30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    G3Lay-Z

Help wat is privacy??

Ik weet niet of iemand het op het nieuws heeft gehoord maar het is bijna zover. De europese raad ofzo heeft aangekondigd dat ze binnekort gaan overleggen of ze het verstandig vinden om alle telefoon gesprekken en e-mails te screanen en op te slaan. Ik dacht dat we op z’n minst nog iets hadden waardoor wij ons niet United States of Europa hoefden te noemen maar blijkbaar zijn wij net zo achterlijk.:( Sorry maar moest het even kwijt!

Bron van nieuws was RTL4 geloof ik :oops:

Cheers! :apple:

Bijdrager
    appleholic

Ja, prima. Meer controle mag voor mij. Maar praktisch lijkt het mij niet mogelijk…

Bijdrager
    Sachin

Als je een mailje wilt sturen dat enkel de bestemmeling mag lezen dan versleutel je die best:)

Bijdrager
    G3Lay-Z

meer controle mag zeker maar als je dan kijkt naar gasten zoals uhh Samir. A dan vraag ik me af waar je nou je prioriteit moet leggen`??

Bijdrager
    scab

Trek de EU-beurs maar open! Ze zullen al snel een paar honderd miljoen euri verder zijn om her en der datacenters op te zetten. Er is erg, heel erg veel opslagcapaciteit voor nodig, nog maar te zwijgen over wie of wat alles zou moeten gaan screenen op ‘verdachte’ inhoud…

Bijdrager
    trabant

“Ze” hebben hoogstwaarschijnlijk ook nog niet nagedacht hoe men dat voortdurend overstromende stuwmeer aan data dat zo zal ontstaan moet beheren en -want daar gaat het tenslotte om- doorzoeken.
    We kunnen elkaar nu voortdurend mailtjes met attachments met ruis gaan sturen, maar de ellende is dat de kosten hoe je het ook went of keert uiteindelijk bij de gewone burger terecht komen. En die is allang blij dat hij een dag zonder trojans is doorgekomen, dus die moet je op de vrije voetbalzondag ook niet lastig gaan vallen met dit soort zaken.

Bijdrager
    scab

windows virus maken dat alle pc’s ‘besmet’ zodat alle outlook express gebruikers een PGP variant gaan gebruiken om mail mee te versturen…

Zal dat ze leren?

Bijdrager
    Ludo

Een volkomen waardeloos plan. A) het werkt toch niet B) kost klauwen met geld, wat opgehoest moet worden door ons, de belastingbetaler.

Bijdrager
    B-Mac

Tuurlijk… Alsof een terrorist per e-mail of telefoon letterlijk gaat zeggen waar hij of zij een bom/vliegtuig/aanslag laat ontploffen/neerstorten/gaat plegen.

Die gasten zijn slim. Heel erg slim…

Bijdrager
    Erik Joling

Volgens mij gaat het er meer om dat de justitieministers netwerken willen traceren: wie mailt met wie? En in de inhoud laat men dan door zoekmachines naar trefwoorden zoeken, maar die is feitelijk niet zo belangrijk. Als ze dan iemand verdenken lid te zijn van een organisatie, kan dat “bewezen” worden aan de hand van dergelijke netwerken van mails.
    Bedenk ook dat Nederland het land met de meeste telefoontaps is, en het plaatje van Big Brother wordt steeds duidelijker.
    En inderdaad, zowel bij telefoontaps als bij het opslaan van mailgegevens zijn het de providers die de voorziening moeten treffen en uiteindelijk de gebruikers die mogen betalen.
    Vreemd als je bedenkt dat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling.

