9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    tarun

Herstelpartitie aanmaken voor Zoek mijn Mac

Ik kan op een MBP 13″uit 2011 geen Zoek mijn Mac aanzetten omdat er geen herstelpartitie aanwezig is (?) Vraag: ik heb een complete backup. Kan dus de harde schijf leegvegen om opnieuw te beginnen. Hoe maak ik het zo dat er een onzichtbare herstelpartitie is en Zoek mij Mac aan kan staan?

Bijdrager
    SMTR
    Bijdrager
    macpro

Carbon Copy Cloner kan dat voor je regelen. En dan hoef je de schijf niet eens te wissen of een backup terug te zetten.
    Kan wel zijn dat je een wat oudere versie moet gebruiken want in de meest recente versie kon ik die optie niet meer zo snel vinden.

Bijdrager
    Vroegah

Recovery Partition Creator 3.8

Werkt alleen niet op Yosemite!

Bijdrager
    tarun

@SMTR: daar staat geen oplossing. Mijn MBP heeft sinds kort een SSD. Is dat misschien de reden dat er geen herstelpartitie mogelijk is?

Kan ik “gewoon” een 10GB partitie aanmaken met daarop de herstelsoftware? Kan ik die partitie verbergen?

Bijdrager
    fixar

Nee, het is verstandiger om dit te laten doen door Carbon Copy Cloner.

Bijdrager
    tarun

Wat doet CCC dan zodat ik een herstelpartitie krijg? (Ik gebruik meestal SuperDuper.)

Inactief
    Anoniem

@SMTR
    : daar staat geen oplossing. Mijn MBP heeft sinds kort een SSD. Is dat misschien de reden dat er geen herstelpartitie mogelijk is?

Oplossing staat er wel hoor.

Sullivan op 17 juni 2013 #
    Dit had ik ook nadat ik ML vanaf een USB-drive had geïnstalleerd. Was verholpen nadat ik ML opnieuw installeerde vanuit de App store.

Met andere woorden: als je OS X opnieuw installeert wordt er automatisch een herstelpartitie aangemaakt. Schijf wissen is niet nodig, gewoon eroverheen installeren.

Bijdrager
    tarun

Gelukt. Na een paar keer opnieuw installeren eindelijk een herstelpartitie EN Zoek mijn Mac.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.