14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    mikefrog

Help, welke provider voor Internet iChat ?

Hallo allemaal. Ik ga verhuizen naar Amstelveen en ben in de markt voor ADSL, maar kan tegenwoordig door de bomen het bos niet meer zien met al die providers, snelheden en prijzen.

Ik heb jaren lang XS4ALL gebruikt, maar betaalde €80.00 per maand voor een fast ADSL verbinding.
    Met alle nieuwe aanbieders en snelheden wil ik zien of dat goedkoper kan.

Ik maak veel gebruik van iChat AV, en gebruik verschillende computers op mijn netwerk, Mac en PC.
    Mischien kunnen jullie je eigen ervaringen van provider, snelheid, prijs, modem, router en WiFi delen.

Ik zit te kijken naar de volgende providers/ISP: tiscali, tele2, casema, orange, speedlinq of toch weer XS4ALL.

Vast bedankt voor je medewerking aan het 2007 ISP vergelijk……….

Groeten,
    Mike

Bijdrager
    Brac

Je hebt gelijk: XS4ALL is erg duur. Daar tegenover staat dat ze wel erg goed zijn en nog betere service bieden (ook in de consumentengids komen ze vaak als een van de beste uit de bus). Ik maak zelf gebruik van het ADSL-lite abonnement. Dit is iets van 40 euro per maand en heeft een snelheid van 3Mbit.

De vraag is of je jouw snelheid nodig hebt. Wat doe jij met je verbinding? Spellen e.d. zijn erg goed te spelen en ook mijn internetverbinding hangt aan een router met een mac en een pc. Bij het bezoeken van websites en het downloaden is de server van de website meestal de bottleneck…

Bijdrager
    MedahOSX

Mike, Ik woon ook in Amstelveen en heb jarenlang Fast ADSL van xs4all gehad. Na een lange tijd ben ik overgegaan naar casema. Opzich heb ik nooit problemen kwa internet bij casema, ik heb multi wat 4200mbit zou moeten zijn voor 32,95, echter als ik download zit ik aan de 500kbps? moet volgens mij niet eens kunnen.
    De ervaring die ik met casema heb is dat als alles goed gaat je veel waar voor je geld krijgt, helaas als er iets mis gaat is het moeilijk dat aan de telefoniste duidelijk te maken. Lange wachttijden bij de helpdesk en dan maar hopen dat ze het begrepen hebben.
    Zo had ik problemen dat de telefoon uitviel en dat heb toch aardig wat telefoontjes en tijd gekost dat weer goed te krijgen, zelfde met digitale tv wat al snel te moeilijk voor ze was aangezien hier 2 kastjes staan met 2 abonnemeten en met het sport kanaal erbij.
    Het is dat ik wel erg veel snelheid krijg voor mijn geld, of dat een fout is van hun kant weet ik niet maar ik ga geen slapende honden wakker maken:)
    Moest ik die keus weer maken zou ik waarschijnlijk voor XS4ALL kiezen, kwa prijs scheelt het niet zoveel maar ze waren altijd goed bereikbaar en behulpzaam, ook was het al die jaren erg stabiel.

Veel plezier in deze prachtige stad gewenst;)

EDIT: Ook heb XS4ALL het voordeel dat ze veel met Mac-acties doen de laatste tijd. Meer Mac support zou je dus wel kunnen verwachten.

Bijdrager
    aperitivo

Hierboven hebben jullie het over 30-40-80 euro per maand. Is dat niet zonde? Ik betaal 9.95 p/m bij 12move. Service zal er wel niet zijn maar die heb je toch niet nodig met OSX of wel? De snelheid is (geloof ik) 2MB maar ik kan me nauwlijks voorstellen dat je sneller nodig hebt.

Bijdrager
    iFredo

Ik heb zeer goede ervaringen met Orange ADSL Family (voorheen Wanadoo)

EUR 23,95 per maand voor een 20Mbit/s verbinding. Geen problemen met iChat en goede telefonische helpdesk, al heb ik die nog maar twee keer nodig gehad.

Ook de Livebox werkt goed samen met mij Airport Express en is makkelijk benaderbaar/instelbaar via Safari

Bijdrager
    KarelWillem
    ”aperitivo”

Hierboven hebben jullie het over 30-40-80 euro per maand. Is dat niet zonde? Ik betaal 9.95 p/m bij 12move. Service zal er wel niet zijn maar die heb je toch niet nodig met OSX of wel? De snelheid is (geloof ik) 2MB maar ik kan me nauwlijks voorstellen dat je sneller nodig hebt.