Bijdrager
    rburgt

Zoals al eerder gezegd dit is technisch bijna onmogelijk, ze zouden alleen al een groot team nodig hebben om continue nieuwe computers in elkaar te zetten om het verkeer bij te kunnen benen. Nog maar niet te praten over de analyse die er over uitgevoerd moet worden. En dan is het nog eens simpel te omzijlen met gratis en open technologieen als cryptophone en gpg ( opensource variant van pgp )

Bijdrager
    bieker

Lijkt me in Europa geen haalbare kaart. We zijn in de eerste plaats volgens mijn nog steeds geen 1 Europa en verder: wie gaat dit betalen en beheren. In de VS zijn ze er intussen ook al achter dat het ondoenlijk is alle mail te controleren. Laat staan ook nog eens de telefoongesprekken. Ik ben er niet zo bang voor dat het werkelijkheid wordt.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”Bas

Tuurlijk… Alsof een terrorist per e-mail of telefoon letterlijk gaat zeggen waar hij of zij een bom/vliegtuig/aanslag laat ontploffen/neerstorten/gaat plegen.

Die gasten zijn slim. Heel erg slim…

Klinkt mischien wel stom maar het is eerder voorgekommen, heel debiel maar tis waar :baby:

Bijdrager
    solutions

Als Apple dan zorgt voor tienduizenden X-Servers gaat de prijs van een Mac voor ons misschien omlaag. Ik ben dus voor, vooral doen. Geweldig idee.

Bijdrager
    G3Lay-Z

zo had ik het nog niet bekeken, hehe niet slecht.. maarja denk niet dat er ook maar een enkel bedrijf is die zich hier nog vestigt.. :cry: *droomt van apple in europa* echte apple stores.. lijkt me geweldig :finderoud:

Bijdrager
    scab
    ”solutions”

Als Apple dan zorgt voor tienduizenden X-Servers gaat de prijs van een Mac voor ons misschien omlaag. Ik ben dus voor, vooral doen. Geweldig idee.

Kan er toch nog iets relatief positiefs aan het verhaal zitten :evil:

Bijdrager
    rburgt
    ”solutions”

Wat een onzin, denk je nou echt dat ze dat gaan doen. “Als er maar apple gebruikt wordt dan maakt je eigen privacy niet eens meer uit…”

Bijdrager
    solutions
    ”rburgt”
    ”solutions”

Wat een onzin, denk je nou echt dat ze dat gaan doen. “Als er maar apple gebruikt wordt dan maakt je eigen privacy niet eens meer uit…”

Fijn dat je er zo serieus op ingaat, maar het was een reaktie met een knipoog. Het interesseert mij werkelijk geen reet wat die gasten gaan doen en welke machines ze daar voor gaan inzetten. Kijk nog eens naar mijn onderschrift.

Bijdrager
    G3Lay-Z

:moe: maar even back to the point, tis toch lam of niet.. of het nou technisch wel of niet kan.. het is toch belachelijk dat erover na wordt gedacht.

:roll:

Bijdrager
    MacThijn

het zal mij een worst wezen als ze alles willen opslaan het moet alleen niet gehackt worden wand dan kunnen er hele vervelende dingen gebeuren ….:?

Bijdrager
    G3Lay-Z

Ja dat is net het probleem zoveel informatie op een locatie is altijd link

Bijdrager
    rburgt
    ”solutions”

Fijn dat je er zo serieus op ingaat, maar het was een reaktie met een knipoog. Het interesseert mij werkelijk geen reet wat die gasten gaan doen en welke machines ze daar voor gaan inzetten. Kijk nog eens naar mijn onderschrift.

Ik zie steeds meer dat het mensen allemaal maar niks uitmaakt over wat er met hun persoonlijke gegevens gebeurt maar eenmaal als het er dan echt is hardt staan te huilen. Daarom mijn felle reactie.

