9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Gemstone

Het Apple Watchmysterie

Hoi,

Een tijdje geleden waren mijn zus en ik in een restaurant. De iPhone van mijn zus lag nog thuis, zo’n 20 km verderop. Wij waren dan ook erg verbaasd toen ze ineens een whatsapp-berichtje binnen kreeg op haar Apple Watch. En ja, alles werd nog gekker, want ze kon het bericht ook gewoon beantwoorden.
    Wij vonden/vinden dit heel erg vreemd, want je kan toch alleen maar een WhatsApp bericht krijgen/beantwoorden als je in de buurt van je iPhone bent?
    Vallen we nu onder de categorie digibeet, of is er echt iets vreemds aan de hand?
    Lees graag jullie verklaringen/antwoorden.

Bijdrager
    KarelWillem

Al eens eerder in dat restaurant geweest?

In verband met WiFi verbinding met ‘vertrouwde hotspots’.

Bijdrager
    Gemstone

@karelwillem Ja, we zijn er wel vaker geweest. Hoe kan je dat instellen dat een bepaald wifi netwerk vertrouwd is?

Bijdrager
    Ome Kor

Ik denk eerder dat je het bekende hotspots moet noemen, ipv. vertrouwde hotspots. Zodra je een verbinding maakt met een bepaald Wi-Fi netwerk, dan bewaren iOS en macOS de wachtwoorden en delen het via iCloud met de andere apparaten, waaronder de Watch. Als je weer in de buurt van zo’n Wi-Fi netwerk bent, dan wordt er automatisch verbinding mee gemaakt.

Bijdrager
    Gemstone

En als je dus op zo’n bekend netwerk zit met je Apple Watch, kan je dus gewoon WhatsApp berichten ontvangen/beantwoorden?

Moderator
    Night

Mits je iPhone ook via Wifi (in dit geval je thuisnetwerk) verbonden is, wel ja.

De enige vraag die overblijft is of je dat wel wil. Openbare hotspots staan nu eenmaal niet bovenaan het lijstje als het om veiligheid gaat.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat wordt zo vaak gezegd, maar heeft iemand van OMT dat zelf al eens ondervonden dan?

Ik ben wel benieuwd naar de realiteit…

Bijdrager
    Ome Kor

Inderdaad, je zou verwachten dat de Watch alleen met Apple/iCloud en de iPhone communiceert en dat die communicatie geëncrypt is. Wie het weet mag het zeggen.

Moderator
    Night

Ik kan het op het internet in ieder geval nergens terugvinden. Alleen dat het kan, niet of het veilig is om te doen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.