30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 481)
  • Q:
    Bijdrager
    lotje

Het grote help-ik-sog topic

Om van het ‘mijn ontdekkingen van vandaag’ draadje geen sog draadje te maken besloot ik (na uiteraard gezocht te hebben en geen vergelijkend draadje te vinden. Indien deze bestaat: vergeef mij en sluit deze) om het grote sog-topic te openen..

Het is een bekend virus onder de studenten, het studie ontwijkend gedrag. In plaats van dat moeilijke tentamen te leren van volgende week, het betoog te schrijven waar morgen de deadline voor staat of het zwaar wegende referaat van morgen voor te bereiden sogt men. De afwas moet ineens nodig gedaan worden, benen moeten geschoren, kamers moeten geschilderd, boeken moeten op alfabetische volgorde gezet worden, (hoe verzin je het ifeelfine;) ) nagels moeten worden gelakt, internetspelletjes moeten worden gespeeld en forums moeten worden gechecked.

Je staat vroeg op, zegt alle leuke activeiten en plannen af onder het ik-moet-nu-echt-leren motto maar er blijkt maar niks van te komen door alle dringende bezigheden die zich ineens voordoen.
    Sog studenten verenig u en steunt elkaar in dit draadje! (Wat natuurlijk ook weer een hele mooie sog-activiteit is :P )

(Natuurlijk zijn alle scholieren en werkenden die niets-vermoedend dit virus op hebben gelopen ook van harte welkom:D )

Bijdrager
    HSL

nee dit helpt me….

:)

statistieeeek… *iew*

Bijdrager
    Moode

Heel herkenbaar. Maar waar staat sog voor???

Ik heb overigens vanmorgen goed gestudeerd voor morgen.

EDIT: ik zie het al, studie ontwijkend gedrag.

Bijdrager
    HSL
    ”Moode”

studie ontwijkend gedrag.

update: ik ga even naar de bakker:) (hoezo sog?)

Bijdrager
    My-Pod
    ”Moode”

Ik heb overigens vanmorgen goed gestudeerd voor morgen.

EDIT: ik zie het al, studie ontwijkend gedrag.

Studie ontwijkend gedrag:P

Bijdrager
    smpl8

ha ha.. dan zou alles wat ik post deze week eigenlijk in dit draadje moeten..
    want hier sog ik eigenlijk t meest..

:roll:

Bijdrager
    Chris Meijburg

Gelukkig, ben niet de enige…:D
    Het zou voor ons misschien beter zijn als NL een massale internetstoring zou hebben deze dagen…

Bijdrager
    lotje

En het allervreemdste? Als ik dan eindelijk de mijn kamer heb opgeruimd, de afwas heb gedaan, muziek heb geluisterd en mezelf voor de zoveelste keer streng heb toegesproken en achter mijn bureau heb gedwongen krijg ik, zodra ik mijn boek open geslagen heb, ontzettende trek… :?
    Ik ben dus even in de keuken, om mijn lunch te maken.. (Kwart over 12 lijkt daar al een mooie tijd voor als ik niet een uur geleden al richting keuken was vertrokken voor een snack toen er zich een zelfde soort situatie voordeed.)

*zucht*

Bijdrager
    lotje
    ”Chris

Gelukkig, ben niet de enige…:D
    Het zou voor ons misschien beter zijn als NL een massale internetstoring zou hebben deze dagen…

Lang leve de tv! :wink: Zelfs belspelletjes zijn nu niet zo erg meer om naar te kijken.. Alhoewel.. nu overdrijf ik. :innocent:

Bijdrager
    Chris Meijburg

Hoe herkenbaar…
    En het stomme is dat je aan al die kleine dingen die je nu doet normaal een hekel hebt.

Bijdrager
    justhan

Als je denkt dat je dit soort gedrag alleen tijdens je studietijd hebt, heb je het mooi mis. Ben deze week ook thuis aan het studeren i.v.m. een grote zaak voor donderdag. Ook hierbij ontstaat het zogenaamde sog-gedrag. Nu heb ik gelukkig wel als excuus dat ik behoorlijk verkouden ben, maar er zal toch iets moeten gebeuren voor donderdag, want anders gaat het inderdaad donderen….

Bijdrager
    Griffendahl

Haha, ik ben op het moment verplciht aan het soggen… Er is werk, maar niet voor mij, als een niet nader te noemen ander student nu stopt met soggen, dan kan ik ook verder:D

Bijdrager
    ifeelfine

Hier nog een sogger.. Ik vind het zo dom van mezelf, maar het lukt gewoon echt niet. Zeg nou zelf, de invloed van sociale netwerken op het bereiken van een hoger beroepsprestige is toch niet echt interessant? Dat stomme paper moet toch echt geschreven worden, en omdat ik samenwerk (anders is het teveel nakijkwerk.. achterlijke aio’s) moet ik vandaag echt aan de gang. Ik betrap mezelf er op dat ik nu ineens wel die badkamer wil schoonmaken en dat de afwasmachine ineens wel uitgegeruimd moet worden. Terwijl ik maar 3 artikelen hoef te lezen en daarna alleen maar 3 pagina’s hoef te schrijven. *snik*

Bijdrager
    HSL

das waar ook ja, ik moet zo de badkamer nog schoonmaken,..

kan iemand me even streng toespreken?