Ik zou wel duizenden argumenten kunnen waarom dit slecht is maar ik krijg toch sterk het gevoel dat de overheid als een soort ouders met pubers reageren. Alles in de hand willen houden terwijl het vaak helemaal niet nodig is…

edit Mocht het zover komen dan zorg ik ervoor dat ik tegen die tijd een bedrijf heb die dat allemaal aan kan leggen :P

Bijdrager
    G3Lay-Z

:D mooi ik kom wel in het raad van bestuur? hoe noemen we het.. KillFreedom Slogan: We keep you safe?:)

kzie het al voor me :P

Bijdrager
    solutions
    ”rburgt”
    ”solutions”

“Ik zie steeds meer dat het mensen allemaal maar niks uitmaakt over wat er met hun persoonlijke gegevens gebeurt maar eenmaal als het er dan echt is hardt staan te huilen. Daarom mijn felle reactie.”

Solutions schrijft:

Kom op, niet zo naïef. Onze gegevens zijn al lang bekend bij duizenden instanties. Big Brothers is watching us en is daar lang geleden mee begonnen. Wat hebben simpele zielen (zoals wij) in godsnaam te verbergen? Je banksaldo? Je hypotheekschuld? Of werk je in het geheim aan een uitvinding om de honger uit de wereld te helpen.

Bijdrager
    rburgt
    ”solutions”

Kom op, niet zo naïef. Onze gegevens zijn al lang bekend bij duizenden instanties. Big Brothers is watching us en is daar lang geleden mee begonnen. Wat hebben simpele zielen (zoals wij) in godsnaam te verbergen? Je banksaldo? Je hypotheekschuld? Of werk je in het geheim aan een uitvinding om de honger uit de wereld te helpen.

Betekend nog niet dat ik wil dat het mogelijk gemaakt wordt dat het mogelijk gemaakt wordt dat een instantie met status met een enkelle muisklik al mijn informatie kan bekijken. Dat alles al van mij opgeslagen wordt beteken niet dat ik mij daarbij neer moet leggen. En ja ik ben erg paranoia als ik alleen al zie wat voor een zgn veiligheids maatregellen in Amerika worden getroffen en hoe deze steeds vaker klakkeloos gekopieerd worden in Europa.

Bijdrager
    G3Lay-Z

vooral dat laatste, het is gewoon irri dat we op the states gaan lijken heb er nou eenmaal echt een hekel aan. Ben mijn hele leven tussen amerikannen opgegroeid en ik kan je garanderen je wordt er ontzetten naief van.. europa WAS nuchterder en gewoon niet achterlijk zeg maar :roll:

Bijdrager
    solutions
    ”rburgt”
    ”solutions”

Betekend nog niet dat ik wil dat het mogelijk gemaakt wordt dat het mogelijk gemaakt wordt dat een instantie met status met een enkelle muisklik al mijn informatie kan bekijken. Dat alles al van mij opgeslagen wordt beteken niet dat ik mij daarbij neer moet leggen. En ja ik ben erg paranoia als ik alleen al zie wat voor een zgn veiligheids maatregellen in Amerika worden getroffen en hoe deze steeds vaker klakkeloos gekopieerd worden in Europa.

Waar ben je nou precies bang voor? Hoe wil je je daar NIET bij neerleggen? Met z’n allen naar het Malieveld en heel hard roepen ‘We pikken het niet langer’. Misschien een ideetje om elkaar weer eens, heel ouderwets, een brief te schrijven. Zolang je een brave burger bent (en dat ben je want je werkt met een Mac), heb je toch niets te verbergen?

Bijdrager
    rburgt
    ”solutions”

Waar ben je nou precies bang voor? Hoe wil je je daar NIET bij neerleggen? Met z’n allen naar het Malieveld en heel hard roepen ‘We pikken het niet langer’. Misschien een ideetje om elkaar weer eens, heel ouderwets, een brief te schrijven. Zolang je een brave burger bent (en dat ben je want je werkt met een Mac), heb je toch niets te verbergen?

Ik wil geen vals gevoel van controle krijgen over “mijn eigen bezittingen”. Ja ik heb dingen om te verbergen, ik heb bijvoorbeeld liever niet dat iedereen inzicht heeft op mijn rekening. Ik neem aan dat jij je bankboekje ook niet met iedereen deelt?

