30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Het grote iCloud topic!

Geheel in onemorething stijl misschien hoog tijd voor een gebundeld iCloud topic!

Bij deze;-)

Mijn eerste indruk is dat het hier en daar nog wat stroef verloopt, dus ik blijf nog ff bij mobile me.

Ondertussen, kan iedereen hier zijn ei/verhaal kwijt!

Bijdrager
    thijsvanzwam

het lukt mij maar niet om in icloud mijn imac te vinden (find my mac) mijn iPhone ziet hij meteen maar de iMac en macbook pro niet, hij geeft ze allebei als offline terwijl ik de zoekactie nota bene uitvoer op beide apparaten…

in de systeemvoorkeuren zie ik geen meldingen staan dat er iets niet goed staat ingesteld.

Bijdrager
    QuikCyborg

Gisteren heb ik een @me account aangemaakt. Nu wil ik die mail ook op mijn iPhone ontvangen, alleen ik heb nog de eerste iPhone. Is dit mogelijk om deze mail op mijn iPhone te ontvangen? En hoe?

Alvast Bedank!

Bijdrager
    exilim

Hoi,

Mijn eerste bevindingen…. Ik heb een pijnloze migratie van mobile me naar iCloud meegemaakt en ook op mijn mac werkt ie!

Wel loop ik tegen het probleem aan van het hebben van 2 Apple-id’s…

En… foto’s die gemaakt zijn met mijn iPhone, en in photostream staan, komen ook netjes in Aperture alleen heb ik nog niet ontdekt hoe ik ze kan verwijderen…. Iemand een idee??

Gr. Bob

Bijdrager
    MacAnarie

Updaten naar iOS5..

Bijdrager
    Afroman

Wta suf dat Windows 7 gebruikers wel iCloud kunnen gebruiken en Mac OSx SNow Leopard gebruikers niet. :/ Hoezo tegenstrijdig.

Bijdrager
    thijsvanzwam

oke, het find my mac werkt inmiddels!

maar wat nou als iemand mijn macbook pro meeneemt en het vinkte bij find my mac uitzet… dan houdt het toch op? of is er een manier om de systeemvoorkeuren te beveiligen met een wachtwoord?

verder werkt het allemaal wel aardig.

Bijdrager
    raymon150

@Afroman
    Ik zocht al naar iets van snow leopard maar kon het niet vinden… Wanneer komt Icloud voor Snow Leopard?

Bijdrager
    JohnHenry

Oke hoe verwijder ik individuele fotos uit mn fotostream ??

Bijdrager
    SunKeeper

@thijsvanzwam: dat had ik gisteren ook met mijn MBP. Inmiddels werkt het echter wel.

Wat ik heb gedaan: natuurlijk tijdens de setup op de Mac van iCloud aangegeven dat mijn Mac gevonden mag worden.

Daarna probeerde ik via de iPhone-app om hem te vinden, en dat lukte niet, ik kreeg een rood bolletje.

Daarna ging ik naar iCloud.com, en logde daar in voor Find My iPhone. Daar stond mijn Mac er wel bij, maar de locatie kon niet bepaald worden. Toen heb ik hem gewoon aangeklikt, en op de knop “Speel geluid af en toon melding” geklikt. (of hoe dat ongeveer heet) En ook het vakje aangevinkt zodat ik een email zou krijgen als mijn Mac gevonden was.

En inderdaad kreeg ik enkele uren later ineens een email dat mijn Mac gevonden was, en verscheen er op de Mac een pop-up.

Toen ik vervolgens op mijn iPhone in de app en op mijn Mac op iCloud keek, bleek inderdaad dat de locatie van mijn Mac gevonden was op de kaart. Toen nu toe werkt het nog steeds goed. Kennelijk gaat iCloud op onderzoek uit als je dat vakje aanvinkt en aangeeft dat je bericht wilt krijgen als je Mac gevonden is.

Bijdrager
    ikkezelluf

Tip: Vergeet niet in de voorkeuren van iCloud.com de tijdzone goed te zetten via voorkeuren. Anders wijken de tijden in de agenda van iCloud af van de tijden in iCal…..

Moderator
    Mac Daddy
    Afroman op 13 oktober 2011

Wta suf dat Windows 7 gebruikers wel iCloud kunnen gebruiken en Mac OSx SNow Leopard gebruikers niet. :/ Hoezo tegenstrijdig.

Heb ook even op Google nog gezocht hierover. One More Thing en een andere site wisten hier in augustus over te melden dat er nog een update naar 10.6.9 moet komen die iCloud ondersteunt.
    Waarschijnlijk moeten de SL gebruikers dus even wachten op die update. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze het niet doen. Het heeft niks met de capaciteit van SL te maken, dus er is geen reden waarom het niet zou kunnen.

Bijdrager
    vizjuul

@thijsvanzwam

Lijkt erop dat deze instellingen niet kunnen worden vergrendeld. Dus als iemand je MacBook meeneemt welke reeds ingelogd is kan deze gewoon het vinkje bij “Find my Mac” uitzetten volgens mij.
    Toch nog maar even Prey erop laten staan…

Bijdrager
    iHam

Alles is helemaal goed verlopen. Maar hoe moet ik het @me account gebruiken?

