22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

HELP! XPress kapt ermee!

Hallo! moest net even een advertentie opmaken in Quark XPress 6.0 . Hij geeft de melding dat het een ongeldige versie van Quark XPress is. Het is een originele versie maar heb er geen CD van!

WAT KAN IK DOEN???? HELP!

Groeten Frank

Bijdrager
    Zora la rousse

Het is een originele versie maar heb er geen CD van!

Dan mag je eerst dit uitleggen :??

Bijdrager
    kontheur

Heb via mijn stage begeleider dit programma op mijn laptop mogen zetten. Was echt legale versie! Maar aangezien ik nu geen stage meer loop….

VANDAAR!

Bijdrager
    Zora la rousse

Dan heb je nu een illegale versie.
    De laatste XPress versies die ik ken worden beveiligd met een dongle. Van 6.0 weet ik het niet.
    En de licentievoorwaarden kennende, is het niet toegestaan XPress dubbel te gebruiken.

Bijdrager
    SvS

Dan is het inmiddels illegaal. 8)

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

dan is het toch geen legale versie meer ?

Bijdrager
    kontheur

Hmmmz, minder dan! Maar heeft iemand een idee dan hoe ik dit op kan lossen? Moet zo snel mogelijk nog wat dingen opmaken in Quark. Het is maar voor school dus het hoeft niet pers├ę legaal te zijn (AHUMMM…).

Ik lig me nu eigenlijk wel heel druk te maken nu ik besef dat ik nog altijd Adobe Indesign heb!

DOM DOM DOM:P

In ieder geval bedankt voor de supersonische reacties!

Bijdrager
    MacBeer

Illegaal is illegaal. School of werk, maakt niets uit. Volgens de regels van het forum mogen we je hiermee niet helpen.

Bijdrager
    kontheur

OH SORRY! Ik ben niet zo op de hoogte van deze regels. Ik begrijp het helemaal… Ik maak het wel op in Indesign (WEL LEGAAL :D)

THANX

Bijdrager
    rvanheukelum

Quark XPress 6 mag zowel op een werkstation als tegelijkertijd op een laptop worden geïnstalleerd, mits die in gebruik is binnen de organisatie die de licentie in bezit heeft.
    Een dongel is al sinds versie 5 niet meer nodig.

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”kontheur”

Ik maak het wel op in Indesign

Da’s ├╝berhaubt een betere optie.;-)

Bijdrager
    AppelJuice
    ”R_van_Heukelum”

Quark XPress 6 mag zowel op een werkstation als tegelijkertijd op een laptop worden geïnstalleerd, mits die in gebruik is binnen de organisatie die de licentie in bezit heeft.
    Een dongel is al sinds versie 5 niet meer nodig.

Niet dus he! Je mag hem installeren en dan kan je hem 30 dagen ofzo gebruiken als demo!
    Tenzij jij weet hoe je dit doet? 2x registreren, zelfde code?

Adobe heeft wel btw zo’n beleid.

Bijdrager
    WOZ

Wel dus.
    Quark heeft hun beleid aangepast. Het is nu wel toegestaan om een kopie te draaien op bv je laptop.

Je zou je quark kunnen proberen te registreren, maar waarschijnlijk was jij niet de enige die zo’n kopietje te leen had?;-)

Of idd gewoon InDesign gebruiken…

Bijdrager
    Sasja

Ik vermoed dat het toch een gekraakte versie van Quark is. Deze stopt er namelijk na verloop van tijd mee.

Bijdrager
    Deskman

Volgens mij mag ├ę├ęn gebruiker twee machines installeren, maar hij mag er geen twee tegelijk gebruiken.

XPress heeft nog wel eens last van corrupte voorkeurbestanden… Vergeet XPress en gebruik de jankerds van Adobe…

Bijdrager
    servir frais

ms is de file gewoonweg een quark 6.5 bestand :?

Bijdrager
    kontheur

Toch wel heel raar. Ik heb QXP toch zo’n half jaar gebruikt…. Zonder enig probleem. Ik vind (mening) Quark toch wel fijner werken omdat ik dit gewend ben. Nu ik dus weet dat ik toch een legale versie van quark heb, kan mij dan iemand zeggen hoe ik het voorheen gestelde probleem oplos?

Bijdrager
    MacBeer

JIJ hebt geen legale versie van X-Pres… je voormalig stagebegeleider w├ęl.

De houder van de licentie mag een kopie op een andere machine installeren, maar dan moet deze machine wel van hem zijn en niet van iemand anders.

Bijdrager
    TonE

Hoe zit dat dan met het mogen gebruiken op je laptop naast een installatie op een desktop?
    Ik heb laatst xpress van een oude naar een nieuwe (desktop) overgezet. Je kunt dan quark weer gaan bellen voor een nieuwe tig cijferige activatie code. Bij initiele installatie kijkt ie naar het macadres (hardware dus) en zo ziet ie als je hem domweg kopieert dat ie op een andere machine draait en doet ie het niet zonder key.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een nieuwe installatie, ook dan vraagt ie om een activatiecode.
    Of kun je twee activatiecodes aanvragen? Zo ja, kun je dan aan het hardware adres zijn of het om een laptop of desktop gaat?

Bijdrager
    Deskman

http://www.quark.com/products/xpress/purchase/dual.html

MAC-adressen zijn gewoon nummers van de netwerkkaart. Zit geen herkenning in volgens mij.

Bijdrager
    TonE

Ik heb het doorgelezen op de Quark site maar helemaal snappen doe ik het toch niet.

Ik heb met Superduper een kloon van de oude HD (programma’s en systeem) op een externe FW drive gemaakt. Hier kan ik op de “oude” mac gewoon van opstarten en quark ook van die schijf draaien. Hang ik die FW drive aan de nieuwe mac vraagt ie om een nieuwe activatiecode maw hij “ziet’ dat ie op een andere machine daait.

En dat registeren aan de hand van het macadres, dat is vooral in de windows wereld een heel gangbaar systeem. Vandaar dat er zoveel van die illegale key generators in omloop zijn. Die genereren een werkende activatiecode afhankelijk van het macadres van de desbetreffende machine waarop wordt geinstalleerd.

Bijdrager
    AppelJuice

tis idd verandert, TonE kijk ff bij de FAQ
    op de quark site onderwerp: QuarkXPress dual licensing

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.