Die gedachte heb ik ook wel eens gehad. 2Mb moet toch genpeg zijn?
    Nou, niet dus…

:wink:

Bovendien is bij de goedkope abonnementen vrijwel altijd de upload-snelheid erg laag.
    En dat is voor sommige mensen ook wel van belang.

Om nog maar even niet te spreken over een download-limiet.

Bijdrager
    ateazz

@aperitivo
    dat is wel een hele naive gedachten.
    Ik meen me te herrinneren dat iemand ooit riep dat 640K genoeg zou zijn :evil:
    Ik heb nu 8 down en er zijn momenten dat ik eigenlijk wel 20 zou willen hebben
    suc6
    greetzzz

Bijdrager
    iljitsch
    ”KarelWillem”
    ”aperitivo”

Bovendien is bij de goedkope abonnementen vrijwel altijd de upload-snelheid erg laag.
    En dat is voor sommige mensen ook wel van belang.

Inderdaad, dat geldt met name voor videoconferencing zoals de originele vraagsteller veel doet. Ik zou zeker voor minstens 512 up gaan, liever nog hoger.

Zie bijvoorbeeld Leaseweb. Hier zit ik zelf ook, kwaliteit is goed, helpdesk kan ik niks over zeggen maar ze zitten voornamelijk in de hostingbusiness, DSL doen ze er een beetje bij.

Bijdrager
    J.
    ”KarelWillem”

Om nog maar even niet te spreken over een download-limiet.

Nooit naar belgie komen dan;)

Bijdrager
    oegemeister
    ”MedahOSX”

Mike, Ik woon ook in Amstelveen en heb jarenlang Fast ADSL van xs4all gehad. Na een lange tijd ben ik overgegaan naar casema. Opzich heb ik nooit problemen kwa internet bij casema, ik heb multi wat 4200mbit zou moeten zijn voor 32,95, echter als ik download zit ik aan de 500kbps? moet volgens mij niet eens kunnen.

COOOL….. geef mij ook maar es aan waar ik een 4200 mbit verbinding kan krijgen!

nou ff serieus. Je hebt waarschijnlijk een 4200 kilobit verbinding. Om dit om te rekenen naar de snelheid die je op de pc’s ziet (dat zijn kilobYtes) moet je delen door 8. Met je 500 kilobYte p/s zit je dus erg goed!

gr Sjoerd

Bijdrager
    MedahOSX

Oegemeister: Haha, ja ik zag later zelf hoe dom dat was. kbit is het uiteraard, en de snelheden gaan zo snel omhoog dat 500 me zoveel leek, maar inderdaad met dat rekensommetje is het gewoon de juiste snelheid.
    Overigens is mij verteld dat je adsl door 8 deelt en kabel door 10, waarom weet ik ook niet.

Bijdrager
    oegemeister
    ”MedahOSX”

Oegemeister: Haha, ja ik zag later zelf hoe dom dat was. kbit is het uiteraard, en de snelheden gaan zo snel omhoog dat 500 me zoveel leek, maar inderdaad met dat rekensommetje is het gewoon de juiste snelheid.
    Overigens is mij verteld dat je adsl door 8 deelt en kabel door 10, waarom weet ik ook niet.

is ook niet zo. een byte is 8 bits….. dat heeft niks met kabel of adsl te maken of überhaupt iets met internet. Is gewoon een feit.

gr Sjoerd

Bijdrager
    dyn
    ”aperitivo”

Support voor OS X e.d. heb je niet nodig. Je wil echter wel heel graag dat als jouw verbinding weg valt ze je daarmee helpen en het probleem oplossen. Die welwillendheid om dat soort dingen op te lossen vindt je vaak niet bij de goedkope abonnementen. Je krijgt wat je betaald en dat is dus niet veel.

Overigens biedt XS4ALL veel meer dan alleen een internetconnectie. Voor de techneuten is XS4ALL gewoon heel wat interessanter dan de rest van de markt. XS4ALL is namelijk 1 van de weinige ISP’s die IPv6 support heeft en ook haar diensten op IPv6 aanbied. Voor de gewone gebruiker is dit niet echt interessant. Kijk eens wat je bij XS4ALL en andere ISP’s allemaal krijgt en ga dan eens onderling verkrijgen. Dan kun je zelf ook aangeven waar je nou veel waarde aan hecht en waaraan heel weinig.

Bijdrager
    Electr0n

Ik heb Chello Classic,
    ik vind het een zeer geschikt Provider.
    En voor 50 euro hebk 8mbit down en 1mbit up.
    KWeet alleen niet of dat in Amstelveen zit.
    Zoja, dan raad ik je dat aan.

Good Luck!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.