4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobApple

Herstelprogramma’s HD etc. van derden

Welke van deze drie onderstaande herstelprogramma’s is de beste:

TechTool Pro 4.6.1

DiskWarrior 4.1

DataRescueII

Of een ander.

Wat zijn de verschillen tussen deze drie? Of doen ze allemaal hetzelfde?

Graag uw ervaring/mening.

Bijdrager
    Rail

Techtool is naast het controleren van een HD ook vooral een programma om de hardware te checken.
    DiskWarrior is de heerser als het om herstellen van de directory van een HD gaat als deze bijv. tijdens formatteren of data overdracht plots uitvalt en niet meer toegankelijk is.
    DataRescue is kan gewiste data die niet overschreven is terug halen. Bijv. je formatteert een HD maar komt er dan achter dat je er nog een map foto’s op had staan.

De combinatie DiskWarrior en DataRescue geeft de meeste kans op succes als er iets mis gaat met de HD (tenzij hij hardwarematig naar de knoppen is)
    Techtool kan handig zijn als je onverklaarbare vastlopers hebt met een hardware probleem als grondslag.

Bijdrager
    PowerMac

DiskWarrior

Bijdrager
    JeePee

Vroeger zei ik altijd dat DiskWarrior de beste was, maar laatst gaf DiskWarrior 4.1 aan dat hij de directory van mijn MBP niet kon repareren omdat deze te erg beschadigd was. Alles deed het prima, dus vreemd vond ik dat wel. Toen ik de meest recente versie van TechTool Pro de directory liet repareren, deed deze dat uitstekend, want ook DiskWarrior 4.1 gaf daarna aan dat alles smetteloos was. 8)

Data Rescue II laat je data volledig intact en schrijft wat het kan redden naar een andere schijf weg, DiskWarrior is zeer betrouwbaar, maar kan eigenlijk alleen je directory opnieuw opbouwen (dit lost vaak het probleem al op), TechTool Pro heeft meer opties en kan ook zonodig defragmenteren (hoewel dit tegenwoordig veel minder noodzakelijk is als in het verleden). iDefrag is op dat laatste vlak een zeer betrouwbare en uitgebreid defragmentatie-programma.
    Overigens heb je ook nog Drive Genius II, erg mooi programma, alleen vertrouw ik meer op DiskWarrior, TechTool Pro, Data Rescue II en iDefrag.:D

Oh en maak altijd van tevoren een backup met SuperDuper!, want reparatieprogramma’s (Data Rescue II uitgezonderd) doen risicovolle dingen…:roll:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.