30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonnotie

Het grote software ideeën topic!

Het grote software ideeen topic

Ik kan zelf RealBasic maar geen applecript. Mijn idee:

Snel “brb” naar je buddies sturen

Nou het is een simpel idee. Je stuurt het bericht “brb” naar alle openstaande chat vensters in iChat. Het zou dan ook leuk zijn als die berichten aanpasbaar zijn.

Goed idee?
    Nu de rest

[size=9:537bc2abfd][Aangepast door commentaar op mijn spelfouten (terecht)][/size:537bc2abfd]

Bijdrager
    a la Mac

Ik heb hier eens gekeken: Klik!

Helaas staat iChat er niet bij. De pagina is wel sterk verouderd, alleen al vanwege het paarse iTunes-logo.

P.S. je onderschrift, is daar toevallig een letter teveel getypt met shift?

Bijdrager
    Granny Smith

verander je status message dan “…brb…”;)

ok… ik weet dat het mss offtopic is maar om daarvoor een programma te schrijven… :innocent:

Bijdrager
    a la Mac

Een programma om Logo mee te programmeren. Dat bestaat al, en wel hier. Maar XLogo is al 2 jaar niet geüpdated, en heeft een onnodig ingewikkelde interface + geen Nederlandstalige vertaling. De gebruikers van de categoriee “Cocoa en Carbon” moeten toch beter kunnen dan garage-programmeurs? Gelukkig is het open-source, dus kunnen we er nog aan verder werken (die vertaling dan. Zoveel ken ik niet van programmeren ;)).

Bijdrager
    sedikit
    ”Jonnotie”

Ik wga nog wel is snel ff weg. Ik vergeet dan tegen iedereen “brb” te zeggen. Als ik dan trug kom zijn ze aan t zeuren dat ik nie reageer enzo. Dus het lijkt me leuk om een vensterje of een contextual mnu item te hebben waarbij je snel een bericht naar alle geopende buddies kan sturen. Natuurlijk zijn de berichten naar wens aan te passen.

Goed idee?
    Nu de rest

Eerlijk gezegd wordt mijn interesse in wat je te zeggen hebt vervangen door een lichte ergernis. Is het nou echt zo moeilijk om een in fatsoenlijk nederlands geschreven tekst te schrijven?Ik vind een tekst zo popiejopie-achtig geschreven eigenlijk beledigend voor de lezer.

Bijdrager
    addyboy

met proteus bijvoorbeeld instellen dat je na 2 minuten inactiviteit krijgt brb away message…

Bijdrager
    Niet meer hier

Handig topic, ik kan ook RB (en een beetje AS) maar veel software-ideeën heb ik niet. Over dat ‘brb’-programma, voor welke chat-client zou dat moeten gaan werken?

Bijdrager
    Hobbes

Een progje dat voor elk programma een crack/serial produceerd:lol: :sealed:

Bijdrager
    Jonnotie
    ”Jonnotie”

Ik wga nog wel is snel ff weg. Ik vergeet dan tegen iedereen “brb” te zeggen. Als ik dan trug kom zijn ze aan t zeuren dat ik nie reageer enzo. Dus het lijkt me leuk om een vensterje of een contextual mnu item te hebben waarbij je snel een bericht naar alle geopende buddies kan sturen. Natuurlijk zijn de berichten naar wens aan te passen.

Goed idee?
    Nu de rest

Eerlijk gezegd wordt mijn interesse in wat je te zeggen hebt vervangen door een lichte ergernis. Is het nou echt zo moeilijk om een in fatsoenlijk nederlands geschreven tekst te schrijven?Ik vind een tekst zo popiejopie-achtig geschreven eigenlijk beledigend voor de lezer.

Je hebt gelijk, had geen zin in nadenkend typen

Inactief
    Anoniem
    ”Hobbes”

Je begrijpt natuurlijk dat het aanbod in software dan dramatisch zal dalen? Dwz. als iedere aap serials gebruikt in plaats van mijn software koopt, schrijf ik t niet meer.

