One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » [opgelost]Herstel schijfbevoegdheden externe schijf?

[opgelost]Herstel schijfbevoegdheden externe schijf?

Profielfoto van sedikit

sedikit op 16 juli 2017 #

(uit nieuwsgierigheid)
-ik heb een externe harde schijf
-behalve voor bepaalde opslag, staan er ook een aantal programma’s op
-de externe schijf staat nooit aan bij het opstarten van de iMac
-alleen soms aan, bij gebruik van de zich daar bevindende programma’s
-als de iMac opstart (dus zònder aan staande externe schijf) ‘herstelt” de interne HD zich (zegt men altijd)
-af en toe doe ik voor de interne HD, Programma’s/Hulpprogrmma’s/Schijfhulpprogramma/Herstel schijfbevoegdheden

Mijn vraag: omdat de iMac bij het opstarten de externe schijf niet “mee pikt”, kan ik dan ook die externe schijf af en toe de schijfbevoegdheden herstellen? Als hij aan staat, staat hij wel in Schijfhulprogramma aangegeven
Bij voorbaat mijn dank!

Profielfoto van McPim

McPim op 16 juli 2017 #

‘Schijfbevoegdheden herstellen’ kan alleen op een schijf waar macOS op geïnstalleerd staat, dus niet op je externe disk met data. Als je wist wat ‘schijfbevoegdheden herstellen’ eigenlijk doet zou je je dit ook niet afvragen :wink:

“Repairing permissions involves going through standard OS X files and folders checking the existing permissions against what is expected for those select files and folders, and only the select group of known OS X files. If your external disk is not a bootable OS X disk, then there is nothing for repair permissions to do, as it does not know what permissions those file should be, except what they current are.”

Profielfoto van sedikit

sedikit op 16 juli 2017 #

Mag ik me dan wel afvragen  :) , waarom het Schijfhulpprogramma de externe schijf (als die aan staat) zich “aanbiedt”?
Heb inmiddels je aanvulling gelezen. Alleen dus als de externe schijf bootable is. Dan weet ik het nu. Bedankt!

Profielfoto van McPim

McPim op 16 juli 2017 #

Heel belangrijk, je dingen blijven afvragen (y):) : omdat je met Schijfhulpprogramma ook andere dingen met die schijf kunt doen? Wissen, partitioneren, EHBO, Info bekijken, etc..

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 16 juli 2017 #

En in de laatste verschijningsvormen van macOS is ‘Herstel schijfbevoegdheden’ sowieso verdwenen.

Over dit topic

Gestart op 16 juli 2017 door sedikit

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?