8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

Word helemaal dol van Adobe Acrobat Reader (Opgelost)

Op m’n werk worden we helemaal dol van Adobe. Zonder dat we weten hoe, is de ‘gewone’ Adobe Reader (voor PDF’s) van mijn collega geupdatet naar Adobe Acrobat Reader DC. Gevolg is dat bij het openen van een PDF een heel menu naast het document staat met allerlei mogelijkheden die we niet of nauwelijks nodig hebben. Het lastigste is dat je niet twee (of meer) PDF’s naast elkaar op het scherm kunt zetten. En dat is juist bij ons werk vaak nodig. Als ze de tweede PDF opent, verdwijnt de eerste.
    Wat te doen? Zoeken in voorkeuren biedt geen oplossing. Van zoeken op Adobe sites, klantenservicepagina’s etc worden we horendol. Honderden onderwerpen en mogelijkheden en niets hierover te vinden. Wat kunnen we doen om ‘gewoon’ twee PDF’s naast elkaar op het scherm te kunnen zetten?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  MacAanZee.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    SvS

Sleep uit tabblad andere document. Dan krijg je 2 afzonderlijke vensters. En je kunt de menu’s aan beide zijdes wegklikken (of weer activeren) door op klein driehoekje, er tussenin, in het midden te klikken.

Dan voorkeuren / algemeen / Open documenten als nieuwe tabbladen uitvinken.

Irritant als de updates komen met veranderingen die je helemaal niet wilt. Overkomt mij ook regelmatig. Met name bij Acrobat. Grml.

Bijdrager
    MacAanZee

Bedankt SvS. Dit helpt inderdaad! M’n collega kan nu haar werk weer doen. Is het openen van tapbladen ook uit te zetten? Ik vind dat zelf meestal irritant.

Bijdrager
    tarun

Gebruik Voorvertoning. Werkt voor vrijwel alles prima als het om PDF’s gaat.

Bijdrager
    SvS
    MacAanZee op 14 november 2016

Bedankt SvS. Dit helpt inderdaad! M’n collega kan nu haar werk weer doen. Is het openen van tapbladen ook uit te zetten? Ik vind dat zelf meestal irritant.

Graag gedaan.

Ja, kijk Voorkeuren / algemeen / “Open documenten als nieuwe tabbladen” uitvinken. Deze staat standaard aan. Bij herstart van acrobat werkt het zoals wij het willen. Openen in losse vensters.:)
    (ik werk zelf met Adobe Acrobat Pro DC, hopelijk hebben jullie deze optie ook bij ‘gewone’ reader?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  SvS.

Moderator
    Mac Daddy

Zoals SvS al aangaf. Het staat als optie in de voorkeuren. Maar wellicht had je dat al gelezen.:wink:

Bijdrager
    SvS
    tarun op 14 november 2016

Gebruik Voorvertoning. Werkt voor vrijwel alles prima als het om PDF’s gaat.

Voor geavanceerde pdf’s en voor drukproces is Acrobat beter.

Bijdrager
    MacAanZee

@ SVS, Mac Daddy: ‘open documenten als nieuwe tabbladen’ had ze al uitgevinkt, maar nog niet het programma geherstart. En dan werkt het pas.
    Bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.