30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

Het grote 'Ik wil een nieuw model 4" inch iPhone'-onderwerp

Zoals de titel al doet vermoeden, wil ik graag dat Apple in de toekomst weer een model van de iPhone uitbrengt die slechts 4″ inch is.
    Momenteel gebruik ik de iPhone 5 en wanneer ik deze wil vervangen, hoop ik niet dat er alleen maar grotere modellen op de markt zijn. Gelukkig kan mijn huidige telefoon nog makkelijk iOS 9 en wellicht zelfs 10 draaien, maar ik zou het vervelend vinden om met een grote telefoon rond te moeten lopen. Ik zou er bijna een ander merk voor willen overwegen. Aangezien ik het idee heb niet de enige te zijn met deze ‘behoefte’ leek het me wel interessant om te peilen hoe veel OMT-ers ook interesse hebben in een ‘kleine’ iPhone.

Geef in dit onderwerp aan of jij ook een nieuw model 4″ inch iPhone wil. Of dat je je huidige blijft gebruiken totdat er een nieuwe is.
    Zou je ook kunnen laten weten hoe je wilt dat deze heet?

Ikzelf zat te denken aan iPhone 6S-. Dat lijkt me een mooiere naam dan iPhone 6S mini, alhoewel ik kan begrijpen dat ‘-‘ niet goed is voor de marketing. Ik hoop in ieder geval dat er niet slechts een 6C- komt…
    In dat geval wacht ik liever op een 7-.
    Dat is overigens wel waarschijnlijker, aangezien de iPhone 5S dan niet meer nieuw verkocht zal worden.

Bijdrager
    Glime

Ik hoop dat er een kleiner model ter vervanging voor de 5s gaat komen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik ben voor, tenzij hij van plastic is.

Bijdrager
    gipsman

Onlangs nog ‘goedkope’ 5c/32GB gekocht ( €450) in Belgische Selexionwinkel. Want inderdaad, ik had een 4S/16Gb, prima formaat voor smoezelig veldwerk/regenweer/bukken/buigen etc.. Deze 5c is nog net OK, meer opslag en betere camera. Groter mag het niet worden.

Bijdrager
    Balsjer

Wat mij betreft mogen ze een 4 inch blijven maken, maar liever geen plastic uitvoering. Ik heb nu een 5S 32GB en ben daarmee tot op heden zeer tevreden. Voordeel van de 4″ voor mij is, je draagt het makkelijk mee in de riem holster hoesje.

Moderator
    Pete.Z

Past beter in nieuws en roddels.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind het formaat van de 5 perfect, dat mag er van mij wel blijven. Ik hoop ook dat Apple een plastic versie blijft maken, de 5c vind ik echt een ideale telefoon al zou ik natuurlijk wel graag 16GB willen hebben ipv 8GB.

Misschien dat ik er later een 16GB geheugenmodule van de 5s in kan zetten?

Bijdrager
    SunKeeper

De 5C heeft bij lancering ook versies van 16 en 32GB gekend.

Ik wil ook het formaat van de 5S houden. Hoe het genoemd wordt interesseert me niets. Alleen dat er een beetje recente technologie in zit en het liefst wel in 32GB, 16GB is net te weinig voor mij.
    Plastic (polycarbonaat) of aluminium maakt me ook weinig uit.
    Hoesjes gebruik ik nooit en beschadigen doet die amper. Zowel polycarbonaat als aluminum.

Dit formaat omdat het groot genoeg is en toch fijn met één hand te bedienen is, dat blijft nog steeds een key feature van de iPhone.

Voorlopig is mijn 5S nog snel zat, ik heb die ook pas een jaartje.

Bijdrager
    Shmoo

Waarom kun je niet geheugen kopen voor een iPhone?

Stel dat het geheugen stuk zou gaan dan kan alleen Apple dit vervangen?

Bijdrager
    whaha

@pete.Z: terechte verplaatsing, vooral vanwege het linkje in mijn openingspost.

@shmoo: Je kunt het geheugen van je iPhone volgens mij niet zelf vervangen, dat moet een ASP voor je doen.
    Je kunt overigens wel opslag toevoegen aan je iPhone, maar dan hangt deze onderaan je toestel te bungelen. Ook niet ideaal.

