30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    BluePad

Het Grote Minecraft Topic?

Heb nog geen Groot topic over MineCraft gezien, indien dit wel bestaat wilt een Moderator dan zo vriendelijk zijn deze te sluiten:lol:

De bedoeling van deze Grote Minecraft Topic is dat alle update’s hier bijgehouden wordt, mensen informatie kunnen uitwisselen en vragen kunnen stellen in 1 algemeen topic. Bedankt!

[center][/center]

Minecraft is een Sandbox / Freeroam game ontwikkeld door Markus Persson, de persoon die later Mojang Games oprichten en het spel daarna onder deze naam veder verkoopt.

In Minecraft is de bedoeling je eigen wereld te bouwen zonder enige spelerslimieten, de wereld is oneindig groot en aan het eind van het level komt er weer een stuk bij. Je kan in Minecraft je eigen huis bouwen van blokken die je kapot hakt met je pickaxe, het afbranden van huizen kan net zo min. In de nacht komt het spel echt tot leven als de zogeten monsters jouw komen opzoeken en je proberen te killen.

Ontwikkelaar: Markus Persson
    Uitgever: Mojang Games
    Platformen: Windows/Mac OS X/Linux
    Gemaakt in: Java
    Speltype:Sandbox/Freeroam/Avontuur
    Website: http://www.minecraft.net

Op dit ogenblik zit het spel in de BETA fase en kost nu €14.95 als het spel uit de BETA komt zal het €19.99 kosten.

[center]Singleplayer[/center]
    De Singelplayer in Minecraft leeft volledig door jouw fantasie, je kan alles bouwen zolang je het materiaal ermaar voor hebt, je begint met niks doormiddel van het verzamelen van blokken dirt, cobblestone, sand en nog vele meer kun je beginnen met het nabouwen van jouw fantasie. Doormiddel van Smelting kun je Goudblokken maken, armor en zwaarden of je in de nacht te verdedigen tegen de monsters die er schuild zitten.

[center]Multiplayer[/center]
    De Multiplayer ook wel SMP (Survival Multiplayer) genoemd is een modus om online tegen andere Minecraft spelers te gamen. Net als in de Multiplayer kun je je fantasie helemaal uitleven en niks is onmogelijk, doormiddel van Warps kun je naar andere bouwerken van anderen en kun jij je eigen bouwwerken delen.

Tevens wordt er voor OneMoreThing ook een Minecraft server gehost die bereikbaar is op: justcraft.nl

[center][size=4]Monsters[/size][/center]
    Als je in de singelplayer op Easy of Medium speelt zullen er in de nacht monsters naar voren kruipen die jouw proberen aan te vallen, er zijn verschillende monsters in Minecraft ieder met een eigen manier van aanpak. Hieronder een kort overzicht.

Zombie

Een simpele vijand, loopt erg langzaam en zijn damage is erg laag.

Spider

Overdag’s heel lief, in de avond supersnel en zullen je direct aanvallen, heeft een hoge damage graad.

Skeleton

Kan snel rennen, draagt een boog kan op een grote afstand pijlen schieten naar je, zijn damage is gemiddeld.

Creeper

Erg stil, gemiddelde snelheid maar blaast zichzelf op als hij in de buurt bij je is en brengt grote schade aan de omgeving aan.

[center]Handige links[/center]

Minecraft Website
    Minecraft Forum
    OneMoreThing Minecraft Server (JustCraft)
    Minecraft Tutorial
    Blog van Notch! (Markus Persson)

* ik zal proberen het topic zo up to date mogelijkhouden en zal deze weer uitbreiden van het weekend.

Bijdrager
    BluePad

[size=3]OneMoreThing Minecraft Server:[/size]
    Website: justcraft.nl
    Server adres: justcraft.nl
    Geheugen: 3GB DDR2
    Processor: Intel core2duo e6750 2,66ghz

* doordat wij geen breed budget hebben zullen wij bij veel bezoek een .nl domeinnaam aanschaffen en betere server aanschaffen om de groei bij te houden indien dit nodig is.

OneMoreThing spelers:
    OMT gebruikersnaam:

BluePad – Graatje
    Usain – Woout

Geblokkeerd
    Anoniem

Nu met OMT Koffietent inc. kelder!

Bijdrager
    BluePad

Bedankt voor je bijdragen Usain! op de server komen al steeds meer spelers!

Bijdrager
    Lauwrence

Leuk initiatief! Vraag me enkel nog af wat er nu precies zo geweldig is aan Minecraft…

Geblokkeerd
    Anoniem

alles!

Geblokkeerd
    Anoniem

Alles!

Bijdrager
    BluePad

Ja idd, ik zal trouwens wat Minecraft tutorials toevoegen.

Bijdrager
    BluePad

De server heeft een kleine update gekregen, tevens is Usain 1 van de nieuwe Moderators op de server!

Bijdrager
    BluePad

We hebben door de donatie’s een .nl domein gekocht! nu te zoeken via: justcraft.nl

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb al iemand van school die er nu bij loopt!

