3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Tweety

Heroes of Might and Magic 5

Na een beetje zoeken ben ik er achter gekomen dat dit spel in Februari 2007 (of erna) voor de Mac uit gaat komen.
    Wel ben in bijzonder somber gestemd dat het waarschijnlijk alleen maar gemaakt is voor de intel mac computers. Dit vind ik bijzonder jammer, omdat ik nu nog steeds verslaafd ben aan deel 4, en toch wel uit kijk naar deel 5.

Nu kan ik hieraan dan maar weer zien dat men ons wil dwingen nieuwe computers te kopen, nog even en Apple maakt niets meer voor de PPC, zelfs geen OSX versies om ons dus te dwingen nieuwe Mac’s te kopen. :(

Bijdrager
    klaus

Doemdenker?

Apple heeft al aangegeven vele jaren nog os x ppc te ondersteunen. Al zullen allicht sommige nieuwe features niet ondersteund worden op ppc gewoonweg omdat het hardware-matig niet mogelijk is.

Daarnaast is het de producer van dat spel die de keuze heeft gemaakt, en niet Apple.

Enne, games is juist de grote drijfveer voor de verkoop nieuwe hardware. Hoeveel jongeren kopen er om de haverklap een nieuwe pc/grafische kaart omdat het nieuwste spel niet vlot meer draait?

Consoles hebben dat probleem niet.

Bijdrager
    Tweety

Ik ben gelukkig niet de enige die je in de categorie doemdenker kan zetten, alhoewel ik toch wel positiever ben dan sommige anderen die ik ken.

Tevens heeft Apple wel op aangedrongen bij de software makers nu meer de intel machines te gaan ondersteunen, en dus als Apple dat al zegt dan is het wel na te gaan dat de ppc eigenaren steeds minder software krijgen. Ik hoorde dat universal binary (UB) wat werkt op ppc en intel mac’s een korte tijdelijke overgang is, waarna het afgeschaft wordt en alles alleen op de intel mac’s gaat.
    Maar ja, nu wordt dit meer een onderwerp wat thuis hoort in een ander forum gedeelte.

Tevens hoorde ik dat de spellenmarkt in de toekomst totaal instort voor de Mac vanwege dat windows draaien mogelijk is op de intel mac’s.
    Dus misschien in de toekomst maar een console aanschaffen, alhoewel ik gelukkig nog wel vooruit kan met de Mac spellen die ik nu nog draaien kan op mijn ppc.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.