6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    roelhogenboom

Help: Windows pc krijgt geen toegang op mijn Mac netwerk…

Wie o wie kan mij helpen??? Heb al uitgebreid gezocht op het forum maar het probleem is nog niet verholpen:

Ik heb:
    – 1 MacBook
    – 1 Windows pc (Vista)
    – 1 Airport Express
    – internet via @Home

De Windows pc ziet mijn netwerk wel maar verbinden lukt niet of beperkt. Inmiddels staat er op mijn Windows pc de melding “verbonden met beperkte toegang”.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen zodat het mogelijk wordt om met mijn Windows pc ook gebruik te maken van het draadloze Apple netwerk dat ik met mijn Macbook wel kan gebruiken???

Bijdrager
    basiel

welke windhoos heb je?

Standaard zet apple wireless wpa beveiliging op dit gaat op windhoos enkel vanaf WinXP SP 2

Bijdrager
    roelhogenboom

Dag,

Ik heb er Windows Vista op staan en op mijn Mac heb ik een wachtwoord met WEP beveiliging. Als ik dit wachtwoord intik via de Windows pc zegt deze echter dat het wachtwoord ongeldig is.

Even voor de goede orde: ik kan de Windows PC toch draadloos laten verbinden met de Mac, toch?
    In de Windows pc zit in elk geval een draadloze netwerkkaart…

Bijdrager
    Jello
    ”roelhogenboom”

Even voor de goede orde: ik kan de Windows PC toch draadloos laten verbinden met de Mac, toch?
    In de Windows pc zit in elk geval een draadloze netwerkkaart…

Ja, maar ik denk dat je bedoelt met de router? (Airport Express).

De error ‘beperkte toegang’ etc betekent dat jouw Windowsbak geen IP-Adres krijgt.

Dit kan door een instelling liggen op de Windowsbak, of doordat de router (Airport express) enkel enkele MAC*-adressen toelaat. Is de Airport Express ingesteld als DHCP server? Zoja, is de PC instelt dat hij een IP aanvraagt via DHCP.

Feit is wel, als je zegt dat de PC zegt dat het WEB-adres fout is, het vrij logisch is dat de router (Airport Express) geen verbinding toelaat, en dus geen IP-adres geeft.

*MAC: hier niet het besturingssyteem Mac os X, maar Media Access Controller, kortweg een uniek hardwarematig adres dat elk netwerk apparaat heeft.
    DHCP: Dynamic Host Configuration Protocol

Bijdrager
    roelhogenboom

Thanks voor de hulp, ja, met de router bedoel ik de Airport.

Het lukt me helaas nog steeds niet; ik weet niet precies wat ik dan ofwel op mijn Mac moet aanpassen danwel op de Windows PC moet veranderen. Heb op de Windows PC wel bij ‘Eigenschappen’ gezien dat daar o.a. IPv6 en/of IPv4 dingen kunnen worden aangepast, maar ik begrijp niet waar ik wat evt moet zetten…

Vreemde is trouwens dat als de Windows PC vraagt om de netwerksleutel, dan geeft deze aan dat de sleutel ongeldig is als ik het wachtwoord intype voor op het netwerk te komen. Als ik dan de naam van mijn netwerk intik, dan is het wel mogelijk te verbinden, maar met slechts beperkte toegang…

Help…!

Inactief
    Anoniem

Regels voor WEP encryptie:

64bit encryptie te bestaan uit 10 karakters
    128bit uit 26 karakters waar je bij kan kiezen uit 0 t/m 9 en A t/m F.

Controleer dus goed of je het juist in typed en je caps/numlock uitstaat.

Controleer op vista het IP adres je toegekregen heb.
    Controleer de range die je Airport heeft, dit kan je vinden onder Airport hulpprogramma en dan naar Netwerk (standaard 10.0.1.1-adressering).
    Controlleer de toegangs controle.

Schakel je firewalls/antivirusscanners uit om te kijken of dit niet het probleem veroorzaakt.
    Verwijder cookies/tijdelijke internet bestanden/geschiedenis via internet explorer.
    Zorg ervoor geen spyware op staat.
    Reboot eventueel je modem en airport (meestal de eerste stap wat vaak helpt).

Verder raad ik aan WPA2 te gebruiken aangezien er sniffer programma’s zo je WEP-key kunnen uitlezen aangezien die niet versleuteld worden verstuurd.
    Vista ondersteund wel WPA2 en is veiliger.

http://www.macmiep.nl/12xdraadloos.html , staat nog wel meer informatie.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.