7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    appleicious

herinnering uitzetten in ical

Ik heb bepaalde dingen in m’n ical agenda staan waarvoor ik geen herinnering voor hoef te hebben. Nu heb ik bij de voorkeuren>geavanceerd aangevinkt dat ik geen herinnering wil bij nieuw taken/events, maar telkens als ik iets toevoeg, staat er standaard bij herinnering ’10 min. voor aanvang’
    Als ik dit later wijzig in ‘ geen’ herinnering, en ik controleer dat later, staat hij weer op herinnering ’10 min. voor aanvang’

ik wordt er zo langzamerhand gillend gek van…

zie ik nu iets over het hoofd….

Ik heb verder m’n agenda gesynced met m’n google agenda en m’n ical agenda op m’n ipod touch, maar dat moet volgens mij niets uitmaken toch??

Inactief
    Anoniem

Ik had hetzelfde probleem! Ik kreeg zelf dubbele e-mails met herinneringen!

Je vraag:
    Je wilt dat het via iCal alle afspraken regelt (per afspraak instelbaar).
    En via Google Calender je herinnering e-mails stuurt als dit nodig is.
    De herinneringen komen ook in Google Calender te staan maar exact zoals jij dat per afspraak wilt!
    Zonder of met herinnering!

Ga bij iCal naar:
    1. Voorkeuren > Algemeen > Vink ‘Voeg standaard herinnering toe aan alle nieuwe activiteiten’ uit.
    (Je wilt per afspraak, verschillende opties).
    2. Geavanceerd > Vink ‘Schakel alle herinneringen uit’ aan.
    (Voorkomt dubbele e-mails van iCal!)

Ga naar Google Calender/Agenda:
    Login etc.
    Ga naar Instellingen (rechtsboven) > Agenda’s > Zie helemaal rechts ‘Meldingen’ >
    Je ziet:
    Herinneringen voor afspraken:
    Tenzij anders aangegeven voor een afzonderlijke afspraak.
    Daarnaast:
    Geen herinneringen ingesteld. Een herinnering toevoegen
    Een herinnering toevoegen, niet doen!

Dan is het probleem opgelost er staat nu niets bij elke nieuwe gemaakte afspraak!

Bijdrager
    appleicious

Bedankt elice82, maar ik heb die opties in ical zoals jij dat aangegeven hebt al ingesteld.
    In google agenda had ik dat nog niet, maar dat heb ik nu veranderd. Het toeval wil dat in google agenda de herinnering stond ingesteld op 10 min. voor aanvang. precies die instelling die ik maar niet wegkrijg in ical.

nu heb ik de herinnering in google agenda uitgezet, maar het probleem blijft bestaan.
    Als ik in ical een afspraak toevoeg zonder herinnering, staat er enkele seconden later een herinnering 10 min. voor aanvang bij..

als ik die weer verwijder en op ‘ geen’ herinnering zet, is dat twee tellen later weer terugveranderd in 10 min. voor aanvang..

Bijdrager
    appleicious

Ik kom er nu achter dat de optie ‘ Herinneringen voor afspraken’ in de google agenda, telkens terugspringt naar ‘pop-up 10 min. voor aanvang’
    als ik de herinnering delete zodat er dus geen herinnering standaard wordt toegevoegd in google agenda en ik save dat, staat enkele minuten later de setting weer op ‘pop-up 10 min. voor aanvang’

Bijdrager
    Yaris

Refresh the iCal plist file. Navigate to your Macintosh HD/Users/yourusername/Library/Preferences Folder and find the com.apple.iCal.plist file. Drag that file to your desktop and restart.

Inactief
    Anoniem

Misschien een beetje stom om te zeggen…
    Je hebt bij Google Calender wel op opslaan geklikt zie bovenaan of onderaan!
    Anders onthoud hij dat niet!

En bij iCal:
    Heb je op je agenda (bijvoorbeeld thuis) geklikt met rechtermuisknop op ‘Werk weergave bij’.

Bijdrager
    appleicious
    ”elice82″

Misschien een beetje stom om te zeggen…
    Je hebt bij Google Calender wel op opslaan geklikt zie bovenaan of onderaan!
    Anders onthoud hij dat niet!

Nou ja, ’t is natuurlijk wel zoiets vreemds dat je zoiets wel gaat denken… maar ik heb ’t echt al ontelbare keren gedaan en zeker op opslaan geklikt….

En bij iCal:
    Heb je op je agenda (bijvoorbeeld thuis) geklikt met rechtermuisknop op ‘Werk weergave bij’.

yep…… maar ff een update:

het vreemde is dat ik in google agenda bij bepaalde items wel de herinnering kon verwijderen, en andere items kon ik dat niet… althans, ik kon de herinnering uitzetten, maar als ik dat opgeslagen had en ik controleerde het, dan stond de herinnering al weer op ‘ 10 min. voor aanvang..’
    Het gekke is trouwens, dat ik uit nieuwsgierigheid de herinnering die ik dus niet wegkreeg, gewijzigd had in 11 minuten voor aanvang.. dat dus gesaved, en daarna opnieuw de afspraakdetails bekeken.. stonden er twee herinneringen !! eentje op 10 minuten voor aanvang (die ik dus de hele tijd maar niet wegkrijg) en eentje op 11 minuten !

Als ik iets in ical veranderde had dit helemaal geen nut, want dat was binnen een aantal seconden weer terug naar ‘ 10 minuten voor aanvang’
    wat ik uiteindelijk gedaan heb, is in google agenda alle items/afspraken verwijderd en opnieuw ingevoerd, met dus de standaard herinnering uitgevinkt.

Dit bleek dus te werken…. zowel in ical als in google agenda ben ik van het probleem af. Gelukkig had ik nog niet zoveel afspraken in de agenda staan (heb m’n imac pas kort).

ik heb het idee dat het probleem speelde met alle afspraken die ik in google agenda gemaakt had toen de setting nog een standaardherinnering van ‘ 10 minuten voor aanvang’ had.
    Het achteraf weghalen van de herinnering gaf problemen….

’t klinkt misschien erg wazig allemaal, maar ik had af en toe echt het idee dat ik gek werd. Hopelijk ben ik nu van dit probleem verlost…

De optie die Yaris aandroeg heb ik niet geprobeerd, maar dat zal ik in gedachte houden als het probleem nogmaals speelt..
    bedankt in ieder geval !!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.