6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    okkehel

herinstalleren voor verkoop van mbp

Ik wil mijn mbp verkopen en heb alles gedaan wat geadviseerd wordt om een ‘schone’ mbp te krijgen (icloud, support, itunes, imessage en wissen van de hd). Bij het opnieuw opstarten met cmdR en met option cmdR krijg ik elke keer de vraag om een apple id op te geven voor het opnieuw installeren van OSX. Het is een mbp uit 2009 en bij de herinstallatie wil de mbp Mavericks installeren; dat is ook wel wat oud lijkt mij. Wat doe ik niet goed want dit is niet mijn bedoeling: osx herinstalleren met mijn apple id. En om compleet te maken: ik heb cmdR en option cmdR heel lang ingedrukt gehouden, maar er komt geen draaiend wereldbolletje en dat zou er wel moeten komen naar ik begrepen.

Bijdrager
    Rw1

Hier staat het uitgelegd hoe je je mbp kunt herinstalleren met de nieuwste versie via een USB stick: https://www.appletips.nl/os-x-el-capitan-een-installatie-usb-stick-maken/

Bijdrager
    makoe

Jouw MBP heeft geen internetrecovery, daar is ie helaas te oud voor.
    Wil je hem echt schoon en af-fabriek instellen zul je dit met je losse DVD’s moeten doen. Deze horen bij je macbook.
    Met CMD-R kom je op de recoverypartitie van je huidige systeem.

In principe dus Snow Leopard installeren (was deze geleverd met Leopard dan kun je Snow los kopen) en de nieuwe eigenaar laten inloggen met zijn eigen AppleID en zelf laten upgraden.

Of inderdaad met een USB stick, dat kan ook zonder AppleID.

Bijdrager
    Brombeer

Bijdrager
    okkehel

allen: dank, ik ga zoeken naar de dvd en anders die usb-stick optie proberen

Geblokkeerd
    Carp
    makoe op 12 september 2016

Jouw MBP heeft geen internetrecovery, daar is ie helaas te oud voor.
    .

Helaas?
    Wat een achterlijk systeem is dat, 1x en nooit meer!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.