11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    andrez

Herstalleren lukt niet (volledig) na verwijdering Nederlands

Beste mede Mac-ers,

Tijdens het optimizen en opschonen even er niet bij met de gedachten en Nederlands als voertaal laten verwijderen door Delocalizer:roll:

Bezig geweest met herinstalleren en alweer redelijk up to date, maar Garageband en iPhoto zijn nog steeds niet bruikbaar. GB start niet op en iPhoto kan niet importeren.

Kan beide programma’s niet herinstalleren via de iLife ’04 DVD. Dan krijg ik de melding dat ik de apps open heb staan, wat niet zo is.

Ook herinstalleren via Pacifist en dan verder updaten bood geen soelaas.

Iemand nog een idee of optie?

Ik gebruik OS 10.3.9

Groet en b.v.d.,

André.

Bijdrager
    McPherson

Heb ik ook problemen mee gehad. Wat bij mij werkte was de HD een andere naam te geven dan hij voorheen had……Succes anyway.

Bijdrager
    andrez

Bedoel je alvorens (weer) te herinstalleren (archiveren) met de MacOS software installatie CD?

Bijdrager
    Jem555

Haal eerst de plist-bestanden weg van die programma’s en doe dan eens een herinstallatie van GB. Als je een back-up hebt van al je foto’s kun je hetzelfde proberen met iPhoto.

Bijdrager
    andrez

GB en iPhoto had ik al gedeïnstalleerd.

Inmiddels weer een MacOS (10.3.1) herinstallatie (archiveren) gedaan en ook nog een keer bijgewerkt, maar als ik beide apps (GB/iPhoto) via iLife ’04 wil herinstalleren krijg ik toch weer:

Behoorlijk radeloos makend, vooral omdat ik dergelijke aangelegenheden (gelukkig) niet meer gewend ben.

Het lijkt er op dat ik toch moet wissen en volledig moet herinstalleren, wil ik beide apps nog weer kunnen gebruiken!

Groet,

André.

Bijdrager
    Jem555

Nee, wacht. Waarschijlijk staat ergens in een of andere library pkg-bestand van GB en iPhoto. Die moet je ook even weghalen. De installatiebestanden kijken juist naar die bestanden, staan ze er, dan denkt de installer dat er dus niet geinstalleerd hoeft te worden. Zit nu niet achter een mac, dus kan niet checken waar ze precies staan. Over een uurtje of 2 kan ik even voor je kijken…

Bijdrager
    wjgmspeedy

Inderdaad, library-receipts. Even die packages die dwarsliggen op het bureaublad parkeren.

Bijdrager
    Jem555

Thanks Speedy! Daar staanze: Library > Receipts!
    En straks niet vergeten ook alle updates van iLife 4 te installeren. Veel succes!

Bijdrager
    andrez

(Kreeg geen notificatie)

ProTools blijkt ook niet meer op te starten en de aangegeven methode door pkg’s te verwijderen in receipts geeft het eerder gegeven resultaat.

Hier Receipts nadat ik de iTunes, iPhoto en iMovie pkg’s eruit haalde. GB en iDVD zaten hier niet in.

Heb bij de landsintstellingen Engels als voorkeurstaal opgegeven maar ook dat mocht niet baten.

Toch maar de boel leeghalen dan?

Groet,

André.

Bijdrager
    Jem555

GB en iDVD horen daar gewoon bij te zitten. Weet het nu ook niet meer. Het weghalen van de verkeerde talen in het systeem kan echt rare/nare gevolgen hebben. Wellicht dat je hier wat vindt… http://discussions.apple.com/index.jspa Succes!

Bijdrager
    andrez

Bedankt, Jem e.a.

Ik geloof dat ik dit maar aangrijp om over te gaan op Tiger en meteen daarbij iLife 06 aanschaf. Daarbij overweeg ik een externe HD, want met nog zo’n 25 GB over wordt het al krap als je nagaat dat ik regelmatig werk met ProTools/Garageband en ook veel foto’s en zo nu en dan video opsla.

Zeker wat de externe HD betreft is het zaak me goed te oriënteren, want daarmee heb ik tot nog toe geen ervaring. Ik las alvast dat eentje met zowel firewire als usb aansluiting de voorkeur geniet.

Groet,

André.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.