27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Het Beste Idee van Nederland??

Dankzij de oneindige wijsheid van SBS én Microsoft is het vrijwel onmogelijk om nog normaal de uitzendingen van SBS’s ‘Programma gemist’ te bekijken.

We hebben in huis allemaal PPC’s (G4 en G5) en één Intel machine.

Op die Intel-machine is er nog wel wat binnen te halen.
    Maar wat een waanzinnige flut-kwaliteit zeg! Dat is echt niet te kijken.

Heeft er iemand een fijn idee om alsnog ons favoriete programma – Het Beste Idee van Nederland’ normaal te kunnen kijken?

Onze dank zal groot zijn! :D

Bijdrager
    sedikit

Op mijn iMac Intel leopard 24″ geen enkel probleem. Kan het zijn dat Programma Gemist met de Silverlight plugin(Microsoft) bekeken moet worden? Bij mij is die n.l. wèl geïnstalleerd.
    Silverlight:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/31433

Bijdrager
    Pieterr

Bedoel je deze uitzending?
    Doet het hier ook (met Silverlight). Probleem met Silverlight is dat voor PPC alleen versie 1 beschikbaar is. De meeste websites die Silverlight gebruiken hebben minimaal versie 2 nodig.

http://www.microsoft.com/silverlight/get-started/install/default.aspx

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die is het.
    En daar is i.d.d. Silverlight voor nodig.

Op PPC werkt deze dus niet meer met versie 1.
    En op mijn Netbook heb ik werkelijk baggerkwaliteit.

Dus wie weet een leuke alternatieve download, of heeft de uitzending zelf ergens staan?

Bijdrager
    Guidoooh

Is misschien wat afwijkend van het topic onderwerp af, maar bij Eredivisie Live hebben ze ook gekozen voor Microsoft Silverlight. Dan hebben ze het ook nog zo ingesteld dat je de live streams en aantal publiekelijke video items alleen via Windows bakken met Silverlight kan bekijken. Snap echt niet waarom ze bij Eredivisie Live voor Silverlight hebben gekozen, ken meerdere mensen die liefst een mac gebruiken maar voor een ding als dit toch hun Windows bak moeten gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem

Het leuke is, dat mijn Windows-bak (MSI Wind u100) er met Internet Explorer werkelijk helemaal niets van bakt.

Geüpdate naar Silverlight 3 en nog geen filmpje op het scherm te krijgen.

Wat een baggerzooi zeg.

Bijdrager
    Qmagic
    ”KarelWillem”

Heeft er iemand een fijn idee om alsnog ons favoriete programma – Het Beste Idee van Nederland’ normaal te kunnen kijken?
    Onze dank zal groot zijn! :D

De video files op de website van SBS’s ‘Programma gemist’ zijn niet van hoge kwaliteit:
    WMV formaat in 424 × 240, 690 kbps.:( Dus dit zal je nooit in een goede kwaliteit op je mac te zien krijgen.

Voor een hogere kwaliteit moet je live op tv kijken of eventueel opnemen.
    Of via uitzending gemist bij een digitaal tv pakket van bijvoorbeeld ziggo of tele2. (nu nog niet beschikbaar voor de upc kijkers).
    :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Ze zijn van duidelijk slechtere kwaliteit dan van uitzendinggemist.nl.

En die resolutie daar is ook redelijk laag. Maar de films ogen duidelijk beter.

Enfin; dit seizoen van ‘Het Beste Idee…’ laten we dus aan ons voorbij gaan. Jammer.

Inactief
    Anoniem

Ik heb van sony een dvd recorder, nooit gebruikt (op dvd kijken na) maare de laatste tijd toch wel handig. met kastje van ziggo digitaal opnemen.

Bijdrager
    kaassouffle
    ”Koleos”

Is misschien wat afwijkend van het topic onderwerp af, maar bij Eredivisie Live hebben ze ook gekozen voor Microsoft Silverlight. Dan hebben ze het ook nog zo ingesteld dat je de live streams en aantal publiekelijke video items alleen via Windows bakken met Silverlight kan bekijken. Snap echt niet waarom ze bij Eredivisie Live voor Silverlight hebben gekozen, ken meerdere mensen die liefst een mac gebruiken maar voor een ding als dit toch hun Windows bak moeten gebruiken.

NOS streams van Tour de France en Olympische Spelen waren ook SIlverlight. Die deden het prima op de Mac. Beter dan dat ze Windows Media streamen.

Bijdrager
    KarelWillem

Van mij mag het zoals de meeste films op RTL Gemist.

Prima kwaliteit, eenvoudig binnen te halen, etc.

