7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CorP

herinstalleren Mail

Sinds een week kan ik geen email meer verzenden op mijn iMac. Op de aanwezige laptops kan het nog wel, de provider adviseerde mij om het programma opnieuw te installeren. Maar hoe doe ik dit?? Ik gebruik nu Lion en op de voorgaande Os’sen gooide ik gewoon de installatieschijf erin en hoppa. Kan iemand mij vertellen hoe ik nu Mail kan herinstalleren? b.v.d

Bijdrager
    huub.hermsen

Kan je eens kijken in Mail onder Venster -> Verbindingsassistent. Die geeft je de foutmeldingen die je weer kan doorspelen aan je provider.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord dat herinstallatie iets verhelpt, hoogstens het verwijderen van mail-voorkeuren als die vol staan met corrupted data.

Bijdrager
    Hansi2124

Klopt. Het opnieuw installeren van Mail zal waarschijnlijk geen oplossing bieden.
    Loop op je laptops en iMac de instellingen van Mail goed na in de voorkeuren. Als dat allemaal met elkaar overeenkomt, kan je (nadat je hebt gezorgd voor een back up) proberen of het helpt om het voorkeurenbestandje van Mail in je thuisbibliotheek te verwijderen en Mail opnieuw op te starten.

Bijdrager
    CorP

@ Huub: de verbindingsassistent gaf geen foutmelding…
    @Hans en Huub: het werkt weer!! Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    huub.hermsen

You’re welcome!

Bijdrager
    Hansi2124

Yes, here too!

Bijdrager
    ndekorte77

Ik heb apple mail verwijderd nadat het compleet vastgelopen was en geforceerd stoppen en opnieuw opstarten ook niet meer werkte. Opnieuw installeren via de opstartschijf is gelukt, maar nu zegt de computer dat deze versie van mail niet met de nieuwste versie van OS werkt. Software update ook geen soelaas..
    Wie kan mij helpen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.