20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Joop Vos

Help … waar zijn mijn files gebleven?

Laat ik Psync mijn usermap backuppen naar een externe HD … waar al heel veel bestanden stonden … is alles foetsie … werkelijk een ramp! De Finder laat wel de mappenstructuur zien, maar die zijn dus allemaal leeg! In de prullenbak is ook niets te vinden! Waar zijn ze gebleven? En hoe krijg ik ze terug? Graag heel veel hulp!

Bijdrager
    maarten20

op je externe hardeschijf misschien?

Bijdrager
    netfox

Probeer eens het recover programma Data Rescue X; heb ik goede ervaringen mee.

Bijdrager
    Turbanus

Er gaat niets boven zelf slepen…..

Bijdrager
    Joop Vos

Op dit moment draait Data Rescue … over ruim een uur weet ik meer (!) … in de tussentijd een vraag … kan DiskWarrior ook wat Data Rescue kan?

Bijdrager
    JeePee

Nee in principe niet, DiskWarrior herbouwt de directory, Data Rescue zoekt naar alle bestanden en zet die ergens anders neer, maar herstelt niets, dit maakt Data Rescue zeer veilig.
    DiskWarrior kan het probleem alleen oplossen als er geen zaken in de directory gewijzigd zijn. Je zou DiskWarrior na Data Rescue een poging kunnen laten wagen, door op de Rebuild te klikken, terwijl je de ALT-toets ingedrukt houdt, Rebuild verandert dan in Scavenge. DiskWarrior gaat dan extra goed zoeken.
    Door foutjes etc. die langzamerhand ontstaan in je directory (waarin alle gegevens staan over files etc.) kan het zijn dat je data niet kunt vinden, maar dan kan DiskWarrior zeker uitkomst bieden. Ik had een poosje terug wat files verwijderd via de prullenmand (expres om te testen), DiskWarrior kon er niets meer mee, TechTool Pro 4 kon dankzij een aangemaakte Protection File de boel weer terug krijgen en Data Rescue X kon dat ook.

Bijdrager
    klaus

welke argumenten heb je meegegeven aan het psync commando?

Post het anders hier eens. Misschien heb je een verkeerde target of source aangegeven en als optie meegegeven dat hij files moet wissen die niet op de source staan. Maar als dat omgedraaid is, dan kan je wel eens een probleempje hebben…

Veel succes!

Bijdrager
    Joop Vos

@JeePee
    Dank … helaas vliegt Data Rescue X er na zo’n anderhalf uur hard werken (en ik wachten!) steeds uit! Ik gebruik een gedownloade tryout versie … zou toch eigenlijk niets moeten uitmaken, toch!? Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om een CD versie te kopen ($90) als ik niet weet of het ook gaat werken …

Het is eigenlijk ook echt van de zotte … PsyncX heeft alles (behalve de mappen!!) gedelete … ik heb de prullemand niet aangeraakt … de files moeten dus nog ergens op die partitie staan! Kan DW echt niet iets voor mij betekenen?

Bijdrager
    Joop Vos

@klaus
    Ik vermoed dat ik zo stom ben geweest om de door jou gesuggereerde optie in PsyncX te hebben gekozen … zucht! Maar wat doet PsyncX dan … wordt alles gedelete zonder tussenkomst van de prullenbak? Graag nog even met me meedenken voordat ik me gewonnen geef! Waarvoor grote dank natuurlijk!

Bijdrager
    JeePee

Probeer het eens. Draai het gewoon met Rebuild en controleer dan, voordat je DiskWarrior alles laat maken, datgene wat DiskWarrior gevonden heeft.

Mocht dat niets opleveren, probeer dan Scavenge, dus Rebuild met ALT ingedrukt. Succes!