Bijdrager
    addyboy
    ”Reflex”
    ”Hobbes”

Je begrijpt natuurlijk dat het aanbod in software dan dramatisch zal dalen? Dwz. als iedere aap serials gebruikt in plaats van mijn software koopt, schrijf ik t niet meer.

als je het al kon schrijven..

Inactief
    Anoniem
    ”addyboy”
    ”Reflex”
    ”Hobbes”

Ik neem aan dat je het hebt over het schrijven van zulks programma, en niet mijn vaardigheden in het schrijven van programma.s

Well, in feite is het niet zo moeilijk zo’n programma te maken, je maakt gewoon een programma dat alle permutaties van een bepaalde input (voor de naam A-Z+0-9 en nog wat tekens, en voor de serial A-Z en 0-9) afgaat, voor een bepaald aantal tekens, het zal veel tijd kosten, maar je serial number zit ertussen:P

Bijdrager
    addyboy
    ”Reflex”
    ”addyboy”
    ”Reflex”
    ”Hobbes”

Ik neem aan dat je het hebt over het schrijven van zulks programma, en niet mijn vaardigheden in het schrijven van programma.s

Well, in feite is het niet zo moeilijk zo’n programma te maken, je maakt gewoon een programma dat alle permutaties van een bepaalde input (voor de naam A-Z+0-9 en nog wat tekens, en voor de serial A-Z en 0-9) afgaat, voor een bepaald aantal tekens, het zal veel tijd kosten, maar je serial number zit ertussen:P

haha.. ja dat kost inderdaad veel tijd..

Bijdrager
    The – DDD

Een mogelijke oplossing:
    [code:1:b84951b6ec]
    on idle
    tell application "System Events"
    if (name of every process) contains "ScreenSaverEngine" then
    tell application "iChat"
    set the status to away
    set the status message to "brb"
    end tell
    else
    tell application "iChat"
    set the status to available
    end tell
    end if
    return 30
    end idle
    [/code:1:b84951b6ec]

In de Spplescript editor plakken. Opslaan als application en er zeker van zijn dat je het vinkje “Stay open” aanvinkt. Nu kun je dubelklikken op de resulterende app om de boel te laten draaien.

Hoe het werkt? Iedere 30 seconden wordt gekeken of je screensaver draait. Draait die, dan wordt je status op away met melding brb gezet. Anders wordt je op available gezet.

Ok, het stuurt geen BRB melding naar je buddies.

Bijdrager
    The – DDD

Dit verstuurd een bericht aan alle online gebruikers. Is nog niet helemaal wat de topic starte wil. Weet even geen manier om iets met actieve chat windows tedoen in iChat. Misschien dat iemand anders wat weet.

Heb ik sinds mijn vorige post even in elkaar geklust. Tweede AppleScriptje ooit. En nu snel naar bed.:D

[code:1:7b616b3527]
    set msg to the text returned of (display dialog "Te versturen bericht:" default answer "" with title "Bericht aan alle beschikbare iChat buddies" with icon note)

tell application "iChat"
    set nameList to (name of account of service note)

repeat with currentNumber from 2 to (length of nameList)
    if status of account currentNumber of service 1 is not offline then
    send msg to account currentNumber of service 1
    end if
    end repeat
    end tell
    [/code:1:7b616b3527]

Overigens. die service 1 zijn al je iChat buddies die je via internet benaderd. Met service 2 benader je alle online gebruikers die je vie Bonjour (voorheen Rendevouz) ziet.

Bijdrager
    Jonnotie

Ziet er al veelbelovend uit :D. Kom jonges brainstormen.:D

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Dit zijn niet echt programma’s. Dit zijn handelingen waarvan je wil hebben dat je bestaande het gaat uivoeren.

