24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    bedhead

Het artiesten en hun studio: software + hardware-topic

Hallo allemaal.

Omdat er vele artiesten (zowel bekend als onbekend) met muziek bezig zijn op hun Mac, is het misschien handig om een topic te maken waarin je kan posten welke artiest werkt met welke materialen.

Je kan bijvoorbeeld zeggen van artiest x werkt met Logic Studio en heeft die en die hardware. Lijkt me wel leuk om gaandeweg over de geposte gears wat te praten en te keuvelen.

Wie bijt de spits af?

Ik kan een voorbeeldje geven:

Sweet Coffee (Belgische groep) werkt met Logic studio, hardware van M-audio en Roland. Voor livesets gebruiken ze Mainstage (piano en strijkers).

Milk Inc.: Zeker en vast Logic Studio op een Mac Pro en een Access Virus Synth (meer weet ik niet van wat in hun studio staat). Live gebruiken ze ook de Logic Pro die mee loopt, terwijl ze live instrumenten toevoegen.

Laat jullie reacties en weetjes maar komen…

Bijdrager
    vishaakje

Apple heeft dit ook een goed topic gevonden:)

Ze voegen geregeld artiesten profielen bij op de site:
    http://www.apple.com/logicstudio/in-action/

Een interessante om te bekijken vond ik die van Paul van Dijk bijvoorbeeld. Die is Logic verslaafd en de mazzelaar heeft een mengtafeltje cadeau gekregen van Euphonix:)

Bijdrager
    iFredo

Kan altijd wel genieten van Junkie XL. Hij heeft ook een paar leuke filmpjes op YouTube staan.

Bijdrager
    bedhead

Inderdaad, toch zijn er veel artiesten die hun materiaal liever niet bekend maken. Ik zou heel graag weten waarmee Fedde Le Grand werkt (heeft eens in Interface gestaan, maar dat nummer gemist door de postbode)

Ook:
    – Axwell
    – Calvin Harris

Daarvan zou ik graag weten met wat ze in hun studio staan.

Bijdrager
    rogerpaolo

Fedde werkt met Logic. Ik heb een keer een workshop bijgewoond op de ADE. Ze gebruiken ook de SSL Duende.

Bijdrager
    bedhead
    ”rogerpaolo”

Fedde werkt met Logic. Ik heb een keer een workshop bijgewoond op de ADE. Ze gebruiken ook de SSL Duende.

Ik heb ook gehoord dat Fedde ook een voorstander is van alles in de box te maken en af te werken..,
    klopt dat?

Bijdrager
    rogerpaolo

ow ja dat weet ik niet.. Ik ken Fedde niet zo goed. Maar ik kan het me wel voorstellen. Je blijf lekker mobiel en als je vaak in verschillende landen moet zijn dan kun je gewoon doorgaan.

Bijdrager
    Vassilli

Liam Howlett (The Prodigy) gebruikt alleen een Effecten bak, midi keyboard, sampler en een Macbook Pro met Reason:D

Bijdrager
    vishaakje
    ”Vassilli”

Liam Howlett (The Prodigy) gebruikt alleen een Effecten bak, midi keyboard, sampler en een Macbook Pro met Reason:D

kwam nog een stukje tegen van the prodigy en gear:

Live
    He also uses laptops in live shows. One of his laptops crashed at manchester 05. Liam took a microphone and asked who dick destroyed his laptop. Later at the end of the gig asked if anyone would like to buy cheap computer. There are also some other known reports of problems with his Macs.

En nu ik ‘m weer opzocht is dit ook wel geinig:
    http://theprodigy.info/equipment/mac70100.shtml
    Liam achter een Macintosh 7100:)

Zo een beetje rondsmurfend op youtube mooi werk in de studio:)

Lid
    Pepperonie

En natuurlijk onze eigen grote synthesizer artiest van eigen bodem werkt op Apple.
    Ik heb over niemand meer en minder dan Ed Starink, bekend onder de artiesten naam Star Inc.

Fotootjes van zijn studio: http://starink-world.net/content/galleries/2008/newstudio5.html

Om even korte opsomming te maken:

[*:b2e0243309]Mac Pro Dual-Core Intel Xeon 3GHz – 16 GB Ram (Main System)
      4x HD 500 GB Intern
      2x 30″ Apple Displays
      [*:b2e0243309]Apple – Logic Pro 8.0.2
      [*:b2e0243309]Euphonix
      – MC Mix 1 Track 1-8
      – MC Mix 2 Track 9-16
      – MC Mix 3 Track 17-24 with Opcode Switch
      – MC Mix 4 Track 25-32
      – MC Control Track 33-36
      [*:b2e0243309]Motu – Traveler
      [*:b2e0243309]SPL – Volume 8
      [*:b2e0243309]M-Audio – Firewire 410
      [*:b2e0243309]Yamaha – Grand Piano DC7 FIIW
      with Laser Disklavier Control Unit DKC-100R
      [*:b2e0243309]Gibson SG Guitar
      with Roland VG-8 System incl. GI-10 Guitar Midi Interface and US-20 Unit Selector
      [*:b2e0243309]M-Audio – Axiom 61 with Kurzweil Sustain Pedal
      [*:b2e0243309]Native Instruments – Kore Controller
      [*:b2e0243309]Roland – AX-1
      [*:b2e0243309]Korg – Synthesizer MS-20iC
      [*:b2e0243309]Novation – Remote 25
      [*:b2e0243309]M-Audio – Axiom 25
      nog meer: http://starink-world.net/content/studio-e.html%5B/list:u:b2e0243309%5D

Bijdrager
      Vassilli

Je hebt natuurlijk ook Kraftwerk’s Kling Klang Studio’s, daar staan ook wat mooie spulletjes neem ik aan:D

Bijdrager
      rogerpaolo

check dit artikel.. das gewoon een grote speeltuin.

