30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    stavos

Het grote smiley overzicht

Wat binnen De Koffietent begonnen is als een geintje, is inmiddels uitgegroeid tot een complete verzameling. Ruim 200 smileys, waarvan bijna de helft zelf gemaakt is door leden* van het OMT forum! En deze smileys zijn beschikbaar gemaakt voor de stamgasten in een handig overzicht.

Maar vanaf vandaag kunnen alle OMT leden gebruik maken van deze smileys.
    Op koffietent.stavos.nl staan alle smileys weergegeven.

Door op een smiley te klikken, open je betreffende smiley in een apart venster. In de adresbalk van je browser kun je de bron van de smiley kopiëren. Plak vervolgens deze URL tussen de IMG codes in je bericht op het forum:

<br />
    [img]http://smileys.stavos.nl/wilders.png[/img]<br />

iOS gebruikers
    Door het smiley overzicht toe te voegen aan je beginscherm van je iOS device, kun je de smileys ook snel bekijken op je iPod, iPhone of iPad. Het overzicht is na toevoegen makkelijk te herkennen aan de smileys tussen al je andere apps.

Heb je naar aanleiding van deze verzameling zelf inspiratie of ideeën opgedaan voor een nieuwe smiley, aarzel dan niet om deze te maken en plaats je smiley in dit draadje. Let wel: het gaat om zelf-gemaakte smileys, in de stijl van het forum. Smileys van andere sites kan iedereen natuurlijk opzoeken.

[size=2]* credits voor de zelf gemaakte smileys in het overzicht gaan naar: Hailstorm, Dr. Maddox, Lang Lid, piddy4888 en stavos.[/size]

Bijdrager
    Hostyle

Eh! Dat is van ons! :angry:

Bijdrager
    Hailstorm

Hey!

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Je bent je eigen StaafOS smiley vergeten makker!:razz:

Bijdrager
    iPrincess

Wat leuk!:heart:

Bijdrager
    vogel

Cool! Ik zit in het iOS smiley overzicht logo! Maarreh, vanwaar deze overloopactie?

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijdrager
    stavos

Vet lief die reacties van de stamgasten!

@vogel – Niks overloopactie. Ik schaar me met deze actie niet bij de vijand. Ik maak alleen het overzicht publiekelijk toegankelijk.
    Bijkomend voordeel daarvan is dat ik (en de anderen die al eerder toegang hadden tot het overzicht) niet iedere keer meer dat wachtwoord hoef in te voeren. Op de Mac is dat wachtwoord nog wel op te slaan in je browser voorkeuren, maar op de iPhone werd dat toch al wat lastiger.
    En ik ben wel benieuwd of anderen nog met originele smileys komen.

Geblokkeerd

Nee, je kan niet je eigen smiley presenteren iAnus, die heb ik tenslotte al voor jou gemaakt en voor mij is er ook al eentje. :slant:

Hier is de jouwe:

Bijdrager
    Hostyle

Go LL!

@staafmans: wij vinden jou ook wel liev hoor! (en ja, ik gebruik koninklijke meervoud!)

Bijdrager
    MrHammond

@iAnus:

Goede actie, Stavie!

Bijdrager
    stavos

@Hostyle – Weet ik toch!

De smiley die Usain plaatst is trouwens van Hostyle (zie broncode).

Bijdrager
    vogel

Goed, ik weet dus geen føk van smileys. Hoe maak je ze? Laat ik voorop stellen dat ik absoluut niets weet van grafische dingen, kan net een beetje m’n foto’s bewerken in PS, maar je hoeft neem ik aan geen graphic designer te zijn om dit te kunnen, toch?

Bijdrager
    Hailstorm

Nee, maar je moet wel kunnen zien wat je doet…:nerd:

Geblokkeerd

Hey, dat is mijn smiley!:eek:

Bijdrager
    stavos

@vogel: het makkelijkste is om een bestaande smiley te nemen als basis. Deze dan wat te vergroten (400% bijvoorbeeld, maar wellicht dat 1200% voor jou makkelijker werkt) en dan bewerken. Copy-paste, bijtekenen, gummen.. beetje creatief doen.

Bijdrager
    vogel

Okee dan, binnenkort maar eens proberen! En waarmee maak je die stuitersmileys?

Bijdrager
    stavos

En een volgende stap is dan om een geanimeerde smiley te maken, door er een “tekenfilmpje” van te maken. Een handige tutorial is hier te vinden.

Bijdrager
    jobz

:grin:

Bijdrager
    Koning Frank

Je laat hier je eigen smiley’s zien?
    Dan moet dit toch naar show-off ?

/naaimodus

Bijdrager
    robert1970

Sjonge Stavemans, wat zijn we weer druk zeg :slant:

Bijdrager
    stavos

@No_Name – De smileys zijn ontstaan en worden voornamelijk gebruikt in de Lounge. Dus dat leek mij de meest logische plek om dan ook het overzicht publiekelijk te maken. En de moderator(s) die ik er inmiddels over gesproken heb, hebben dat niet tegengesproken en/of juist ondersteunt.

@robert1970 – Hoe bedoel je dat? Vindt je het niks? Je hoeft het niet te gebruiken.. En zo druk ben ik er niet mee, aangezien het meeste werk aan andere forumleden toe te schrijven is. Ik heb alleen, in overleg, een overzicht in elkaar gezet.

Bijdrager
    robert1970

Ik gebruik in elke post wel smily’s:-)
    Maar toen ik dit allemaal zo las had ik de indruk dat dit haast je levenswerk was.
    Je schreef in je post dat je via een http:// je de smily’s moet invoegen, maar heb je er al over nagedacht welke toets codes erbij moeten komen?:nerd:

Bijdrager
    MrHammond

Je had Stavie en Vinnie bezig moeten zien op de meeting in Deventer (en in de Koffietent):razz:

Bijdrager
    stavos

Ja, smileys worden overal op het forum gebruikt. Maar de smileys uit het overzicht zijn niet standaard op OMT en werden tot vandaag eigenlijk alleen in de Lounge gebruikt, met name de Koffietent. Daarom was het overzicht ook voor de stamgasten van diezelfde Koffietent al langer beschikbaar (maar dat was vast wel duidelijk uit de eerste paar reacties in dit draadje..:wink: ).
    Het is zeker geen levenswerk. Ik heb de openingspost gewoon wat meer aandacht gegeven qua inhoud dan alleen simpel een linkje naar het overzicht. Beetje onder de aandacht brengen kan geen kwaad.

En toetscombinaties? Ik mag toch hopen dat iedereen op dit forum weet hoe de Copy-Paste functie werkt op een Mac, iOS device of zelfs een Windows omgeving? Of moet ik alles gaan uitkauwen?

Bijdrager
    Hailstorm

gecensureerde crosspost

[size=5]Potjandriedubbeltjes![/size]

Heeft stavos reclamebanners op zijn smiley-pagina geplaatst?

Beetje ongevraagd stuivers verdienen met de creaties van anderen… Wilt u alstublieft mijn smileys verwijderen van desbetreffende pagina?

/gecensureerde crosspost

Bijdrager
    vogel

Je kunt ‘m natuurlijk ook een verzoek sturen om mee te delen in de winst…:wink:

Bijdrager
    stavos

Hailstorm is nog niet zo slim om zelf op dat soort ideeën te komen..:nerd:

Bijdrager
    Hailstorm

Ik zou die €0,12 per maand meteen overmaken naar Stichting Martijn…

Bijdrager
    vogel

Tja, en nu kan ie die natuurlijk in zijn reedt steken.:grin:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.