Bijdrager
    Afroman

Gewoon zoals je elk mail-account gebruikt…

Bijdrager
    iHam

Wat moet Indian gebruiken als wachtwoord?

Bijdrager
    Afroman

Gaat via je AppleID.

Bijdrager
    Maximm

Bij mij werkt mail totaal niet.

In iCloud.com, wanneer ik op de mail app druk, staat er dat ik ‘mail en notities’ moet aanvinken in de instellingen terwijl dit wel het geval is.
    Wanneer ik het dan uitschakel en vervolgens weer inschakel komt er kort een venstertje om een @me.com adres te maken dat al even snel weer verdwijnt, waardoor ik de kans niet krijg dit te doen. Vervolgens verschijnt er naast ‘mail en notities’ ‘starten’ en een laadicoontje dat niet meer verdwijnt, tenzij ik Systeemvoorkeuren afsluit.
    Na dit alles gedaan te hebben kan ik nog steeds niet in de mail app op icloud.com. Ook verschijnt de e-mail account van icloud niet in mijn Mail app op OSX.

Inactief
    Anoniem

Het is dus wel mogelijk om je Fotostream te resetten. De optie is aanwezig op iCloud.com maar werkt hier nog niet. Er verschijnen nog steeds Fotostream foto’s in mijn iPhoto.

Bijdrager
    exilim

het idee achter het resetten van photostream is om alle foto’s te verwijderen. Ik wil er maar 1 verwijderen…

Heeft iemand die optie al ontdekt?

Inactief
    Anoniem

Die optie bestaat dus niet. iCloud wist foto’s automatisch na 30 dagen.

Bijdrager
    Nino ten Voorde

Bij mij werkt iCloud Mail niet. Ik kan niet ontvangen en niet verzenden.
    Als ik een mail vanuit me hotmail en Gmail naar me iCloud Mail stuur, krijg ik een melding terug via Hotmail en Gmail dat die niet verzonden kan worden.

Hebben meer mensen hier last van?

Moderator
    Mac Daddy

iCloud staat ook aan, maar veel heb ik er nog niet aan.
    De 2 minpuntjes die ik heb gevonden.
    1: Mail werkt enkel met @me.com. Nu is dat niet zo’n ramp, omdat al mijn mailadress met imap op mijn apparaten werkt en alles wel in sync op de server staat. Maar om alles bij elkaar te houden, zou het makkelijker zijn als je ook andere e-mail in de cloud kon bewaren.

2: iCloud op Windows werkt enkel met Outlook voor e-mail en agenda. En laat ik nu net Thunderbird op mijn Windowsbak gebruiken.

Find my iPhone werkt perfect en dat is wel tof. Hij liet mooi een geluidje horen wanneer ik daar om vroeg via de MBP. En stuurt ook nog een mailtje erachteraan.

Photostream werkt ook, maar enkel voor foto’s die ik vanaf nu maak en niet foto’s van eerder. En iPhone screenshot doet ie ook niet en je kan volgens mij ook niet een foto ernaartoe sturen. Of zie ik iets over het hoofd? Het zou handig zijn als Photostream ook nog via de iCloude site bereikbaar zou zijn om snel foto’s te delen/laten zien met anderen.

Bijdrager
    spywurm

Werkt iCloud alleen als je een iPhone, iPod Touch of iPad hebt?

Ik wil graag iCloud gebruiken met meerdere macs maar ik kan mij niet inloggen.
    Draai 10.7.2 op een iMac nieuwste model.

Ik kan mij niet inloggen met mijn Apple ID, dan zegt hij dat ik het e-mail adres moet gebruiken,
    en als ik deze dan gebruik zegt hij dat deze niet herkent wordt of dat het paswoord niet klopt…

Bijdrager
    scarface32sa

op http://www.icloud.com ik krijg deze melding, maar op mail mobileme adress werkt we via icloud?

iemand tip?

/uploads/community/2427ae4d55c2ad963bfc56d6f0711e86c2f0611a_0.png

Bijdrager
    scarface32sa

Bijdrager
    Maximm

Ik heb hetzelfde probleem. Volgens icloud staat mail in de instellingen niet aangevinkt, terwijl dit wel zo is.
    Ik heb ook nooit de kans gehad om een @me.com adres aan te maken. Het venster verdwijnt direct, zodat ik niets kan invoeren…

Bijdrager
    scarface32sa

dit is echt beetje raar.ik heb nog 3 @me adressen en alle drie werken goed.allen mijn hoofd adres werkt niet in browser.

Inactief
    Anoniem

Fotostream is leuk, maar ik mis video. Hoe krijg ik die draadloos over naar de Mac?

Bijdrager
    Joost23
    diotav op 15 oktober 2011

Fotostream is leuk, maar ik mis video. Hoe krijg ik die draadloos over naar de Mac?

Dit heb ik ook. Maak ik een filmpje met iPhone, wordt deze niet doorgezet via de stream….

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.