7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    RoyHochstenbach

herinstallatie OS X en Time Machine

Op dit moment gebruik ik TIme Machine voor de backups. Maar OS X doet raar en ik wil een herinstallatie doen. Als er nu een fout in de bestaande installatie zit, en ik zou na de herinstallatie de Time Machine backup terugzetten, worden eventuele fouten dan ook teruggezet waardoor de problemen blijven bestaan?

Bijdrager
    sypie

Dat hangt er vanaf wat je allemaal terug zet. Als je alleen je gebruikersmap (homefolder) terug zet is de kans op fouten kleiner dan wanneer je het hele systeem weer terugzet. Het allerbeste is om alle titels van je (gratis) software te noteren/kopiëren naar een externe schijf zodat je deze na de herinstallatie zo weer kunt installeren. Ook software kan soms voor een falend OS X zorgen.

Voordat je gaat installeren: wat doet je OS X precies raar?

Bijdrager
    Jasse

dat geloof ik wel.

time machine zet namelijk Alles terug, dat zijn dus ook je bugjes.

Ik zou zeggen zoek het probleem op, als je je kan herrinneren wanneer hij raar begon te doen en met wat helpt je dat misschien.

of je doet een clean install en zet dan alles van tm terug op je mac wat je nodig hebt

Bijdrager
    Afroman

Bij mij deed iDVD het niet. Ik herinstalleer Mac OSX en ik zet enkel mijn bestanden terug.(iCal, muziek, videos, foto’s contacten etc.)
    Toen had ik geen last meer van iDVD die het niet meer deed. Probleem is dat je dat Expose, Spaces en die dingen weer moet activeren, maar dat is zo gebeurd.

Bijdrager
    Edwin

Mogelijk weet je een restore-point van Time Machine waar je zeker weet dat alles nog in orde was. In dat geval kan je van de Leopard DVD opstarten en het restore-point kiezen. Je krijgt dan exact de situatie terug vanaf dat tijdstip. Een herinstallatie lijkt me een minder goed idee tenzij je echt helemaal opnieuw wilt beginnen.

http://www.macfreak.org/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=16&topic=5929&start=0

Twee dagen terug hier ook met succes geadviseerd,

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132842&highlight=macfreak+time+machine+restore

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Dus ik hoef na de herinstallatie gewoon elk programma te starten, en dan de backup van dat programma terug te zetten?

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Het is gelukt!
    Na de installatie van Leopard heb ik bij elk programma (iPhoto, Adresboek) time machine gestart, en op Alles Terugzetten geklikt. Ik heb geen last meer van problemen en al mijn gegevens zijn veilig teruggezet :)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.