7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Rolf

HELP….kan niet meer online…..

Hallo, ik heb een raar probleem. Sinds de ADSL storing in Rotterdam afgelopen maandag heb ik grote problemen online te komen. Ik heb een Panther-iMac en een XP doos achter een Edimax router hangen aan een Ethernet/ISDN modem. Maandagavond kom ik thuis, en kan met geen mogelijkheid meer online komen terwijl niemand aan de spullen heeft gezeten. Alleen een ADSL storing verder dus. Nu lukt het met kunst en vliegwerk om de router weg te halen, de XP doos rechtstreeks aan te sluiten, en dan kan ik online. Met de Mac lukt het met geen mogelijkheid. Noch met router, noch met PPTP-GUI en zonder router….ik snap er echt helemaal niks van….HELP

Moderator
    Strifer

heb je je router al eens laten HERSTARTEN?

Bijdrager
    Rolf

router herstarten ? dat was wel een makkelijke…*S*….ja, heb ik gedaan, ook beide machines (meerdere keren), modem (meerdere keren) etc etc….inmiddels ben ik zover dat ik beide machines zelfstandig online kan krijgen, dus de signalen dat alle hardware in orde was waren mogelijk misleidend: waarschijnlijk heeft de router het (deels) begeven….(?????)

Bijdrager
    bruno

Router instellingen allemaal nagelopen?

Bijdrager
    joepie

wel eens geprobeerd je ip adres van de router in te tikken
    in safari moet je dan je instellingen van adsl kunnen zien
    je wan, je lan etc..
    ook moet de status van je adsl te zien zijn ‘ bij E-tech is dat “showtime”
    daarna mag het eigenlijk niet zo’n probleem meer zijn…..
    veel succes! :apple:

Bijdrager
    Rolf

intussen stapje verder. Krijg de windoos EN de mac online, maar wel apart, en direct via modem. Het zit dus (?) in de router. Het gekke is, dat als ik de router aansluit, en het router IP nummer intik voor de instellingen, dat ie dan vraagt of ie verbinding moet maken, en dan biedt ie een van de inbelconnecties aan. Dit zou helemaal niet moeten: ik kom dus niet meer op de router terecht. Dit laatste geldt voor de Windoos. Als ik de mac aansluit, dan krijgt deze gewoon IP nummers toebedeeld: het DHCP stuk lijkt (?) dus te werken.

Bijdrager
    Sad

Je router is dus in de war.

Zoek in het boekje op hoe je hem kan resetten naar fabrieksinstellingen. Dus niet uit/aan zetten maar een echte reset. Meestal is dat zo’n knopje waar je met een pen of paperclip in moet poeren. Daarna weer de handleiding van de provider volgen om alles weer in te stellen. Eerst met 1 pc aan de router. Als het werkt, andere pc’s toevoegen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.