Ik zit meer te denken aan een echt bureablad met meerdere bladen en een transparante achtergrond. Vervolgens door op een toetscombinatie te klikken wordt de applicatie geactiveerd en heb je net als de widgets een bureblad voor je neus met allemaal verschillende items erop. Vervolgens kunnen er documenten, teksten, en andere dingen op staan en eventueel door nog een keer de toets combinatie te gebruiken door bladeren naar een nieuwe of volgend bureaublad. Hierin staan ook. Een bureaublad zijn alleen maar aliassen maar zou ook mooi zijn dat we het muis menu per bestand kunnen aanpassen. Wanneer we een shell script of unix tool maken dat we dat bij in het mennu van de rechter muis knop maken. dan kunnen we heel makkelijk met 1 druk op de knop een bestand verzenden via FTP of Mail of UTF8 converteren van een tekst naar Mac Roman. En heel vele van deze dingen. Een beetje een Mac OS Desktop Pro applicatie. Hierin kun je nog heel veel dingen doen zodat je een soort finder creert die heel erg professioneel is en naar de gebruiker helemaal aangepast kan worden. En hiervoor is Objective-C zeer geschikt. Wie denkt hier ook zo over

Bijdrager
    a la Mac

Ik wil een basic HTML viewer, die geen zinloze code geneert. Een soort “Kladblok” dus.

Inactief
    Anoniem
    ӈ

Ik wil een basic HTML viewer, die geen zinloze code geneert. Een soort “Kladblok” dus.

Zoiets ?

Bijdrager
    a la Mac

Ik bedoel, een HTML-schrijver, zoals Kladblok.

Inactief
    Anoniem
    ӈ

Ik bedoel, een HTML-schrijver, zoals Kladblok.

Dan is Taco Edit misschien wat?

Bijdrager
    a la Mac

@ koen

Nu kunnen die PC’s toch weg :D.

Maar nu terug:

:sotp:

Bijdrager
    Hobbes

Oke een automatische icon designer; je typt iets in vb “koe” en er komt een pracht van een icon uitrollen (natuurlijk worden deze icons door het programma gegenereerd, en bestaan ze nog niet)

Oke dit is mss iets te futuristisch:lol:

Bijdrager
    TLM

Idee,

Een programma om voetbaluitslagen bij te houden, maar dan wel de bijhorende zaken zoals ploegopstellingen, doelpuntenmakers, kaarten, … en de nodige statistieken natuurlijk.

In de Windows wereld zijn er genoeg van dergelijk programma’s te vinden;

LTrack
    Professional League TE
    LeaguePad

enz.

Maar voor Mac is er bitter weinig, wel iets zoals SerieFoot maar dit programma houdt het bij het ingeven van resultaten, stand en wat simpele statistieken … daarmee houdt het op.

Een gat dus in de Mac markt

TLM

Bijdrager
    MrPapple

Zou graag een progje hebben zodat ik via X10 of zoiets met kleine touchscreens het licht kan aansteken:D

Bijdrager
    einned

ben zelf al een tijdje op zoek naar een programma om mijn hardlooplogboek bij te houden, voor windows heb je een mooi programma (artis, weet de url even niet) maar voor de mac heb ik nog niets gevonden.

Bijdrager
    The – DDD
    Bijdrager
    einned

dankejwel, ik ga ze eens uitproberen :D

Bijdrager
    Hobbes

Een apje waarmee je gemakkelijk en efficient grote bestanden naar elkaar kan sturen. En dat er ook voor zorgt dat hjet internet niet uitgaat bij sluimer totdat de download/upload gedaan is.

Bijdrager
    Vasilis

Een menu extra waar al je actieve menu extra’s in zitten. Dit is echt een programma wat ik nodig heb.
    Ik gebruik een stuk of 8 menu extra’s, die zijn niet altijd allemaal zichtbaar. Het enige nadeel van een PB 12 inch.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.