9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    remcoa7x

Herstel iPhone

Hallo,

Ik heb eigenlijk al tijden een vraag, die ik niet zo goed kan vinden
    als ik mijn iphone aansluit aan mijn pc en ik zou op de
    ‘herstel iphone’ button klikken in iTunes, dan neem ik aan
    dat hij de iPhone compleet terug zet naar fabrieksinstellingen etc

Mijn vraag is of mijn contacten bij die button nou ook verloren gaan.
    Op sommige websites lees je namelijk dat het enkel gaat om muziek, foto’s
    en dat soort dingen, maar de meest urgente dingen van een telefoon
    zijn toch wel je contacten…

Dus, gaan mijn contacten ook verloren als ik mijn iPhone zou herstellen via iTunes
    of niet?

Groet,
    Remco

Bijdrager
    Targaryen

Heb je iCloud? Ik heb iCloud aangezet voor mijn contacten. Als mijn iPhone gewist wordt bij een herstel heb ik zo altijd een back-up in de wolk. Als je geen iCloud gebruikt maak je voor de zekerheid een back-up van je Adresboek. Dat kun je doen via Time Machine of handmatig door je archief te exporteren. Als je dan je telefoon herstelt en je contacten blijken verdwenen te zijn, dan kun je in twee tellen je contacten terugzetten. Sinds ik iCloud gebruik voor mijn contacten weet ik niet meer of het adresboek op de Mac ook geleegd wordt tijdens een herstel.

Bijdrager
    remcoa7x

Hoewel ik wel iCloud heb, heb ik me er eigenlijk nooit in verdiept,
    en geen idee wat ik er allemaal mee kan (althans… dat wel)
    maar vooral hoe ik dat kan,

Hoe kan ik de contacten via Time Machine of handmatig exporteren?

In elk geval, bedankt voor je reactie!;-)

Bijdrager
    Targaryen

Als je iCloud wilt gebruiken kun je in de systeemvoorkeuren onder de tab ‘iCloud’ de optie ‘Contacten’ aanvinken. Dan worden ze in je wolk gezet en kun je er altijd en overal aan. Nadeel is dan misschien dat de Amerikanen meekijken.

Als je een back-up wil maken met Time Machine hang je een externe schijf aan je Mac en activeer je Time Machine. Handmatig exporteren van je contacten doe je via het Adresboek zelf. Bovenaan kies je de optie ‘Archief’ en vervolgens ‘Exporteren…’. Je krijgt dan een bestand waarin al je contacten vervat zitten. Mocht je adresboek leeggehaald zijn na het herstel kun je gewoon dat bestand slepen in je adresboek. Alle contacten zullen er dan terug ingezet worden.

Bijdrager
    GoeieDag

Natuurlijk is je Adresboek op de Mac niet leeg na een iPhone herstel.

Bijdrager
    remcoa7x

@GoeieDag: Het betreft niet mijn adresboek op de Mac, maar mijn contactlijst op mijn iPhone, zoals ook duidelijk staat beschreven in mijn post

@Targaryen: Bedankt, je hebt me een stuk verder geholpen!

Inactief
    Anoniem

Je adresboek op je iPhone krijgt de gegevens van je adresboek op je Mac, dus zo gek is de opmerking van GoeieDag niet.

Bijdrager
    ieasy

You simply do not have to do so many complicated things, you can use third-party software-data recovery for ios, without itunes and icloud.

Bijdrager
    Salma

Heb je een back-up gemaakt via iCloud? Ik raad je dan aan om het toestel opnieuw aan de computer te koppelen en de volledige back-up (dus inclusief contacten) terug te zetten. Je kan dan de stappen via deze link volgen. Laat je even weten of het is gelukt?
    How to retrieve deleted contacts

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.