10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Tov

Herkennen jullie deze problemen met OS Sierra?

Ik gebruik een MacbookPro early 2015, en ben beta user van OS Siera (zit nu op versie 6).
    Al vanaf de eerste versie van OS Sierra merk ik de volgende problemen:
    – laptop wordt erg heet (fans draaien echter niet, ook geen bijzonder CPU gebruik te zien in de Activity Monitor)
    – accu gaat aanzienlijk minder lang mee
    – actieve applicaties worden niet in de voorgrond getoond. ALs ik bijv. een link open in Mail, dan wordt die link wel geopend in Safari, maar het Safari venster wordt niet getoond. Als ik Mail minimaliseer dan zie ik dat het Safari venster er wel achter zit.
    – het lukt niet om te herstarten (of af te sluiten) ten behoeve van een OS update. Ik moet telkens geforceerd afsluiten omdat OS meldt dat geopende applicaties niet kunnen worden afgesloten.

Ik weet dat je als beta user bepaalde issues moet accepteren (en melden), maar dat deze problemen bij beta 6 nog steeds spelen bij mij vind ik vreemd. Ik heb me inmiddels afgemeld voor het beta programma maar dat geldt dan pas vanaf de volgende grote OS release.

Heeft iemand tips hoe ik weer naar een stabiele versie van OS kan?
    Alvast dank voor reacties!

Bijdrager
    SunKeeper
    Tov op 14 december 2016

en ben beta user van OS Siera (zit nu op versie 6).

Dan zit je hier helemaal verkeerd, en moet je op het Apple Developers Forum zijn.
    Deze informatie mag je volgens de voorwaarden ook helemaal niet vrijgeven.

Als je niet tegen bugs kunt moet je geen beta willen draaien, Apple waarschuwt je daar duidelijk en uitgebreid voor.

Het beste doe je nu maar een format van je Mac en installeer je keurig 10.12.2, de stabielste versie van Sierra die te verkrijgen is momenteel. Succes.

Bijdrager
    Vroegah

Tov: vandaag onder een steen geleefd, of bedoel je 10.12.6 ???:-)

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, beta 6. Testversies van OS X hebben een aparte nummering.

Zodra een bepaalde versie (buildnummer) dan stabiel is, wordt er een volgnummer aangeknoopt (10.12.2 in dit geval) en wordt die vrijgegeven als update voor alle publieke Macs die niet in een betaprogramma zitten.

Bijdrager
    Tov

Nee, ik bedoel 10.12.2 Public Beta versie 6.
    Geen developer dus, en niet onder een steen geleefd….

Bijdrager
    Tov

@ Sunkeeper, Je hebt helemaal gelijk. Ik kom er nu achter dat ik dit soort bugs niet fijn vind en heb me dus als beta user afgemeld.
    Maar daarmee heb ik me natuurlijk niet afgemeld voor de bugs en ik wil er graag vanaf.
    Als daar een herinstallatie voor nodig is dan doe ik dat, maar was ook wel benieuwd of andere forum gebruikers deze issues herkennen.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik begrijp hoe je het bedoelt, maar omdat het veel verwarring geeft onder gebruikers die niet weten wat een beta is, hebben we liever geen topics over betaversies. Je kunt daarvoor terecht op het speciale developers forum van Apple zelf.

Om terug naar een publieke stabiele release te kunnen moet je altijd volledig wissen en een schone installatie doen. Maak een backup als je belangrijke gegevens op hebt staan.

Maar over het algemeen zet je geen beta’s op productiemachines, dus eigenlijk….hoort er geen belangrijke data op te staan. Als het hele systeem onderuit gaat, of er gebeuren door een bug allerlei rare dingen, kun je flink in de problemen komen. Een backup is dan zeker essentieel, maar kan je nog steeds veel hersteltijd kosten als er iets fout gaat.

Bijdrager
    pruus

Draai eens etrecheck, virusscanner verwijderen, en voor de kenner: onyx. Laat Malwarebyte ook eens lopen. Stuur anders een feedback met systeemgegevens naar Apple.

Bijdrager
    Dorkiban

Om terug naar een publieke stabiele release te kunnen moet je altijd volledig wissen en een schone installatie doen. Maak een backup als je belangrijke gegevens op hebt staan.

Volgens mij hoeft dit niet. Je meld je af voor de beta’s in je App store settings en bij de volgende normale release update je mac naar die versie.

Bijdrager
    Tov

@ Pruus, dank. Malwarebyte heeft inderdaad malware gevonden en verwijderd en de problemen lijken over. Had niet verwacht dat malware een rol zou spelen op Mac OS, maar ben blij dat de problemen zijn opgelost.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.