10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    labien

herinstallatie OSX

hoi,

ik kom er niet uit. Wil mn imac opnieuw installeren ivm aanschaf nieuwe imac.
    Door het gebruik van Bootcamp en het weer terugdraaien hiervan blijk ik nu geen recovery partitie meer te hebben. Herstel via de optionR lukt dus niet meer.

iemand een idee hoe dit nu wel te doen zodat mn Imac ‘schoon’ de verkoop in kan.

hoor het graag

lando

Bijdrager
    Targaryen

Vreemd. Heb je de juiste procedure gevolgd om Boot Camp te verwijderen? Ergo, heb je de Boot Camp Assistent gebruikt daarvoor? Met dat programma wordt de partitie van Windows verwijderd maar blijven al je andere partities intact. Misschien is het volgende wat te omslachtig:

Ik neem aan dat het gaat om een Mac met bijgeleverde dvd’s. Installeer OS X vanaf die dvd’s en update vervolgens terug naar Mountain Lion. Als je een recovery dvd/usb hebt aangemaakt voor Mountain Lion kun je ook die usb gebruiken om een nieuwe versie van het OS te installeren. Dat zorgt ervoor dat je geen tussenstap meer moet maken. Bij het installeren van Mountain Lion zou er automatisch een nieuwe herstelpartitie aangemaakt moeten worden. Een laatste optie is om op een tweede Mac Mountain Lion te downloaden, op een usb te zetten en dan de bovenstaande procedure uit te voeren.

Bijdrager
    TheBigZ

Opstarten van een externe schijf of USB stick. Schijfhulpprogramma draaien. Schijf wissen. Schoner dan dat krijg je niet.:D
    Daarna OS X installeren. Stoppen als je persoonlijke gegevens moet gaan invoeren.

Bijdrager
    labien

bedankt voor de reacties.

de imac is niet met DVD’s geleverd helaas, ik heb alles via bootcamp gedaan, dus begrijp het ook niet.
    In de Apple store kon ik mountain Lion opnieuw downloaden, heb ik dus gedaan.
    Maar hoe krijg ik dit op een opstart USB stick.

iemand nog suggesties. ?

Bijdrager
    mollie319

Als je bijvoorbeeld Googled: Mountain Lion USB Stick, krijg je tig linkjes te zien hoe je dat kunt doen, en hier is er 1 van
    Mountain Lion

Bijdrager
    labien

het gaat de goede kant op met jullie tips.

Nu wil ik via schijfhulpprogramma het .dmg programma op de USB disk zetten maar krijg constant de melding Resource in gebruik en kan dus niet verder.
    Whahh, iemand een idee

Bijdrager
    appievanr

En anders kun je hier de Firmware update vandaan halen die zorgt dat de herstelpartitie aangemaakt wordt.

http://support.apple.com/kb/HT4904

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Herstel via de optionR lukt dus niet meer.

Dat is cmd-R (ik zeg het maar even)8-)

En eigenlijk moet je op die oude iMac het systeem zetten dat er oorspronkelijk op stond. (En niet wat je zelf later gekocht hebt via de store) Aangezien je zegt dat er geen DVD’s bij zaten is dat vermoedelijk dus Lion. (Tenzij dit een 2e hands was en er eigenlijk wel DVD’s bij hadden gemoeten want dan hebben we het over Snow Leopard.)

Bijdrager
    labien

Allen, het is gelukt. Via een programmaatje een opstart USB gemaakt. Daarna schrijf gewist en opnieuw geïnstalleerd. Prima.

Bedankt voor de tips

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.