7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    batu52

Helpt een AirPort Express op 5Ghz ook op 700 kbps aan sneller internet?

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Huawei modem op 2,4Ghz en de hoogste snelheid die ik haal is 700kbps, zou dit sneller kunnen worden als ik een AirPort Express aanschaf en 5Ghz gebruik?
    Zoja dan nog een vraag: Kan ik dan ook 2,4Ghz uitschakelen zodat er alleen 5Ghz is voor nog sneller internet? (Al onze apparaten ondersteunen 5Ghz en iedereen in de familie die wel is langs komt heeft ook een iPhone die 5Ghz ondersteund)

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is de snelheid van je internetabonnement?

Bijdrager
    jamiepeeters

2,4Ghz gaat beter door muren en dus bedoeld voor thuis, 5Ghz gaat minder goed door muren en is eigenlijk bedoeld voor open velden. Wisselen naar 5Ghz zal dus geen verbetering opbrengen.

Bijdrager
    batu52
    SunKeeper op 06 juni 2015

Wat is de snelheid van je internetabonnement?

Ik heb eigenlijk een internet abbonnement van 25 Mbps maar vanwege verouderde ADSL kabels haal ik als ik de limiet over ben 700 kbps (volgens de provider moet dat 10Mbps zijn) en zonder dat ik de limiet over ben 1/2 Mbps

Bijdrager
    batu52
    jamiepeeters op 06 juni 2015

2,4Ghz gaat beter door muren en dus bedoeld voor thuis, 5Ghz gaat minder goed door muren en is eigenlijk bedoeld voor open velden. Wisselen naar 5Ghz zal dus geen verbetering opbrengen.

Dat wist ik al daarom ga ik de AirPort Express in de achterste kamer plaatsen het is niet belangrijk hoe ver het bereik is als het internet maar sneller word

Bijdrager
    jamiepeeters
    batu52 op 06 juni 2015
    jamiepeeters op 06 juni 2015

Dat wist ik al daarom ga ik de AirPort Express in de achterste kamer plaatsen het is niet belangrijk hoe ver het bereik is als het internet maar sneller word

Zonder muren er tussen kan 5Ghz wel snelheidswinst opleveren ja. De meeste routers ondersteunen geen dual-band (2,4Ghz en 5Ghz tegelijk), dus het moet mogelijk zijn om 5Ghz in te stellen en 2,4Ghz uit te schakelen ja.

Bijdrager
    fixar

Misschien is het handig om te kijken hoe hoog de snelheid is van je verbinding wanneer je je computer bedraad aansluit. Dan weet je beter welke snelheden mogelijk zijn.

Die snelheid van 700 kbps die je haalt, is dat op alle locaties in de woning of meer specifiek in een ruimte die zich wat verder vanaf het modem bevindt? Verplaatsen van het modem (bijv UIT de meterkast) kan ook een positief effect hebben op de snelheden elders in huis.

Als je overigens tot aanschaf van een extra Airport overgaat is het van belang om deze bedraad aan te sluiten op je huidige modem, dit zorgt voor een veel stabieler en sneller netwerk dan elke poging om dit draadloos te doen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.