6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Moriarty

Helpdesk voor klanten via RDP? [Opgelost]

Dag mede Mac gebruikers,

Ik moet voor mijn werk regelmatig mensen eens helpen met het veranderen van een instelling.
    Nu komt het voor dat de persoon in kwestie geen idee heeft hoe het allemaal werkt (vaak oudere mensen), en dan vragen ze ons op locatie het probleem op te lossen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om via iChat of Remote Desktop een verbinding te maken met onze klanten zodat ik tijdelijk hun machine kan overnemen en de instelling voor hun kan veranderen.

Het mooiste zou zijn als ik een soort van website of programmaatje kan sturen waardoor dit automatisch voor hun ingesteld wordt.

Het zou ons en de klanten tijd en geld schelen als er zo een oplossing voor handen is.

Heeft iemand ervaringen hiermee of tips?

Alvast bedankt!

Moriarty

Bijdrager
    johnkeates

TeamViewer is speciaal gemaakt voor jou en je doelgroep. http://www.teamviewer.com/

Je client hoeft alleen maar het quicksupport gedeelte te downloaden en te starten, waarna hij/zij de toegangscodes even door geeft en dan kan je er bij.

iChat screen sharing werkt soms wel en soms niet, hangt van de ondersteuning van upnp en NAT-PMP af op de gateway van de gebruiker.

Remote Desktop (encrypted VNC) en RDP [Microsoft’s Remote Desktop Protocol] werken allebei niet zonder meer, maar vereisen handmatige portmappings bij de client.

Bijdrager
    Moriarty

Ah Johnkeates, precies wat ik zocht!:D

Zal daar eens mee gaan stoeien, maar het ziet er heel goed uit.

Bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    Nitro

Wij maken gebruik van NetViewer wat tegenwoordig zo te zien nu GoToAssist heet. Misschien ook een optie voor je:)

Bijdrager
    Moriarty

Bedankt Nitro, ook deze zullen we even meenemen:)

Bijdrager
    Bianco

Ik gebruik al tijden LogmeIn, en dan de free versie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.