Bijdrager
      bedhead
      ”rogerpaolo”

check dit artikel.. das gewoon een grote speeltuin.

Is vintage tot en met.:)

”vishaakje”

Zo een beetje rondsmurfend op youtube mooi werk in de studio:)

VET!Herkende daar ook een stukje Axwelle op het einde met “Leave the world behind”.

Bij die kerels staat er eigenlijk niet zoveel eh. Neem bijna alles softwarematig gedaan wordt. Wel ook een Access Virus.
      Herkent iemand welk zwart keayboard er voor de apple studio displays staat?

Mooie posts tot nu toe, blijf maar zoeken:)

Graag zou ik dus nog steeds weten met wat voor iets een Calvin Harris werkt en een Axwell.

Bijdrager
      Jay Melis
      ”Vassilli”

Dat doet die nu… En net toevallig nu is hun album niet meer te pruimen. Wat overgecompresseerde sinewaves met een tekstje erover… best zielig voor een groep die vroeger trends zette.

@ bedhead:

Dat keyboard dat voor de monitors ligt is een midicontroller van edirol.

Bijdrager
      Vassilli

Jij vind het niet te pruimen…
      Ik wel;)

Bijdrager
      bedhead
      ”Jay
      ”Vassilli”

Dat doet die nu… En net toevallig nu is hun album niet meer te pruimen. Wat overgecompresseerde sinewaves met een tekstje erover… best zielig voor een groep die vroeger trends zette.

@ bedhead:

Thanks mate, die mannen maken vette muziek in een op het eerste gezicht simpele studio…

Bijdrager
      rogerpaolo
      ”Jay

haha.. ik was gisteren al aan het zoeken welke het was. En ik heb gewoon dezelfde in het zilver. :?

Bijdrager
      bedhead
      ”rogerpaolo”
      ”Jay

haha.. ik was gisteren al aan het zoeken welke het was. En ik heb gewoon dezelfde in het zilver. :?

Ben je daar tevreden over? Werkt het goed samen met Logic Studio? En kan het dienen als hoofdkeyboaed? Of mist het daarvoor nog wat knoppen en pads?

Bijdrager
      rogerpaolo

ja hoor, prima ding. Werkt goed in Logic. Ik gebruik alleen de toetsen en het pedaal, de sliders en knoppen heb ik me niet in verdiept. Het is niet zo intuitief allemaal. Ik mis geen pads want ik had eerst een padkontrol en nu Maschine. Ik had altijd de intentie om een keer een wat beter keyboard te kopen, een stagepiano bijvoorbeeld, maar dat is er nog nooit van gekomen.

Bijdrager
      Jay Melis

Edirol heeft wel de betere toetsen in dat prijssegment.

Ik heb een novation en die is, ondanks de automap en andere functies, kwestie feel eigenlijk niet zo fantastisch.

Bijdrager
      jimeh

Owl city maakt z’n muziek op mac, live heeft ie een macbook pro
      microKorg
      en korg kontrol 49

Bijdrager
      bedhead
      ”rogerpaolo”

ja hoor, prima ding. Werkt goed in Logic. Ik gebruik alleen de toetsen en het pedaal, de sliders en knoppen heb ik me niet in verdiept. Het is niet zo intuitief allemaal. Ik mis geen pads want ik had eerst een padkontrol en nu Maschine. Ik had altijd de intentie om een keer een wat beter keyboard te kopen, een stagepiano bijvoorbeeld, maar dat is er nog nooit van gekomen.

En waarmee bedien jij de knoppen dan?

”Jay

Edirol heeft wel de betere toetsen in dat prijssegment.

Ik heb een novation en die is, ondanks de automap en andere functies, kwestie feel eigenlijk niet zo fantastisch.

Ik wilde me ook een Novation kopen, maar begin nu toch wel te twijfelen. Ik zoek een goed keyboard waarmee ik al mijn vst’s kan bedienen. Gewoon all-in-one, mag wat duurder zijn, want met 4 toestellen voor mij staan is ook niet mijn ding.

Iemand suggesties?

Bijdrager
      rogerpaolo

bedhead: knoppen bedien ik meestal toch gewoon met de muis.

Bijdrager
      bedhead
      ”rogerpaolo”

bedhead: knoppen bedien ik meestal toch gewoon met de muis.

Vind je dat leuk werken? Ik doe dat ook momenteel, maar denk het beter zou zijn als ik aan de knoppen zou kunnen draaien zoals ik bij de hardwaresynths deed. Geeft toch meer gevoel niet?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.