Als nu genoeg mensen reageren op dit onderwerp, dan weet Apple Nederland (bestaat die?) ook meteen dat er echt wel animo is voor een nieuwe 4″ inch iPhone 6/7

Bijdrager
    SunKeeper

Ik denk alleen dat Apple Nederland weinig in te brengen heeft bij Dhr. Sir Jonathan Ive en Phil Schiller. Can’t innovate my ass anymore!!

Bijdrager
    whaha

Helaas geen iPhone 6S mini of 6C.

Het zal wachten worden op volgend jaar wanneer de 5C echt niet meer te verkrijgen is – op Apple’s website staat ie er al niet meer tussen.
    De iPhone 5S nog wel, dus als er iets gebeurd kán ik altijd die nog nemen, maar daar gaat mijn voorkeur echt niet naar uit.
    Vast zitten aan een merk is één ding, maar als ze dan apparaten gaan maken waarmee ik zaken níet kan, dan vind ik dat niet zo tof…

Bijdrager
    Soulshaker

De 5S is nochtans sneller dan de 5C. En de 5C heeft maar een gewone homebutton

Bijdrager
    whaha

Voor de mensen die de voorpagina niet lezen, er is een nieuwe roddel:

4 inch iphone (6c?) komt begin 2016

Bijdrager
    whaha

Bijdrager
    Piet Hein

zolang hij niet plastic is oke

Geblokkeerd
    Anoniem

+1

Bijdrager
    Shmoo

Wat is er mis met plastic, mij lijkt plastic veel sterker dan al dat aluminium rotzooi dat ze bouwen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maakt me niet uit, ik vind aluminium gewoon een stuk mooier. Lekker industrial. Ik geef niet echt om krassen of deuken op mijn telefoon.

Bijdrager
    whaha

Zullen we een poll beginnen voor de naam die dit nieuwe model iPhone gaat krijgen?

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk nog steeds dat het gewoon iPhone 6c gaat worden en zo niet dan zal het iets worden dat wij nog niet gehoord hebben. Iets totaal anders, dat ook niet in lijn ligt met vorige versies. Bij de Apple Watch spraken wij ook tot op het laatste moment van iWatch, pas op de laatste dag kwam naar buiten dat het Apple Watch ging worden.

Bijdrager
    TheBigZ

De iPhone 5SE (“small edition”).

Bijdrager
    SunKeeper

iPhone 6m (mini)
    :-P

Bijdrager
    whaha

Dit onderwerp kan dicht, want we hebben vandaag gekregen waarom ik gevraagd heb.
    Het is zelfs meer dan ik had durven dromen.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik de iPhone SE zal kopen dit jaar, want mijn iPhone 5 doet het nog steeds gewoon goed, maar mocht er iets gebeuren waarom deze niet meer te gebruiken is (die kans is vrij klein, ik heb een LifeProof hoesje), dan koop ik de SE wel degelijk.
    Zelfs de duurdere variant is goedkoper dan wat ik oorspronkelijk heb betaald voor die iPhone 5 32 GB. Dat was namelijk € 669,-
    De 64 GB iPhone SE kost ‘slechts’ € 589,-.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind het design erg jammer. Zoveel prototypes gezien binnen de geruchten die allemaal acceptabel waren en dan komen ze met een iPhone 5s body en alleen een specs upgrade. Nee dat vind ik jammer. De specs zijn geweldig goed maar ik ga nu niet meteen naar de winkel om deze te kopen. Had deze telefoon een iPhone 6 look gehad dan had ik mijn iPhone 5c meteen ingeruild.

Bijdrager
    whaha

Eerlijk gezegd heb ik niet op het design gelet… alhoewel ik het wel gewoon gezien heb in de presentatie natuurlijk.
    Hoogstwaarschijnlijk komt dit omdat ik er toch een LifeProof hoesje omheen zou / zal doen als ik er een heb en dan zie ik toch niet meer hoe ie er uitziet.

Night Shift is de eerste boeiende optie die mijn telefoon niet meer ondersteund, vind ik. Niet genoeg om over te stappen, overigens.

Bijdrager
    whaha

Kan dit onderwerp verplaatst worden?
    Tenslotte is de iPhone SE geen gerucht meer.

Bijdrager
    whaha

Er zijn geruchten met betrekking tot een iPhone SEX (ongeloofwaardig) en een iPhone SE 2 voor in Maart.

Bijdrager
    Shmoo

** Shmoo maakt zijn riem los en gaat alvast op het puntje van de stoel zitten.

Bijdrager
    whaha
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.