6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

[opgelost] Het goed opslaan voor web, probleem!

Hoi,

Ik heb deze website gemaakt (naam aub niet noemen ivm google: http://cl.ly/0U1217130A1G2X2N233j ).
    Nu is het probleem dat de kleur van de footer op verschillende computers verschillend worden weergegeven. Ik zal de bg voor de footer ook ff uploaden (psd) : http://cl.ly/3R0E2J2t0x1q3W1h3q3e

Het is op dit moment (op internet) een png. Maar het maakt niet uit of ik hem opsla als jpeg of gif of png in save for web: hij heeft een oranje achtige kleur, en niet de kleur in de psd. De PNG die ik nu gebruik is niet voor web opgeslagen, en zal door jullie goed worden bekeken. De problemen liggen voornamelijk bij windows en de browsers chrome / opera.

Psd is dus de juiste deze zijn fout: (te oranje):

verschil:

Wat doe ik verkeerd? (alle bovenstaande afbeeldingen zijn oranje, origineel (zie website en PSD zijn goed).

– ik heb dit bij grafisch geplaatst omdat dit meer een photoshop probleem is. Kan ook bij web-

Bijdrager
    johnkeates

Je gebruikt kleuren die niet web-safe zijn, of die geen hexadecimale 6-byte waarde hebben in RGB.

Oplossing: gebruik digitalcolor meter /digitale kleuren meter om de hex code van je website op te sporen, en zet die in je PSD.

Bijdrager
    Koning Frank

Met websafe kleuren werkt die ook niet, had ik al eens geprobeerd. Ik zal jouw manier ff proberen.

edit: Nope, werkt niet. (digitale kleurenmeter pakt 8-bit en hoger)

Bijdrager
    MouseMighty

Het is geen Photoshop probleem. Tenzij je natuurlijk met diverse profielen werkt en die embed. Het is een browser/platform probleem. Zoek maar eens op weergave foto’s/kleuren op het web niet goed. Komen vast diverse topics over naar boven.

Bijdrager
    Koning Frank

Oke. Iemand enig idee hoe ik wél de goede kleur kan krijgen (of een kleur er dicht bij)?

Bijdrager
    Koning Frank
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.