Bijdrager
    ifeelfine

Hee, ik kom je badkamer wel schoonmaken, als jij mijn paper schrijft:D

Bijdrager
    HSL

en wie leert dan voor mij mijn “methoden communicatie onderzoek” ?

Bijdrager
    ifeelfine

Jek.. dat mag je zelf doen. Ik kom er net achter dat 85% van de bereikte beroepsstatus volgens Nan Lin kan worden toegeschreven aan de achtergrond van de familie (opleiding incluis). Hoera!

Bijdrager
    Goci

Ongelofelijk wat herken ik me hierin. Hahah! Gelukkig had ik gisteren mijn beide tentamens voor deze periode, kan op het moment lekker niksdoen… Maar ik had het écht weer uitgesteld tot op het laatste moment. :sealed:

Inactief
    Anoniem

Gelukkig heeft Bourdieu ons geleerd dat de verschillende soorten kapitaal uitwisselbaar zijn, dus dat je status binnen je werk kunt verkrijgen door veel financieel kapitaal, zodat culturele kennis (studie) niet meer nodig is;)

Bijdrager
    ifeelfine

Hehe, dan moet je wel financieel kapitaal hebben. En hoe krijg je dat? Door een goeie baan. Maar een baan die genoeg betaalt krijg je alleen als je cultureel kapitaal (opleiding) bezit. Balen…

Bijdrager
    HSL

waarom maken docenten de herkansing altijd veel moeilijker dan het eerste tentamen?

Bijdrager
    Marconius

Ik heb om half 4 een toets kans en die zou ik eigenlijk nog moeten leren, maar ik zit nu achter zo’n super geile G5 op mijn school dus er zal wel niet veel van komen…

Bijdrager
    MacBeer

Voor de mensen die nog geen SOG activiteit hebben hier een tekenfilmpje uit de oude doos..

Bijdrager
    Chris Meijburg
    ”ifeelfine”

Hier nog een sogger.. Ik vind het zo dom van mezelf, maar het lukt gewoon echt niet. Zeg nou zelf, de invloed van sociale netwerken op het bereiken van een hoger beroepsprestige is toch niet echt interessant? Dat stomme paper moet toch echt geschreven worden, en omdat ik samenwerk (anders is het teveel nakijkwerk.. achterlijke aio’s) moet ik vandaag echt aan de gang. Ik betrap mezelf er op dat ik nu ineens wel die badkamer wil schoonmaken en dat de afwasmachine ineens wel uitgegeruimd moet worden. Terwijl ik maar 3 artikelen hoef te lezen en daarna alleen maar 3 pagina’s hoef te schrijven. *snik*

Oh, ik wil jouw paper wel schrijven als jij dan voor mij ’Roman law in European history' gaat leren… :D

Bijdrager
    Chris Meijburg
    ”MacBjorn”

Voor de mensen die nog geen SOG activiteit hebben hier een tekenfilmpje uit de oude doos..

Nee Bjorn, zo komen we nooit aan studeren toe…:P

Inactief
    Anoniem

*sigh* Ik geef de moed wel op….
    Gaat echt nergens over dit :'(

Bijdrager
    lotje

Het is nu één uur.. Ik ben al vanaf half acht wakker en vanaf half negen op. Ik heb nog niks gedaan. Ik heb me nog niet gedouched (zonde van de tijd, vandaag ga ik veel leren!) en de douche wordt met de minuut aantrekkelijker.
    De esthetica van natuurlijk spel in de Nederlanden en de geschiedenis van nieuwe media trekt niet zo, vreemd genoeg. Morgen is mijn tentamen, donderdag is mijn referaat. Ik heb het zo lang uitgesteld dat ik moedeloos wordt als ik denk aan wat ik moet doen. Dus doe ik maar niks.. He, wat werkt het menseljk brein zonder motivatie toch op een heerlijke manier.
    Ineens zie ik wel honderd dingen die moeten gebeuren, dingen waar ik me normaal niet druk om zou maken.
    Weer drie minuten voorbij..
    Wil degene die HS-L streng toe gaat spreken ook mij even motiveren? Of meenemen voor een biertje in de stad? Lang leve de struisvogel methode!

Bijdrager
    HSL

weet je wat ik ga dit topic negeren!

misschien helpt dat…

zo nu oefententamen erbij!

:sealed:

Bijdrager
    lotje

Ik wens u succes en sterkte toe.. Weersta de badkamer, afwas en stomme tv programma’s! Je kan het!
    :D

Bijdrager
    Griffendahl

Biertje in de stad:D ?? Damn hoe verleidelijk…

btw MacBjorn, cool filmpje:D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 481)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.