7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wdele

Herinstallatie van OS X

Ik probeer OS X te herinstalleren. Dit werkt echter niet zoals verwacht (de afgelopen 2 keer werkte dit wel). Ik start de Mac op, hou command + R ingedrukt, en dan kom ik bij de OS X-hulpprogramma’s. Ik deactiveer de opstartschijf, wis hem en ik installer OS X Yosemite. Na ongeveer 40 minuten, zegt hij:

Het gaat uiteraard niet over de beta versie, maar omdat ik geen screenshots kan maken, gebruik ik deze even. Ik kan natuurlijk niet naar de Aankopen tab gaan, want die is er niet…

Ik heb het 3 keer opnieuw geprobeerd (met 3 verschillende Apple ID’s)…

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom installeer je OS X steeds opnieuw?

Je zou makkelijker een image van een schoon systeem kunnen maken en die overzetten wanneer je wilt. Gaat vele malen sneller en makkelijker en kost je hooguit 15GB ruimte op je schijf.

Gaat het tijdens het downloaden of tijdens het installeren mis?

Bijdrager
    wdele

Tijdens het downloaden

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    SunKeeper

Dat lijkt me wel waarschijnlijk inderdaad.
    Morgen dus nog maar eens proberen.

Je voorkomt dit door een offline bron te bewaren, zeker als je het heel vaak nodig hebt. (ow, had ik al gezegd hier):-P

Bijdrager
    Mr.Cybertron

Probeer je partitie te verkleinen via de schijfhulpprogramma, start daarna je Mac opnieuw op, zodra je de (bong) hoort klik je CMD + R in.
    Je komt dan in de recovery partitie, hiermee kan je OS X herinstalleren / installeren op de vers gemaakte partitie.

Daarna kan je inloggen via de net geïnstalleerde OS X en ga je terug naar schijfhulpprogramma om de oude OS X te verwijderen en de partitie samen te voegen tot 1 schijf.

Bijdrager
    wdele

Dank voor de hulp, ik denk inderdaad dat het te maken had met die storing; het werkt nu wel.

Bedankt!:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.