7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Wolf

Herstellen inzoom in Viewer FCP?

Ik wilde een detail bekijken in de Viewer en zoomde in mbv wireframe en weet niet hoe ik nu weer het oorspronkelijke formaat terugkrijg?? Ongetwijfeld heel simpel maar ik weet het niet…

bedankt,

Wolf

Bijdrager
    i3enhur

Inzoomen mbv wireframe? Bedoel je dat je je footage geschaald hebt?

Je had ook met het vergrootglas in kunnen zoomen…;)

Als je geschaald hebt: zet de canvas modus naar image+wireframe, select je footage in de tijdslijn, open de ‘motion’-tab in je viewer en vul bij ‘scale’ 100 (%) in…

Vertel anders ff wat je precies gedaan hebt, kan je vast helpen.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Selecteer in de viewer “Fit all to window”

Het is een beetje afhankelijk van je monitor-grootte en waarschijnlijk geen 100% bij jou

Bijdrager
    Wolf
    ”[3enhur”

Inzoomen mbv wireframe? Bedoel je dat je je footage geschaald hebt?

Je had ook met het vergrootglas in kunnen zoomen…;)

Als je geschaald hebt: zet de canvas modus naar image+wireframe, select je footage in de tijdslijn, open de ‘motion’-tab in je viewer en vul bij ‘scale’ 100 (%) in…

Vertel anders ff wat je precies gedaan hebt, kan je vast helpen.

Ik heb een lange clip (60 min.) geopend in m’n viewer vanuit m’n bin. Vervolgens heb ik image+wireframe aangeklikt en mbv de wireframe het beeld ‘vergroot’ oftewel aan de uiteinden van de ‘wires’ getrokken (en vervolgens met het beeld geschoven) tot ik een gezicht goed kon bestuderen. (had verder niets met het werk te maken, maar ik wilde gewoon de uitdrukking op dat gezicht van die mooie vrouw goed kunnen bestuderen- stom, stom, stom, zo zie je wat er gebeurt als je je laat afleiden…)
    Ik heb wat zitten rommelen met Fit to Window en nu lijkt het weer zoals het hoort te zijn maar het beeld speelt enigszins vertraagd/strobe-erig af (in welk gedeelte van die 60 minuten ik ook afspeel…) dus hij staat niet op de oorsponkelijke instellingen.
    De suggestie van Hans had ik zelf al geprobeerd maar jouw suggestie gaat dus niet op want er valt niets te selecteren in de tijdlijn. Ik heb het wel vanuit de bin geopend maar zonder resultaat.

Is het een beetje duidelijk wat (voor doms) ik gedaan heb?

Bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat je me wat meer op weg kan helpen.

Bijdrager
    Wolf

Ik ben er uit. Je hebt me wel op weg geholpen, [3enhur, maar ik had niet goed gekeken. Er zaten andere waarden in de Motion Tab, en ik had het beeld off-centre geplaats. Alles weer op 0 gezet en het loopt weer soepel.

Blijf wel benieuwd naar het ‘vergrootglas’. Hoe werkt dat?

Bedankt,

Wolf

Bijdrager
    i3enhur

Mooi zo…en gelukkig maar…

Ehm, je vergrootglas zit in je toolbar….:)

Bijdrager
    Wolf

Het is pijnlijk maar weet je dat ik dacht dat het vergrootglas in de toolbar alleen voor de Timeline gebruikt kon worden..?!:roll: Was niet bij me opgekomen om die ergens anders in te zetten…
    Binnenkort ontvang ik de tutorial DVD ‘Inside Final Cut Pro4’ – hopen dat dat wat kennis erin zal stampen.

Nogmaals bedankt,

Wolf

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.