3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Herbruik Entourage-mails/adresse na schone installatie, hoe?

Vorig jaar ging ik mijn HD opschonen om Jaguar op te zetten. Daarna Office X weer op zetten en dan wou ik de oude map (dus bestaande emails en adressen die ik op andere schijf zette voor wissen HD) weer importeren. NIET MOGELIJK. Dus ik was al die emailadressen, die in Entourage opgeslagen waren, kwijt. Evenals de emails. Nu heb ik emails van meer an 1 jaar in die entourage zetten. Binnenkort zet ik Panther op. Wil dan weer schone installatie maken. Altijd beter. Maar nu vrees ik dezelfde probleem. Hoe moet ik de entourage de huidige map laten herkennen en de emails laten importeren?

Bij OS 9 kon je oudere database map in de nieuwe Office map zetten en outlook herkende de emails en dat was nooit een probleem. Vorig jaar heb ik dat ook geprobeerd, maar dan maakte hij automatich een nieuwe map aan, geen oudere emails en adressen meer als gevolg. Iemand?

Ik heb nu alle adressen in Adressenboek staan die straks via iSync op de iPod komen, maar na installatie van Panther wil ik die emails kunnen inlezen. Ik heb net emails in Mail geimporteerd en map user/Library/Mail gekopieerd naar andere schijf. Zou ik die later probleemloos kunnen inlezen als nieuwe systeem erop zit, als ik die map later op goede plek neerzet?

Bijdrager
    Deskman

Je moet niet ‘importeren’ zoals ‘mail’ aangeeft bij de eerste opstart. Het beste kun je je account opheffen, daar wordt dan door je mac vanzelf een .img file van gemaakt. Daar zit alles in dat in je usermap zit, dus ook je mail en entourage. Gaat dat je een beetje te ver / is dat te veel, dan kun je je mail-map en je microsoft user data (in je documents map) wegschrijven op een CD en na installatie weer terugplaatsen. Entourage zal doen of er nooit iets anders heeft gestaan. Kopieer ook je keychain bestand (sleutelhanger, in usermap > library) want daar heeft entourage al je wachtwoorden opgeslagen. Gebrik je voor je Panther hetzelfde wachtwoord voor OSX, dan zal de sleutelhanger gewoon mee blijven doen, anders openen en nieuw wachtwoord opgeven na installatie.

Ik heb zo mijn mail al diverse keren ‘verhuisd’

Succes ermee

Bijdrager
    SvS

ah dank je!!!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.