5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    nikkinik

help!usb-interface,imac en korg in garageband

Hallo.
    Hier een beginner van het eerste uur op audiogebied. Ik weet amper hoe mijn vraag te stellen.
    Ik heb een iMac, een korg (X5D en Triton LE). Vanmiddag heb ik een Behringer usb audio interface aangeschaft voor 30 euro. Vanwege geldgebrek dacht ik simpel te beginnen. Ik wil in garageband gaan componeren. Toen ik net thuis kwam,kwam ik tot de ontdekking dat er geen midi-input en output op deze interface zitten,maar tulpuitgangen.Ik heb nu een verbinding weten te maken met tulpjes in de invoer van de interface en 2 jack jacks in de korgoutput. Dus nix via midi. Als ik op fysiek instrument klik in garageband kan ik op mijn korg spelen. Zojuist nog op combi en progr, nu alleen nog maar op program tot mijn verbazing. Misschien omdat ik net een drumspoor heb opgenomen? Ik wil echter mijn korg ook gebruiken als keyboard en de geluiden van garageband gebruiken. Als ik echter software-instrument inschakel, dan hoor ik nix als ik mijn korg aansla.
    Ik heb bij voorkeuren in garageband bij audio/midi bij audio-uitvoer ingebouwde uitgang staan en bij audio-invoer USB Audio Codec aangeklikt. Moet ik nu misschien een besturingsbestand installeren om mijn Korg te gebruiken als keyboard om de software-instrumenten te bespelen?
    Alle hulp is welkom, haha!

Bijdrager
    KarelWillem

Miep miep. Ik probeer het te begrijpen. :wink:

Hoe kom je er nu bij om een audio-interface te kopen?

Maar simpel gezegd; je hebt gewoon een midi-interface nodig.
    20 euro uitgeven en je was klaar geweest.

Bijdrager
    nikkinik

Ok. Hoop dat ik m terug kan brengen en kan ruilen. In de winkel had ik wel uitgelegd wat ik zocht.Domme aktie… Kan ik m’n vraag nog verwijderen?

Bijdrager
    corneeltje

Ik gebruik GB ook en ben daar zeer tevreden mee ondanks de beperkingen ervan. Opname verloopt bij mij via een USB-interface van Tascam, de U122. Da’s voor midi en audio (24 bit). Heeft zo’n 250 euro gekocht. (Er is nu al een nieuwer model.) Daarmee kun je via midi de klanken uit GB aansturen. Let wel, GB kan (bij mijn weten nog steeds) geen externe klanken aansturen (uit je Korg en Triton bvb.) via midi. Die moet je dus rechtstreeks audio inspelen.

Het is een beperkt programma, maar als je de beperkingen creatief kunt omzeilen toch zeer sterk en inspirerend.

Ik laad achteraf de waves (via iTunes) in bij een vriend die Cubase gebruikt. Een professioneel programma met veel meer mogelijkheden. Daar bewerken we alles verder en vervangen we bepaalde sporen door nieuwe… Werkt prima!

Bijdrager
    nikkinik

Dankjewel voor info!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.