7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Herinneringen haalt computer uit sluimermodus

Mijn computer, een 2019 iMac met 10.15.5, wordt uit sluimerstand gehaald door de app Herinneringen.

Hoe stel ik het zo in dat dit niet meer gebeurt?

Ik vind het maar vervelend, want hij blijft vaak aanstaan, want Time Machine gaat dan een back-up doen, etc.

De herinneringen krijg ik ook gewoon op mijn telefoon, dus als de computer in sluimerstand blijft staan zou ik dat liever hebben.

Hoe stel ik dat in?

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    whaha

Dank je wel Night.

Ik heb ‘Niet Storen’ aangezet voor ’s avonds en voor ’s ochtends hoop ik dat ‘Toon voorvertoning melding indien ontregeld’ (bij Berichtgeving > Herinneringen) gaat werken.

Bij mij gaat mijn computer alleen onbedoeld aan door de herinneringen. Ik hoop dat het zo werkt.

Ik heb niet gemerkt dat andere programma’s ervoor zorgde dat de computer uit de sluimermodus ging.

Ik pas dit onderwerp volgende week wel aan als het (niet) werkt.

Bijdrager
    whaha

Het werkt niet. Ik heb meerdere dingen geprobeerd. De computer komt nog steeds uit sluimerstand.

Even kijken wat ik nu heb.

Ik heb nu ‘Sta berichtgeving toe van Herinneringen’

Ik ga nu grove middelen inzetten en dit gewoon helemaal uitzetten en kijken of ik dan nog steeds meldingen krijg.

Het nadeel is dan dat ik er op de computer amper baat bij heb, van die app, maar ik gebruik ‘m toch vooral op mijn telefoon.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door whaha. Reden: Nadeel toegevoegd
    Bijdrager
    whaha

Wauw.

Sjeempie.

Zelfs als de berichtgeving uit staat, gaat mijn computer op het moment dat de herinnering zou zijn uit sluimerstand. Dat vind ik wel heel bijzonder.

Voor de zekerheid ga ik nog even mijn iMac herstarten om uit te sluiten dat het daar aan ligt, maar het is wel apart dit…

Bijdrager
    whaha

Nee, helaas. Mijn computer wordt nog steeds uit sluimerstand gehaald. Ik heb geen flauw idee meer hoe ik dit nu op kan lossen.

Waarom gaat mijn computer aan?

Bijdrager
    Kwadraatje

Bekijk deze pagina eens: https://osxdaily.com/2010/07/17/why-mac-wakes-from-sleep/

Met het daar gegeven terminal commando, kun je achterhalen wat je Mac doet ontwaken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.