Geblokkeerd
    Anoniem

PVP is nu ingeschakeld!!

Bijdrager
    NTG

Leuk initiatief! Ik zou me er graag bij willen voegen!
    Maar eeh… psst.. niet doorvertellen hoor… maar ik het zeg maar… eh… Minecraft niet gekocht en heb dus geen “echte” account. Ik heb wel een ongeregistreerde inlognaam (kwestie van iets intypen in het vak “username” bij het inloggen). Kan ik dan nog steeds binnenkomen? Of kan/wil je dat liever niet?

Bijdrager
    maxyboy1001

Nee dat werkt niet, ik heb ook een versie via via maar als je wil inloggen zegt ie ‘User Not Premium’. Helaas ik denk dat er dan niets anders op zit dan het spel te kopen:)

Inactief
    Anoniem

Als ze bij de JustCraft server in de server.properties file “online-mode=true” naar “online-mode=false” zetten, kan iedereen erin ook mensen die Minecraft niet hebben gekocht.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb een tof huis gebouwd vandaag!

Bijdrager
    Koning Frank
    Applezone op 20 mei 2011

Als ze bij de JustCraft server in de server.properties file “online-mode=true” naar “online-mode=false” zetten, kan iedereen erin ook mensen die Minecraft niet hebben gekocht.

dit

dan kan ik ook komen

Bijdrager
    BluePad

Ik zal eens kijke of we non-premium ook toe kunnen laten.

Bijdrager
    maxyboy1001

Okee dat zou wel heel fijn zijn:D als jullie nog een builder zoeken ik doe mee (indien ook non Premium users mogen meedoen;) )

Bijdrager
    jimeh
    No_Name op 21 mei 2011
    Applezone op 20 mei 2011

dit

dan kan ik ook komen
    Koop het spel gewoon

Inactief
    Anoniem

Ik heb het net gekocht:lol:

Bijdrager
    Jsbskwnljwbow xso6847384!!!

Bestaat de server nog? Ik krijg geen verbinding.

Bijdrager
    Swisi

Ik zou graag een MineCraft Server willen opstarten, of zelfs met meerdere computers.
    Nu is mijn vraag: hoe zit het met donaties? Kunnen jullie er uit de kosten mee geraken? Of verdienen jullie geld?

Daarnaast: het is blijkbaar mogelijk om voor de legale én de illegale spelers een server te maken. Welke doelgroep wilt betalen om op een server te mogen spelen? (de kwaliteit van de spelers zal dan omhoog gaan..)

Bijdrager

Soms willen mensen wel betalen om speciale ranken te krijgen, maar meetsal betalen ze liever helemaal niets. Ik heb zelf geen openbare server, maar ben met een paar vrienden wel bezig er een te maken.

Bijdrager
    daanclasener

Als je wilt dat mensen gaan betalen/doneren voor de server, moet er echt een goede server zijn.

– Een goede/meerdere pc\’s
    – snel up- en downloadsnelheid (vooral upload is belangrijk)
    – veel uptime, het liefst 24/7 draaien

Bijdrager
    Jasperduck78

Bestaat de Server nog? en kun je met een cracked versie er ook op?

Bijdrager

Server bestaat denk ik niet meer, maar met cracked zal niet werken.

Bijdrager
    daanclasener

Als jullie interesse hebben in een server, mijn vriend draait een server en we zijn op zoek naar spelers, we hebben op het moment iets rond de 4 à 5 spelers, en willen die uitbreiden naar 10 à 15, het is een survival server, met af en toe creative projecten, we hebben een rank-systeem waar je jezelf in omhoog kan werken door leuke/goede gebouwen te maken.

Ook doen we spellen, zo zijn we nu bezig met een soort hunger game arena, en we hebben een ultra hardcore map die af en toe online is.

Als je interesse hebt, stuur mij dan ff een PM:)

En het allerbeste: het is een cracked server!

Bijdrager
    Swisi

Er is inmiddels een nieuwe, Nederlandse server bijgekomen, die volledig gratis is, en zal blijven.
    We zoeken nieuwe spelers! Je moet je de eerste keer registreren, en daarna kan je gewoon inloggen.

Bijna altijd online!:)

Hamachi

Netwerk-ID’s: craftblocks 1, craftblocks 2, craftblocks 3, craftblocks 4, craftblocks 5
    Wachtwoord: craftblocks

Minecraft:

IP: 5.207.183.18:2620

Wij hopen dat er meer omt-leden eens een kijkje komen nemen!
    Donaties zijn ook welkom. (maar hoeft niet)

Bijdrager
    Ni3l55

een Speciale OMT-server bestaat sinds vandaag
    er kunnen in totaal 50 mensen op en is vaak online.

Hamachi
    Hamachi ID: OMT.NL/OMT.NL1/OMT.NL3/OMT.NL4/OMT.NL5/OMT.NL6/OMT.NL7/OMT.NL8/OMT.NL9
    wachtwoord: abc

Minecraft IP
    5.135.65.106

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.