4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

het grote externe hd dilemma!

mensen, ik wordt knettergek!

Ik heb een iMac core duo 20″ met daarop aangesloten vie firewire:

1. Mijn Canon XM2 (voor preview op tv voor fcp 5)
    2. Mijn LaCie xterne hd 500 gb als scratch disk voor fcp

Nu het volgende:

Ik start fcp op, plug de firewire kabel in mijn cam en fcp doet niets meer! Ik heb de manual al oorgespit maar kom er geen wijs uit….

Kan iemand me een hint geven waar ik naar kijken moet? Ik heb het op het moment net ff te druk voor deze geintjes!:cry: :(

Thanks alvast Mac mannen en vrouwen!

Bijdrager
    LEXY

En als je de volgorde omdraait. Eerst de kabel erin en dan fcp opstarten?

Bijdrager
    Dick de Roos

En wat bedoel je met ‘doet niets meer? Crash? Of het programma is bevroren?
    Is deze werkwijze al eerder gebruikt zonder dat het fout ging?
    Heb je een ander FW-poort? En doet die het ook niet?
    Heb je al een ander FW-kabel gebruikt? (het komt mij voor dat de gebruikte kabel niet meer goed is.)

Bijdrager
    acb

Goedenmorgen!

lexy:

Ik heb het even geprobeert maar het maakt niets uit. FCP geeft gelijk al aan dat hij mijn camera niet kan vinden, zodra ik op continue klik dan opent het programma wel maar zodra ik wil gaan previewen dan slaat ie weer vast. Op het moment dat ik de fw kabel uit de cam haal dan doet hij het gewoon weer.

Dick:

Het programma crasht niet maar is een lange tijd aan het “denken” krijgt dat mooie gekleurde apple balletje in het scherm, de externe hd gaat op dat moment wel uit…. Heb de kabels onderling nog uitgewisseld ook dat hielp niets.

Het is mij vanmorgen wel opgevallen dat er op mijn Belkin FW kabel het lampje op de camera zijde niet brandt, terwijl ik er wel gewoon mee kan capturen…? Het was een best prijzige kabel, is altijd netjes behandeld en nog net 3 maanden oud, zou dat het probleem dan zijn????

:edit:

heb even een nooit gebruikte, hagel nieuwe FW kabel geprobeert maar dezelfde problemen! Heeeeelp

Thanks alvast!

Bjorn.:cry:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.