3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    BVerbiest

herstart springboord crash

goedemiddag heren van OMT,
    mijn iPhone 3gs is gecrasht tijdens dat hij z’n springboard ging herstarten dus nu heb ik het laad icontje in het scherm en gaat niet verder en dat is er al voor uren dus help me!

Bijdrager
    csteelooper

Heb je al eens geprobeerd je iPhone te herstarten middels gelijktijdig indrukken van Sleep/Wake+Home? Beiden indrukken en ingedrukt houden tot Apple-logo verschijnt. Als het goed is zou dat moeten werken.

Als dat niet werkt (lees: je gaat naar dezelfde situatie terug als waar je nu zit), dan kun je nog een variatie proberen: sluit de iPhone aan op de PC/Mac waarmee je normaal gesproken synchroniseert (Via USB) en voer de bovenstaande stap nogmaals uit, maar BLIJF vasthouden tot je een iTunes-logo ziet (<< iOS5); voer daarna in iTunes een HERSTEL-operatie uit.

Let OP: de tweede methode is erg rigoureus: ze dient alléén uitgevoerd te worden indien de eerste geen soelaas biedt. ALLE gegevens op de iPhone zullen na herstel middels de tweede methode verloren zijn, tenzij een back-up voorhanden is. Merk op dat, omdat Apple iOS-verisies vóór 5.0 niet meer signeert, na de hersteloperatie mogelijk geen optie meer bestaat tot het jailbreaken van je iPhone. Op dit moment kunnen alléén iPhone 3GS-modellen met een OUDE bootrom untethered gejailbreakt worden; voor alle andere iPhones (dus óók nieuwere 3GS-modellen) geldt dat zij alleen nog tethered gejailbreakt kunnen worden.

Weet dat Apple het op dit moment verplicht stelt om bij een volledig herstel BIJ TE WERKEN naar de NIEUWSTE versie van iOS, en dat er geen mogelijkheid bestaat om in zo’n geval een oudere versie van iOS te blijven gebruiken. Dit geldt met name sinds iOS5, omdat iOS5 ook de baseband van de iPhone bijwerkt. Hierdoor is ook een downgrade naar een eerdere iOS-versie niet meer mogelijk. Na een volledig herstel ben je dus GEBONDEN AAN iOS5 en kun je niet meer terug.

Bijdrager
    BVerbiest

dat is vrij duidelijk en de 1ste methode werkte al door in recovery mode te gaan, DFU mode heeft meer risico dat hij nog ergerd word. ik heb de oude model van iphone 3gs dus mij lukt het om ios5 te jailbreaken untetherd, prima werkt maar ik moest 3 onderdelen instaleren en daarna springboard herspringen en liep fout. mensen die dit probleem nu hebben hiero staat het!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.