3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    toax8279

Herinstallatie Powerbook G4

Hey allemaal,

Een vraagje. Gisteren wou mijn mac niet meer opstarten. Geprobeerd om mijn back up terug te plaatsen maar ook dat werkte niet. Uiteindelijk een clean instal gedaan met mijn installatie schijf. Dit is geslaagd en de mac start weer op. MAar om mijn vorige back up terug te plaatsen moet ik mijn wachtwoord en gebruikersnaam intypen. Aangezien ik een clean install heb gedaan neem ik aan dat dit de gegevens zijn die je moest invoeren om uw account aan te maken.
    Het enige probleem is nu dat hij mijn hangslot niet wilt deblokkeren met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Bij mijn account staat wel Standaard. Een andere gebruiker is er niet. Heb ook geprobeerd om door op de C toets op te starten met mijn installatie schijf en zo de gegevens te wijzigen maar de schijf wordt telkens uitgeworpen en de mac start dan gewoon op.
    `
    Kent er iemand een oplossing om toch nog te weten te komen waarom mijn mc mijn username en wachtwoord niet wilt gebruiken. Want normaal is de beheerder toch degene die de mac installert. Maar er staat nu standaard bij mijn naam en weet niet of dit voldoende is om mijn hangslot te openen.

Grtz

Bijdrager
    coppess

misschien moet je je oude gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je de goede installatieschijf? Dus de originele van je PowerBook die je erbij kreeg?

Daar moet je van op kunnen starten, zoniet, dan heeft je DVD-speler kuren.

Als je een andere Mac+bijpassende FireWire-kabel hebt, kun je die andere Mac in doelschijfmodus opstarten, terwijl de installatieschijf erin zit. (houd T ingedrukt vanaf de BOING totdat je het FireWirelogo op het scherm ziet)

En daarna de PowerBook met Option opstarten, de installatieschijf moet er dan bij komen te staan. (kan even duren trouwens)

En normaal gesproken moet de installatieschijf ook dan verschijnen (met Option opstarten) als die in de PowerBook zelf zit. Dat kun je ook proberen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.