11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Herinneringen app in iOS5

Beste mensen,

Ik was helemaal blij met de herinneringen app in iOS; eindelijk een taakplanner.
    Maar al gebruikende loop ik tegen wat raars aan: ik kan op mijn iPad of iPhone keuring een herinnering aanmaken, maar als ik de herinnering aan een datum wil koppelen, moet ik er ook een tijd bij kiezen. En dat wil ik niet altijd. Sommige taken moeten een hele dag gelden.
    Het gekke is, dat als ik de herinnering op de Mac in iCal heb aangemaakt voor een hele dag, die optie vervolgens voor die herinnering ook in iOS er is, maar dan moet ik de taak wel op iCal maken dus. Weet iemand hoe je een herinnering aan kunt maken met datum, maar zonder tijd, in iOS5?
    Een tweede punt waar ik tegenaan loop, is dat ik in de totale lijst met herinneringen geen weergavevolgorde kan instellen, de hele boel staat door elkaar heen, althans, ik kan geen zinnige volgorde ontdekken. Is hier iets aan te doen?

De herinneringen app valt me zo wat tegen, een app als 2Do lijkt het nog steeds handiger te doen.

Wim

Bijdrager
    Egons

Mij valt het ook iets wat tegen. Vooral het feit dat ik geen herinnering op een bestemming kan aangeven zonder dat ik deze al heb aangemaakt op die bestemming.

Dus als ik iets in Amsterdam niet moet vergeten en ik rij weg uit Rotterdam dat hij me dan bij aankomst gelijk die melding geeft.

Bijdrager
    MartijnW

Dacht dat ik de enige was waarbij dat niet kon, maar er zijn er blijkbaar meerdere die het hebben.

Had het echt super handig gevonden als ik in kon stellen dat hij een melding geeft op het moment dat ik ergens arriveer…

Bijdrager
    Egons

Sterker nog Martijn:
    Het had logischer geweest als dat zo zou zijn.
    Het is toch onlogisch dat je eerst op die plaats moet zijn geweest om aan te geven dat je geen boter moet vergeten de volgende keer…. Kan je het net zo goed gelijk meenemen;)

Bijdrager
    venco58

Een tweede punt waar ik tegenaan loop, is dat ik in de totale lijst met herinneringen geen weergavevolgorde kan instellen, de hele boel staat door elkaar heen, althans, ik kan geen zinnige volgorde ontdekken. Is hier iets aan te doen?

je kan verschillende prioriteiten aangeven, ze op tijd zetten of door elkaar heen.
    even op de herinnering klikken en dan “toon meer”.

Bijdrager
    wido

je kan verschillende prioriteiten aangeven, ze op tijd zetten of door elkaar heen.
    even op de herinnering klikken en dan “toon meer”.

Ja, dat is per herinnering zelf. Maar hoe wijzig je de volgorde in de totale lijst, bijvoorbeeld aflopend in de tijd, of per prioriteit. Dat kan niet volgens mij.

Bijdrager
    Ayesta

Ondertussen ontvang ik weer mail op mijn me.com account (na overstap MM naar iCloud) maar herinneringen synct nog niet tussen mijn apparaten, helaas. Meer mensen last van?

Bijdrager
    Svartvatten

Waarom gebruik je niet gewoon Google Agenda, kan je dag / uur, uren of hele dag aan geven en meerdere waarschuwingen per e-mail of geluidsignaal etc.
    Synchroniseert prima met iCal, iPad en iPhone, of ik de herinnering nu op mijn iPhone Agenda maak, op de iPad of in GoogleAgenda op de BigMac.

Bijdrager
    Froggle

Op iOS6 ben ik er echt blij mee. Werkt lekker vlot en alles wat het moet doen doet het. Als je meer wil tik je op de taak en voeg je opties toe (locatie, tijd, prioriteit, enz.).

Bijdrager
    Spongebob

nog een euvel waar ik bij herinneringen tegenaan loop: herinnering enkel op weekdagen vs weekend gaat ook niet. Het is ofwel DAGELIJKS of NIET (bepaalde weekdagen of delen van de week aanduiden is ook niet mogelijk)

Bijdrager
    wido

De herinneringen app lijkt in Mountain Lion dezelfde functies te hebben als iOS 5, en dezelfde beperkingen. De functionaliteit is zo minder als eerder de Taken in iCal. Ik gebruik nu Things om mijn taken te plannen, de Herinneringen app is wat mij betreft nu alleen handig voor bijvoorbeeld er aan herinnerd worden de vuilnisbak buiten te zetten. Hopelijk zal Apple ooit nog wat functionaliteit toevoegen…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.