Nee ik heb geen dingen om te verbergen maar wel dingen waarvan ik niet wil dat anderre mensen het weten. Nogmaals, ik vindt niet dat het mogelijk moet worden gemaakt dat al het verkeer van iedereen maar wordt opgeslagen. Laat ik de vraag eens bij de overheid leggen, wat denken hun hier mee vooruit te komen, anders dan wanneer er iets fout gaat kunnen ze kijken wat hun gemist hebben. Het zint mij niet dat al mijn data opgeslagen wordt zonder dat ik daar controle opheb. En nee de overheid is geen overmacht die alleen maar kwaad wil doen.

Hoe wil je je daar NIET bij neerleggen? [/qoute]
    Weinig keus denk ik he?

Maar goed, ik denk toch niet dat het er door komt, nu is het iig al bijna onmogelijk om het toe te passen. En als het er komt dan vrees ik dat menig internetbedrijf (isp) failiet zal gaan aan de hoge kosten.

Erg benieuwd ben ik hoe dit zich ontwikkeld en hoe internetproviders hier op reageren. Er zijn erg hoge kosten gemaakt toen de verbindingen aftapbaar moesten worden gemaakt, nogmaals, dit zou wel eens de doodklap kunnen zijn voor een aantal providers.

Bijdrager
    solutions
    ”rburgt”

Ja ik heb dingen om te verbergen, ik heb bijvoorbeeld liever niet dat iedereen inzicht heeft op mijn rekening. Ik neem aan dat jij je bankboekje ook niet met iedereen deelt?

Nee ik heb geen dingen om te verbergen maar wel dingen waarvan ik niet wil dat anderre mensen het weten.

Heb je nou wel wat te verbergen of niet?

Zolang het salaris van elke minister, parlementari├źr, burgemeester en van heel veel top mensen uit het bedrijfsleven op straat ligt zullen jouw verdiensten toch geen schokkend nieuws zijn. Daarbij komt dat deze maatregel er niet voor zorgt dat jou geldzaken ‘op straat komen te liggen’. Je hebt naar mijn mening of een te negatief toekomstbeeld of te veel films gekeken. Het zal allemaal wel reuze meevallen.

PS: ik deel mijn bankboekje (wat klinkt dat heerlijk ouderwets) met iedereen die daar behoefte aan heeft.

PS2: sommige gedachten van sommige mensen zijn vele malen gevaarlijker. Die zouden ze eens moeten aftappen. (Heb ik een keer in een film gezien, hehe).

Bijdrager
    rburgt
    ”solutions”

Zolang het salaris van elke minister, parlementari├źr, burgemeester en van heel veel top mensen uit het bedrijfsleven op straat ligt zullen jouw verdiensten toch geen schokkend nieuws zijn. Daarbij komt dat deze maatregel er niet voor zorgt dat jou geldzaken ‘op straat komen te liggen’.

Dat snap ik ook wel hoor:) en als ik het goed heb hadden wij het niet over geldzaken, ik had dat alleen maar als voorbeeld gepakt.

Je hebt naar mijn mening of een te negatief toekomstbeeld of te veel films gekeken. Het zal allemaal wel reuze meevallen.

Valt ook wel mee, ik ben bang dat ( zoal is al eerder heb gezegd ) dit een slechte kopie wordt van de maatregellen die Amerika heeft getroffen na 9/11. Bij het binnenkomen van Amerika worden bijv nu al standaart je vingerafdrukken afgenomen en er zijn ERG strenge controles bij de douane. Dit geeft een erg vals gevoel van veiligheid . Persoonlijk ben ik er erg bang voor dat het hier ook deze kant op gaat oa door soort acties met het internet en telefoonverkeer.

PS2: sommige gedachten van sommige mensen zijn vele malen gevaarlijker. Die zouden ze eens moeten aftappen. (Heb ik een keer in een film gezien, hehe).

Ik zal er dadelijk eens met Tyler Durden over praten

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.