6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tensen

HET 3D programma voor interieurontwerpen?

Welk programma raden jullie mij aan om professionele 3D tekeningen te maken voor interieur van bv kantoren, winkels, andere bedrijven, noem maar op.
    Het gaat dus om professionele software, waar je evt een opleiding voor moet volgen.
    Ik zie op internet verschillende programma’s, maar ben benieuwd of er echt één speciale wordt aangeraden.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    jesper211232

sketchup, niet professioneel.
    cinema 4d, voor de 3d maar niet voor interieur ontwerp.

waar dacht je zelf aan?

Moderator
    Mac Daddy

Volgens mij wordt SolidWorks heel veel door architecten en industriele ontwerpers gebruikt. En AutoCAD heeft, dacht ik, ook 3D mogelijkheden.

Cinema 4D is meer bedoeld voor film en televisie doeleinden. Uiteraard kan je daarin ook technische dingen ontwerpen, maar het is niet het hoofddoel.

Uiteraard is er ook nog andere Autodesk software naast AutoCAD en dat zijn Maya en 3DS Max. Ik zou zeker even op de sites van Autodesk en SolidWorks kijken.

Bijdrager
    Tensen

oke daar ga ik even naar kijken. En is VectorWorks een optie?

Bijdrager
    jesper211232

wat mac daddy zegt, heeft hij wel gelijk in.
    ik heb zelf ook met 3ds max gewerkt, ik denk dat er nog wel wat profesinelerder software op internet te vinden is, maar 3ds max is zeker goed voor het ontwerpen van dingen.
    (vind ik maar ik ben een leek op het gebied van ontwerpen)

Bijdrager
    iep

De 3D functionalteit in AutoCAD is altijd al enigszins beperkt geweest. Het pakket is ook meer gericht op 2D tekeningen en wordt ook vaker voor blauwdrukken dan 3D impressies ingezet. Pakketten zoals Solidworks zijn veel meer gericht op 3D tekenen waardoor je daar eigenlijk niet tegen limitaties aanloopt. Dit soort pakketten zie je dan ook vaker wanneer iets in 3D moet dan een tool als AutoCAD.

Er zijn ook hele specifieke pakketten voor bepaalde industrieën zoals installatietechniek, brandbeveiliging, luchtvaart, bruggen (civiele techniek) en ook interieur. Had je hier al eens naar gezocht?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.