7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    proud

herstellen volume? (harde schijf)

Hallo,

Enkele dagen geleden controleerde ik het volume van mijn iMac (schijfhulpprogramma) en hij moest herstelt worden. Ik controleer nu net mijn volume van mijn MacBook en ik krijg dezelfde melding. Hoe komt dit eigenlijk? Wat loopt er fout en moet ik hier überhaupt rekening mee houden?

bedankt!

:apple:

Bijdrager
    1984

Heb je wel van de installatie DVD opgestart/hersteld ……anders valt er weinig te herstellen:roll:

Plaats de dvd en herstart de Mac. Start op van dvd door de ‘c-toets’ ingedrukt te houden. Ga daarna niet de installatieprocedure in, maar kies onder het menu ‘Installer’ => ‘Open Schijfhulpprogramma’.?Selecteer de probleemschijf en klik nu onder ‘Schijf-EHBO’ op ‘Controleer volume’ en daarna – indien nodig – ‘Herstel volume’:

Miep

Bijdrager
    proud

Nee ik controleer mn harde schijf op problemen, en hij geeft aan deze te herstellen.

Bijdrager
    1984

Hij moet hersteld worden van een andere schijf……

Het is ook mogelijk om na het opstarten van dvd de volumebevoegdheden te herstellen, indien dat op de eerder aangegeven wijze niet wilde lukken.

een andere mogelijkheid is om OnyX
    de schijf te laten controleren/herstellen

Bijdrager
    proud

Ik weet wat ik moet doen, maar ik vraag me af waarom. Wat is er mis met de HD?

Bijdrager
    1984

Voor meer informatie over het controleren en herstellen van schijven opent u Schijfhulpprogramma (in de map ‘Hulpprogramma’s’ in de map ‘Programma’s’) en kiest u ‘Help’ > ‘Schijfhulpprogramma Help’.:wink:

Bijdrager
    proud

hm, soms vergeet ik gewoon dat de mac het antwoord meestal zelf geeft… :)

merci 1984!

gr

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.