13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    eugy

Helpdesk ticket support applicatie

Beste OMT’s,

Voor een nieuw project ben ik met enige spoed op zoek naar een helpdesk ticket support applicatie. Nu heb ik reeds gezocht en ben meerdere programma’s tegengekomen waaronder Zendesk. Voor mijn gebruik zijn dit soort systemen te uitgebreid en in mijn optiek weinig ‘user friendly’.

Wat ik zoek is een (web) applicatie waarin een cliënt na verificatie een vraag kan stellen. Vervolgens dien ik dan een notificatie per e-mail te ontvangen en de cliënt van repliek te dienen met de mogelijkheid een bestand toe te voegen. De cliënt krijgt hier dan weer een notificatie per e-mail van. Dit alles in een omgeving zonder reclame en onder eigen url of naam. Heel simpel eigenlijk. Toch is het lastig een script of externe aanbieder te vinden die dit aanbiedt.

Omdat Apple bekend staat om zijn eenvoud dacht ik dat Apple hier in de vorm van een applicatie wellicht in kan voorzien. Tot op heden heb ik helaas nog niks gevonden.

Hierbij een vraag aan de (zakelijke) OMT’r: kennen jullie de applicatie waarnaar ik op zoek ben? Hoe werken jullie met helpdesk support binnen Mac OS en IOS?

Waarvoor dank!

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Omdat dit vaak zeer specifieke applicaties zijn worden ze vaak zelf geschreven. Ieder bedrijf heeft eigen wensen en informatie en om die reden is het niet interessant een kant en klare oplossing te creëren, degene die het wel proberen (bijv. Zendesk) maken het zo uitgebreid mogelijk om maar een poging te doen iedereen te voorzien.

Wij gebruiken zelf een Filemaker database en maken deze toegankelijk via de PHP API.

Bijdrager
    macpro

WebHelpDesk van SolarWinds zou je eens kunnen proberen.
    Daar zit wel in wat je zoekt.

Bijdrager
    peperco

Je kunt nog denken aan GLPI (Webbased, OpenSource) of OTRS

Bijdrager
    eugy

Bedankt mensen!

Bijdrager
    Shmoo

Wat dacht je van een beetje WordPress + bbPress installeren dan ben je hooguit 30min. bezig en als je dan nog een responsive WP thema neem is het ‘support ticket’ -systeem direct voor elk device geschikt.

Een handje vol plugins activeren en je makt van een gewoon forum een eenvoudig ticket + support systeem dat niet overkomt als een developers omgeving maar gewoon een support forum.
    http://wp.tutsplus.com/tutorials/plugins/using-bbpress-as-a-support-forum/

Bijdrager
    eugy

@Shmoo dat is een goede! Vooral omdat ik reeds wordpress gebruik. Ga er gelijk even naar kijken. Dank je!

Bijdrager
    Shmoo

Het is enorm snel om op te zetten zodat het werkt – het is alleen dat vaker het stijlen van de CSS wat tijd kost om het allemaal iets mooier en uniek te laten ogen in je eigen huisstijl.

Maar als je al een WP website hebt dat integreert bbPress zich natuurlijk makkelijker dan elk ander forum-script in je website lay-out.

Bijdrager
    eugy

Nou …ik moet wel toegeven dat ik wordpress niet zo makkelijk vind als velen -waaronder jij- zeggen. Vooral in het begin ben ik er uren, dagen nee weken mee bezig geweest. Heb de u-design template gëinstalleerd en ben redelijk op weg. Maar ongetwijfeld zal deze plugin weer het nodige werk gaan bezorgen. Gelukkig bestaan er veel video-tutorials en fora waaronder OMT met leden die je uit de brand kunnen helpen:-)

Bijdrager
    Shmoo

Als je deze pagina begrijpt + kennis hebt van HTML en CSS dan heb je WordPress voor 70% onder de knie.

The anatomy of a WordPress theme

Belangrijk is dat je weet welke bestanden nodig zijn om welke pagina’s te tonen, als je je daarin verdiept dan zal je pas zien hoe eenvoudig dit systeem eigenlijk werkt tegenover andere systemen en hoe makkelijk je dingen kunt verplaatsen zonder serieuze kennis van PHP te moeten hebben.

Natuurlijk is het niet perfect en ik als pro WordPress fan kan me soms ook echt wel irriteren aan bepaalde dingen maar bij welke software is dat niet als iets niet werkt zoals jij dat wilt.

Bijdrager
    nicj56

TopDesk een oplossing?

Bijdrager
    eugy

@Shmoo Dank voor de info! Moet zeggen dat ik 2/3 wist. Toch nog 1/3 geleerd;) Dank!

@nicj56
    Topdesk? Lijkt mij tot dusver een vaag bedrijf. Kan nergens prijzen vinden en overal worden je gegevens gevraagd en dan zal ik wel even teruggebeld worden. Kom op, zo werkt het tegenwoordig toch niet meer? Ik wil direct zien wat het kost en wat het kan, niet eerst 1000 gegevens moeten invullen en teruggebeld worden. Wel oprecht bedankt voor je bijdrage!

Bijdrager
    Muziekfan

TopDesk is een zeer gerenormeerd maar ook kostbaar helpdesk systeem.
    Voor mijn bedrijf gebruik ik Webhelpdesk. Werkt erg goed, maar kost wel een paar centen.
    Ik denk dat WebHelpdesk voor jouw situatie veel te uitgebreid is en dat je met WordPress waarschijnlijk alles kan wat je wilt. Maar dan moet je wel zelf de digitale mouwen willen opstropen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.