17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager

Help! wat is mijn imac 20'' mid 2007 nog waard ?!?!?

hallo,
    ik heb een iMac die ik momenteel wil verkopen maar ik weet de waarde niet…:( ik heb op mac2sell gekeken maar daar staat dat hij nog 470 euro waard is wat eigenlijk niet echt kan kloppen omdat er niet echt zoveel op word geboden! maar het is een iMac van 20” en hier staan nog wat meer specs:

-20”
    -4 gb werkgegeugen (uitgebreid)
    -2ghz intel core 2 duo
    -mountain lion 10.8.4
    -ATI Radeon HD 2400 XT 128 MB
    -250 GB opslag

bij de iMac :

orginele doos (verpakking)
    imac
    orginele apple muis
    orginele apple toetsenbord
    handleidingen
    installatie cd’s
    netsnoer
    appe afstandsbediening
    apple usb verlengsnoer
    apple stickers
    apple microvezeldoekje

kortom alles wat er normaal ook bij zit:)

Ik hoop dat dit genoeg info is
    en dat jullie weten wat de waarde is.
    mvg en alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

Mac2sell klopt geen moer van. 250-300, zoiets. Vergelijkbaar met een Snoopy Table Top van Nintendo uit 1983 met alles behoren netjes in doos ;).

Bijdrager
    recoiller

Ik denk dat je met 400 euro heel blij mag zijn. In mijn beleving is 350 heel redelijk.

Bijdrager
    computer space

Dat is echt nog veel te hoog. Zoek eens de MacMini 2009 op, die staat er voor 290€ op. Die machine heb ik echt veel liever dan deze iMac, die zeer gedateerd is in vergelijk. Scherm wat er in zit is bijvoorbeeld afgeschreven tot 0€, en misschien zelfs een in-de-weg.

Bijdrager
    mowat

Ligt er allemaal aan wat iemand met zijn iMac doet. Ik heb er hier ook nog eentje staan van juli 2007 , 20 ” , ongeveer zelfde specs , maar zelfs nog met 10.4.11 – Tiger , en SL op een externe FW schijf. Ik heb trouwens nog nooit een probleem gehad met het scherm , noch met iets anders. Dus deze perfect dagelijks draaiende iMac wil ik NIET voor 350 of 400 euro verkopen want alles wat ik ervan verlang doet hij.En die draait tenminste nog Rosetta , PPC e.a.

Bijdrager
    computer space
    mowat op 20 juni 2013

En die draait tenminste nog Rosetta , PPC e.a.

Doen ze tot 2011 nog.
    En het scherm is geen probleemscherm, maar wel een TN paneel, en dus maar flets en slechte kijkhoeken vergelijken bij het 24 inch broertje (die weer andere kuren heeft).

Even vergelijk:
    iMac 2007 / Mini 2009
    2.0 Core2Duo 65nm 667mhz DDR2 / 2.26Ghz 45nm 1066mhz DDR3
    3086/3521 Geekbench
    92/122 Passmark 3D, Mini heeft ook H264/MP4 acceleratie
    Extern scherm max 1920×1200/Extern scherm max 2560×1600+1920×1200

Voor 470 heb je al de 2011 met Radeon, en dat is heel andere koffie.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Hoevaak worden er van dit soort topics geopend in een week?
    Zijn deze mensen echt niet capabel genoeg om even op martkplaats te kijken en gemiddelde prijs in te schatten?
    Daar hoef je toch niet zo slim voor te zijn ?
    Of een computer van ruim 5 jaar oud. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om in te schatten dat je er niet veel voor kan krijgen?

pak anders de optie bieden bij marktplaats, dan kom je er snel genoeg achter hoeveel mensen er geïnteresseerd zijn en hoeveel hij waard is :).

Bijdrager
    mowat

wilde bericht verwijderen maar lukt niet.Hoe doe je dat?

Bijdrager
    computer space

Ik had eerst naar de witte gekeken. Die is trouwens nog sneller. Snapte het al niet zag de 2.0 op eerste gezicht niet in de lijst.

Bijdrager
    computer space

In realiteit duiken iMacs na een paar jaar onder de prijs van de mini’s, op Mac2Sell doen ze dat niet. Onrealistische weergave dus.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daarnaast weten we allemaal naar welk van de twee modellen computer space bevooroordeeld is.

Bijdrager
    Da Vinci

Laatst (2 maanden terug ofzo) heb ik precies dezelfde iMac nog verkocht voor 500 euro. Werkte ook nog prima.

Heb wel geduld, het kan soms eventjes duren voordat je de prijs krijgt die je wilt. En kijk eens verder dan Marktplaats, hier proberen de mensen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Probeer eens tweedehandsmac.nl, dit is net eventjes iets meer voor de echte Apple gebruiker en hier hoeven niet alle mensen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Via dit laatste medium heb ik mijn iMac ook verkocht.

Succes!

Bijdrager
    Koning Frank
    computer op 20 juni 2013

Dat is echt nog veel te hoog. Zoek eens de MacMini 2009 op, die staat er voor 290€ op. Die machine heb ik echt veel liever dan deze iMac, die zeer gedateerd is in vergelijk. Scherm wat er in zit is bijvoorbeeld afgeschreven tot 0€, en misschien zelfs een in-de-weg.

Dat is persoonlijk. Maar het scherm is zeker ook nog wat waard, dus dat is ook inclusief de prijs. En voor 60 euro heb jij niet dezelfde kwaliteit scherm (en mooi ingebouwd). Dus de geopperde prijs van 350 hierboven lijkt mij een goede.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is de eerste Alu. versie volgens mij dezelfde als ik nog heb staan.

Prima machines op inbranden van de schermen en de DVD spelers die altijd stuk gaan na.
    Maar ik denk ook dat 350,- een max. prijs is, zo rond de 250 – 350 is een prima prijs.

Bijdrager
    Brims

Je kan hem op tweedehandsmac.nl zetten?

Bijdrager

bedankt voor de reacties ben er erg blij mee!!!(y)

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

En wat is je conclusie ? misschien handig voor andere die ook geen marktplaats gemiddelde prijs konden verzinnen handig….

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.