Mocht dat ook niets opleveren, dan zou ik proberen om vanaf een andere Mac (met de bewuste Mac in TargetMode) Data Rescue nog een kans te geven. Ik zou dit zelfs als eerste aan willen raden, mocht je een tweede Mac met FireWire hebben.:|

Ik geef DiskWarrior overigens weinig kans, omdat de bestanden gewist lijken te zijn (als ik de posts hierboven lees) en dan is de informatie in de directory ook aangepast, evenals de info in het JFS-bestand…:?

Bijdrager
    JeePee

Je zou ook kunnen kijken naar FileSalvage, maar er schijnt een manier te zijn via de terminal, daar maakt dit programma gebruik van… maar ja, dat lijkt me wel erg ingewikkeld…:?

Nee, ik zou toch Data Rescue nog eens proberen, maar het liefst vanaf een andere Mac of CD.:|

Bijdrager
    Joop Vos

@JeePee
    Dank voor het meedenken! Ik draai Data Rescue X vanaf mijn iBook en laat ‘m een volume ‘scannen’ op een externe HD. Ik heb ook nog een iMac op mijn bureau staan die ik kan aansluiten op de externe HD … maar wat kan die wat mijn iBook niet kan?

Bijdrager
    JeePee

Je hebt die bestanden mogelijk nog op je externe schijf staan, maar ook eventueel nog op je iBook, toch?:D

Je zou dus Data Rescue een kunnen proberen vanaf die iMac en je iBook eraan hangen in Target Mode, want mogelijk staan je bestanden nog op je iBook, toch? Hopelijk loopt Data Rescue op je iMac niet vast.:? Ik zou het in ieder geval proberen.:|

Bijdrager
    Joop Vos

@JeePee
    Helaas … het waren archiefbestanden … stonden alleen op de externe volume … :oops:

Ik begin toch te geloven dat ik m’n bestanden kwijt ben … toch nog eens beter nadenken over hoe ik in de toekomst mijn kritieke gegevens moet opslaan … in ieder geval dubbel, lijkt me!

Bijdrager
    JeePee

Oh…. En je externe schijf aan je iMac hangen en kijken of daar Data Rescue X niet op crasht? Het is sowieso vreemd dat het crasht, maar ja dat kan helaas nu eenmaal gebeuren.:( Kun je het eens proberen?

Tja, niet dat ik denk dat DiskWarrior het kan oplossen, maar kan hij wat vinden met Scavenge?

Bijdrager
    Joop Vos

Data Rescue X draait op dit moment vanaf de iMac … ff wachten … uurtje of zo! DiskWarrior heb ik niet … of kan je die ook als tryout downloaden en gebruiken … dacht het niet … toch?

Bijdrager
    JeePee

Nee helaas niet, zou niet slecht zijn als het kon…:?

Bijdrager
    JeePee

Ikzelf heb in het verleden DiskWarrior via P2P gedownload om het eens te proberen, het redde mij toen een aantal keer en daarom besloot ik het aan te schaffen. Ik mag je natuurlijk het eerste niet aanraden… Zo zijn er nog wel wat programmaatjes die ik ooit getest heb en nadat ze me bevielen heb aangeschaft. Officieel mag het niet, maar toch vind ik het jammer dat het met sommige programma’s de enige manier is om erachter te komen of het werkt en het zijn geld waard is.:roll:

Bijdrager
    Joop Vos

Ook op de iMac crasht Data Rescue X … !!!
    Via, via …:? … DiskWarrior 3.0 … maar die draait niet op 10.3.9 … 3.0.1 wel maar die krijg ik niet te pakken …:(
    Nu maar besloten om DW 3.0.2 te kopen … stond al langer op mijn verlanglijstje … een goed moment dunkt me!

Bijdrager
    JeePee

Balen!:( Ik hoop dat je nog iets terug kunt vinden… Succes!:| Van DiskWarrior krijg je in ieder geval geen spijt, maar of het je op dit moment uit de brand helpt… geen idee. Wellicht lost DiskWarrior het probleem van het crashen op van Data Rescue… Stuur anders een email naar Prosoft, misschien hebben zij een oplossing?:|

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.