Bijdrager
    RoyHochstenbach

De kwaliteit van Silverlight is ook om van te janken. Bij RTL hebben ze tenminste nog wel verstand, en gebruiken een fatsoenlijk formaat.

Bijdrager
    me.com

Niet altijd. Bij sommige uitzendingen die Silverlight gebruiken word ik toch doorverwezen naar WMP. Best vreemd omdat andere uitzendingen het wel weer prima doen met Silverlight.

Bijdrager
    Pieterr
    ”RoyHochstenbach”

De kwaliteit van Silverlight is ook om van te janken.

Silverlight is gewoon een technologie om o.a. video content via het web aan te leveren, vergelijkbaar met Flash. Degene die het gebruikt op z’n website maakt de keuze voor de kwaliteit.

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    ”KarelWillem”

Dat ligt volgens mij niet alleen aan het beeldkwaliteit… :? :? :?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is weer een hele andere discussie.

Mijn kinderen (en ik) vinden dit een leuk programma.

Maar ja… we kijken ook naar K2 zoekt K3. En weet je wat het ergste is? We kennen alle liedjes. :mrgreen:

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    ”KarelWillem”

Dat is weer een hele andere discussie.

Mijn kinderen (en ik) vinden dit een leuk programma.

Maar ja… we kijken ook naar K2 zoekt K3. En weet je wat het ergste is? We kennen alle liedjes. :mrgreen:

Whatever floats your boat… :innocent:

Bijdrager
    KarelWillem

Maar ja, al met al heb ik nog steeds geen werkende oplossing voor mijn SBS6 Programma Gemist filmpjes.

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Bijdrager
    KarelWillem

Het is het derde seizoen. :P Dus waar dat SO6 op slaat???

Bovendien zie ik wel een kopregel, maar geen torrent- of downloadlink?

Bijdrager
    Johan Hollemans

digitaaltvpakket gedownload
    werkt dit niet op mijn macbookpro??????

Bijdrager
    KarelWillem

Digitaal TV Pakket van wie, lieverd?

Dit is overigens een drie jaar oud topic over een heel ander onderwerp.
    Dus wat je nu precies hier doet?!

Bijdrager
    Johan Hollemans

impel, digitaalTVpakket zo heet dat pakket.
    Mijn vraag lijkt me ook duidelijk.
    Wat jij 3 jaar geleden besprak is mij onbekend.
    Verder zoek ik op de website van digitaalTVpakket.net naar een mogelijkheid om contact te zoeken maar
    de reactiepagina bestaat niet
    Wie weet waar die lui te bereiken zijn??

dank, dank

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, je vraag was niet helemaal (helemaal niet) duidelijk.

DigitaalTVPakket lijkt een verzameling losse rommel te zijn* die door heel veel mensen wordt aangeboden.
    Te vinden op de links .net, .org, .com etc.

‘Die lui’ zijn niet te bereiken, dus je geld is gewoon weg.
    Overigens werd ditzelfde ‘pakket’ elders al heel lang voor 15 euro aangeboden.
    Het is gewoon een kwestie van kopen, zelf een site beginnen en weer doorverkopen aan de eerste gek die voorbij komt.

Voor die 15 euro krijg je een link naar een website waar allerlei programma’s online bekeken kunnen worden. Er is het nodige over te vinden op internet, het overgrote deel negatief: veel werkt niet, het is lang niet wat het belooft te zijn, en het zijn voornamelijk oude programma’s.

Ook heel leuk dat een van de aanbieders met een eigen geschreven positieve review zijn pakket denkt te kunnen promoten. Hoe naïef kan je zijn als je zoiets koopt.

http://digitaaltvpakketreview.blogspot.com/

* Links naar oude afleveringen, links naar uitzending gemist sites, etc.
    Het heeft in ieder geval NIETS te maken met live televisie.

Bijdrager
    KarelWillem

Hier staat een eerlijke review, waarbij ook duidelijk wordt gemaakt wat je eigenlijk krijgt voor je geld:
    http://www.payproreviews.nl/review-digitaal-tv-pakket/

En van een zelfde pakket met een andere naam:
    http://www.payproreviews.nl/review-kijk-slim-tv-digitaal-tv-pakket/

N.B.: Ik kan me uit een ver verleden nog een relletje herinneren rondom een bezoeker van dit forum (als ik het me goed kan herinneren), die een dergelijk pakket aanbood. Dat bleek ook niet meer te zijn dan een rijtje loze links. Zijn papa was advocaat, en hij blies nogal hoog van de toren toentertijd.

Bijdrager
    Johan Hollemans

dank, geld weg ervaring rijker

Bijdrager
    KarelWillem

Helaas ja.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.