14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

FCP effect: Hoe heet het?

Bij deze een topic. of het nuttig is zullen we gauw genoeg merken.

Ik zoek dus een FCP effect waarmee je zo’n soort showbiz scherm in rastervorm over je beelden kunt leggen.

Ik kan wel een raster met cirkels maken in photoshop, maar ik gebruik liever een standaard effect.

Hopelijk weet iemand het effect te benoemen..

Dank!

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    wjend

Mmmm, weet niet of dit echt groot gaat worden…? :slant:

Bijdrager
    1234

hahaha, nee, denk het ook niet. maar als mijn vraag wordt beantwoord ben ik al tevreden.

Bijdrager
    Yaris

Heb je geen voorbeeld van wat je wil? Dat zou het duidelijker maken.

Bijdrager
    Demon Hunter

Als je even een schets kan maken van wat je bedoelt kan ik kijken of ik zo’n effect heb in mijn FCP. Het is mij nu niet helemaal wat je bedoelt;)

Bijdrager
    1234

http://www.revostock.com/Motion-Backgrounds/146791/Colorful-light-grid.htm

ik heb hem! zoiets dus.

maar dan het liefst een graits plugin oid.

Bijdrager
    Demon Hunter

Dat maak je toch ff zelf in After Effects:)

http://videocopilot.net/tutorials/3d_ball_dispersion/

Bijdrager
    1234

ben nog niet zo ver dat ik dat kan maken… maar ziet er wel vet uit!

Ga die tutorial toch ook even kijken.

Bijdrager
    1234

Ben weer op zoek naar een effect:

Een soort 3D uiterlijk wanneer je de 3D bril niet draagt. Een object of persoon heeft een groene en rode offset om het/zich heen.

enig idee?

(trouwens Demon, die Eureka Vapor across werkt echt niet…)

Moderator
    Mac Daddy

Ik weet niet of dit zo in Final Cut kan, maar ik neem aan van wel. Je kopieert de video laag. Daar doe je een kleur correctie overheen, zodat je één kleur overhoudt. (Rood of groen dus) In Adobe software noemen ze het blending opties, maar je zal hem dus op multiply (gok ik) moeten zetten. Dan verplaats je die laag, zodat je randjes krijgt. Kan je een videobeeld ook verschuivend animeren? Dan is het nog leuk dat ie af en toe tevoorschijn komt, breder wordt en weer weggaat.

Bijdrager
    1234

Oke, ik ben nu inderdaad met lagen aan het klooien en de kleuren aan het aanpassen. Ik dacht dat het een standaard effect was, of een waarvoor je een plugin kan downloaden. Ik hoe van plugins want ik heb nooit tijd om de zooi zelf te maken..

Trouwens Mac Daddy, waarom staat jouw reply in een grijze box?

Thanks for the info!

Moderator
    Mac Daddy

Ik ben moderator.:wink: Ik weet het. Het is niet de meest duidelijke manier om dat aan te tonen, maar ik heb er niet voor gekozen.

Maar back to business. Tja. Niet alles komt uit een potje.:wink: Soms moet je ook wat zelf doen en soms is er wel een plug-in, maar wordt het mooier als je het zelf maakt.

Het effect waar dit topic over begon komt trouwens ook niet uit een potje. Ik denk dat de stock footage die als voorbeeld is aangegeven in After Effects is gemaakt. Ik weet ook wel hoe ik dit in After Effects moet maken. Dan gebruik je Trapcode Form hiervoor, maar in Final Cut zou ik het ook niet weten.

Maar het komt vaker voor dat hier vragen over Final Cut worden gesteld en dan denk ik. Dat kan daar volgens mij niet in. Maar soms kan het toch wel. Ik ben gewoon eerder geneigd om naar After Effects te gaan.

Bijdrager
    1234

ben ik niet zo handig mee after effects… moet ik toch maar eens oppakken.

ik kreeg trouwens geen melding van je reactie ondanks het vinkje onderaan de pagina…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.