7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    erwin

Helvetica in suitcase maakt tekst onleesbaar in safari..!

Ik gebruik een behoorlijk uitgebreide collectie van de helvetica.
    Als ik deze in suitcase activeer dan word de meeste tekst in safari onleesbaar (rare tekens). Dit gebeurd ook in teksteditor. Het schijnt een conflict te zijn met de helvetica die standaard door het systeem wordt gebruikt. Hoe kan ik dit omzeilen. Heb al geprobeerd om het standaar font in safari aan te passen maar dit is niet de oplossing.

Bijdrager
    Mmmarco

Kan het conflicteren met de classic sysmap? ik heb ook veel helvetica en dingbats en webdings problemen gehad in het begin van OSX.

Wat je ook doet, gooi nooit OSX-fonts weg!

Bijdrager
    erwin

Heb het een en ander gechecked maar ik heb maar 3 fonts in de clasic map staan. choarcoal, geneva, monaco Heb er ook alleen maar last van als ik deze helvetica map aanzet in suitcase. Dus er moet ergens een conflict zijn tussen het helvetica font van het OSX systeem en het font wat ik gebruik in suitcase.

Bijdrager
    Mmmarco

Heb je het geprobeerd zonder je eigen helvetica, gewoon als test?

Suitcase geeft/gaf mij ook nog veel troubles. Lang niet volledig fucnctionerend…

Bijdrager
    servir frais

als je safari wil gebruiken zou je misschien de functie in suitcase (die onder de preferences zit) ‘override system fonts’ uitschakelen, dit staat normaal uit maar als je dan bv. een ontwerp krijgt met lettertype helvetica zal hij die aangeleverde helvetica niet willen activeren daarom vink je dan die functie best terug aan… misschien helpt het hiermee?

Bijdrager
    servir frais

oja nog vergeten, ik heb standaard een 12-tal fonts actief staan enkel osx fonts, wanneer ik dan een bepaald font nodig heb, activeer ik het handmatig.
    wanneer je de suitcase opdracht geeft om automatisch de gebruikte fonts te activeren… geef ik toe dat het onmogelijk is vanwege de vele fontconflicten

Bijdrager
    erwin

Probleem opgelost…
    Ben het helvetica font koffertje gaan uitpluizen. Het lettertype helvetica fraction [/i] was de boosdoener. Dit font bevat alleen speciale karakters en door overide system fonts, wordt dit font dominant ten opzichte van het systeem lettertype helvetica. Aangezien ik dit lettertype toch nooit gebruikt heb ik dit dus verwijderd.

Bedankt voor de reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.