13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

Hercules DJ Console Mac edition met Traktor

Hallo daar , ik ben sinds gisteren eigenaar van zo’n console en vroeg mij af of er hier op het forum ook mensen zijn die dit apparaat hebben , zodat er eventueel wat info uit gewisseld kan worden?

Bijdrager
    Hansvanbeej

yep! Hier is ie ook.

Bijdrager
    iAgree

Ahh mooi als je tijd en zin hebt om via ichat of msn ff contact te hebben met mij , want ik ben nu bijna 2 dagen bezig en krijg niet eens een nummer aan het spelen ( erg he ) misschien dat jij me een klein beetje op weg kan helpen, het laden van me collectie duurt al meer dan 30 minuten dat lijkt me bijvoorbeeld ook een beetje aan de lange kant ;-).Verder zit er eigenlijk helemaal geen handleiding bij hoe je het moet gebruiken, dat had ik met final scratsch bijvoorbeeld wel.

Bijdrager
    Hansvanbeej

Ik weet er niet heeeeel veel van, Ik werk voornamelijk met bpm studio, maar bijvoorbeeld een nummer afspelen zou met slepen en op play drukken toch snel moeten werken. :innocent:
    Ik vond het ook storend dat de manual zo beknopt is, ik ben een week bezig geweest om een cuepunt onder een knop op te slaan. (je moet een cuepunt maken het cueknoppie ingedrukt houden en tegelijk het cuenummerknopje indrukken waar je hem wilt opslaan)

Ik kijk straks nog even op het forum maar ga nu even een film kijken…

Bijdrager
    iAgree

ok bedankt zover dan, slepen en play drukke geprobeerd maar niets te horen of te zien dus ja wat dan , staat niets in de handleiding ofzo.

Bijdrager
    mrmaarten

Hallo, ik heb hem een week en ook nog niet helemaal onder de knie. Gelukkig een demonstratie gezien zodat ik weet wat er mogelijk is, maar geen uitleg gekregen hoe dit zelf te doen. Daar kom ik nu langzaam aan achter.
    Nog geen manual op de site van Hercules of native instruments kunnen ontwaren. Misschien ligt dat aan mij.
    Het is in stapjes dat het bij mij werkt. Eerst crashte HerculesTraktor (op mijn muziek bieb). Het lag niet aan de nummers. Na het installeren van Traktor DJ special edition deed die het wel opeens.

Nummers moet ik naar een dek slepen en dan op play drukken. Ik zag die jongen dat doen met de knoppen. Browsen van nummers met de middelste jog lukt maar half (ik kan niet tussen beide vensters schakelen, dus niet van map naar nummer), inladen naar dek met de knoppen lukt ook nog niet.
    Scratchen lukte op een geven moment maar nu niet meer… best irritant.

Ik houd me zeker aanbevolen voor uitleg via chat, bij gebrek aan manual, misschien dat daar een FAQ uit te brouwen valt. (is die er echt niet??)

Bijdrager
    Hansvanbeej

voor scratchen (een soort dan) moet je op fine klikken bij van die keuze knopjes.

Ik heb m’n itunes muziekbieb incl. playlists ge-importeerd, dat is eigenlijk het enige wat ik tot nu toe gebruik, die playlists klap ik dan open, en selecteer de nummers die ik wil spelen.

Ik gebruik het systeem naast BPM studio (jammer genoeg op een PC) als soort van risico spreiding.
    De mac gebruik ik voor hoofdzakelijk voor Beamer-projectie-dingen. Allerlei programma’s, eyetv via de schotel bijvoorbeeld.

Bijdrager
    iAgree

Ik snap niet waarom die software van NI meer dan 40 minuten nodigheeft om mijn colleectie in te laden, en nog erger waarom dat iedere keer moet doen als ik de app start, itunes bijvoorbeeld start binnen 10 seconden en is meteen speel klaar, ik ben bang dat dit gewoon weer een niet goed werkende app is van NI, in ieder geval , dat het voor mij niet werkt, ik heb inmiddels een dusdanig grote muziek collectie op gebouwd door de jaren heen dat deze gewoon niet te gebruiken is met app’s die op deze manier geschreven zijn. Iedere keer weer alles op nieuw inmoeten laden slaat toch helemaal nergens op, of is er een manier waarop dat niet meer gebeurd, ik gebruik een een PB 12″ 867 Mhz trouwens.

Bijdrager
    Hansvanbeej

hoe groot is je bieb dan?
    Heb je wel eens geprobeerd om het systeem op een andere mac te laten draaien?
    (minder muziek ook?)
    Ik had het draaien op een imac g4 800, Dat ging net aan, er is 1gigahertz aanbevolen he!?
    Nu speelt het op een gual g5 2.0, da’s andere koek.
    Maar dat je systeem 40 minuten nodig heeft is idd belachelijk m.i.
    Je kunt dat syncen met itunes regelen in de voorkeuren.

Bijdrager
    dr.cody

Heb der ook een!

Ik heb er mee gedraaid tijdens de iDJ party in de RAI. Ging als een trein!

Dat scretchen doe ik niet live, wel handig tijdens het zoeken.

Bijdrager
    iAgree

Nog niet op een ander mac geprobeed, want ik heb geen snellere, ik heb 20000 tracks en das nog lang niet alles, platen omzetten naar aac blijft een tijdrovende bezigheid , maar het word dus nog meer dan dat, en ik wil gewoon alles wat ik aan muziek heb kunnen gebruiken met mijn dj set, en niet een gedeelte, dat met itunes in de voorkeuren zal ik nog eens beter bekijken , staat volgens mij al in gesteld

Bijdrager
    DropOutCrew

Yow,
    heb zelf ook het speeltje… echt nice, vind ik. Draai het op mijn iBook G4 1,2 ghz 512MB ram. Gaat echt lekker.
    Scratchen is idd gn enkel probleem, je moet het wel activeren natuurlijk. Nummers inladen doe je met de lange knoppen zo onder het stickje enzo dus easy to use, als je een beetje zoekt natuurlijk in het begin é. Het enige probleem is dat als ik een mixtape wil opnemen mijn vocalen niet mee worden opgenomen…
    Iemand die weet hoe ik dat oplos?
    Greetz
    da Ben-G :apple: :finderoud:

Bijdrager
    iAgree

Ik heb m verkocht voor mij werkte het niet, ik heb gewoon teveel muziek in mijn lib waar de software niet mee om kon gaan, ik hoop dat andere je verder kunnen helpen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.