7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ThinkApple

herstel onder garantie.

Hoi allemaal,

Ik heb op 1 april een powerbook 15″ superdrive gekocht (de nieuwste serie) en had al gouw last van enkele hardware kwaaltjes. Ik dacht, ik zal ze even hier vermelden, voor als iemand hetzelfde ooit tegenkomt, dan weet je ongeveer wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Ik heb hem bij een apple dealer binnengedaan, en een week later werkt alles weer prima perfect

1) Standby-lichtje
    Het standby lichtje ging niet meer uit indien de computer gewoon aanstond, terwijl het soms dan weer helemaal niet reageerde (dus het bleef uit ook indien hij in standby stond). Aardig in de war dus.
    Oplossing: Ze hebben er een volledig nieuw logic main board ingestokken:
    ref. nr. 661-3482 – prijs $495.

2) backlit van mijn toetsenbord werkte niet meer. Zowel het lichtje zelf werkt niet, als de sensor was kapot: hij zag namelijk niet of het nu donker of licht was in de kamer (hij gaf altijd aan dat het donker was)
    Oplossing: niet helemaal gekend, maar de referentie nummer is 922-6710, en vermits het met het omtrent het keybord backlit ging, zal het ongeveer iets in deze aard zijn: 922-6105 ($165)

Ben dus blij dat het in orde is nu, en dat het nog binnen garantie kapot is gegaan – zo maar even 660 dollar is toch veel geld!

Ik had dus blijkbaar een maandagcomputer, en ik hoop dat niemand ooit hetzelfde moet incasseren, maar dacht dat het wel interessant was om het even te posten

:apple:

Bijdrager
    PietjePuk

Hopelijk zijn je problemen nu van de baan.

Bijdrager
    Eddie

Lijkt wel een slechte 1 aprilgrap. Zou als ik jouw was overwegen om binnen het jaar de garantie uit te breiden met Applecare…

Bijdrager
    servir frais

weet dat wanneer de mac 3x binnen moet voor andere hardware je een nieuwe kunt eisen bij apple, maar het moet binnen een termijn van 1 jaar zijn!

Bijdrager
    ThinkApple

oh bedankt, dus die garantie loopt door? Bedankt voor de informatie allemaal!

Over een slechte 1 april grap gesproken! Ik heb denk ik een beetje een pech heb. maar zo lang het binnen het jaar is, is het goed.

Dus ik kan nog een applecarepakket aankopen in maart 2006? dat hoeft niet direkt, ofwel?

Bijdrager
    Eddie
    ”ThinkApple”

Dus ik kan nog een applecarepakket aankopen in maart 2006? dat hoeft niet direkt, ofwel?

Je hebt een heel jaar de tijd vanaf de aankoopdatum, om applecare erbij te kopen.

Bijdrager
    bramvanvulpen
    ”servir

weet dat wanneer de mac 3x binnen moet voor andere hardware je een nieuwe kunt eisen bij apple, maar het moet binnen een termijn van 1 jaar zijn!

Die van mij is binnen een maand 3x terug gegaan…nieuw beeldscherm, nieuw logic board en een nieuwe usb poort. Zit nog een ruim een maand in de garantie. Dus ik kan nu een nieuwe eisen van Apple??

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.