15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    pch

HELP: waar zijn mijn downloads gebleven?

Vannacht heb ik om uit te proberen eens 2 HD-films gedownload (met SABnzbd+) en dan niet op de interne MacBook HDD maar ik het programma onder config de “completed” map gekozen als “/volumes/FILMS” (= de map op de externe USB-HDD waar ik al mijn films in heb gezet).
    Ik had dit al een keertje met een dvd-file gedaan, maar nu dus met twee 1080p HDTV downloads.
    Vanochtend gekeken en ze waren “completed” zag ik in de history van SABnzbd+ dus daarna opzoeken op de externe HDD, maar daar zag ik ze niet! Na een hele tijd zoeken o.a. in de Finder maar ook met Spotlight heb ik ze niet meer teruggevonden, wel 1 keertje kort toen ik een nieuwe donwload van 1 van de twee (nu op de interne MB HDD) wilde checken op 1080p met VLC, toen zag ik ze allebei even staan onder “FILMS”, wat wel gek is want de externe usb-HDD was niet eens aangesloten!!!
    Daarna heb ik ze niet meer gevonden, maar ik weet wel zeker dat ze ergens moeten staan aangezien ik precies het aantal Gb’s van de 2 downloads nu mis aan overgebleven HDD-ruimte op mijn MB.

Vraag: waar laat Mac-OSX zoiets achter? Ik bedoel, het moet ergens staan maar waar, hoe vind ik ze weer zodat ik ze kan weggooien en er weer extra HDD ruimte komt?

Gr. Paul.

Bijdrager
    Geedee

Het progje ‘EasyFind’ doet uitstekend werk. ik vind het beter dan Spotl. (Zitten ze toevallig niet je je map ‘Downloads’ onder je Home-map?)

Bijdrager
    pch
    ”Geedee”

Het progje ‘EasyFind’ doet uitstekend werk. ik vind het beter dan Spotl. (Zitten ze toevallig niet je je map ‘Downloads’ onder je Home-map?)

de map “downloads” die standaard in de finder zit onder je home-map staat idd standaard ingesteld in SABnzbd+ als zijnde de map waar de incompleted donwloads staan, dus tijdens het downloaden komen hier allemaal rar-bestanden in te staan, als alles klaar is en uitgepakt en tot af te speen film is gemaakt komen ze in de map completed die standaard ook in de map downloads staat, maar die had ik dus gewijzigd naar een externe HDD en dat is me al 1x eerder gelukt, toen ging het dus goed (in een keer) maar nu na vannacht deze 2 1080p films staat ze opeens dus niet in die nieuwe map terwijl ze wel goed zijn gedownload en klaar waren maar nu dus nergens meer te vinden zijn.
    Ik weet iig zeker dat ze NIET op mijn externe HDD staan maar WEL op interne HDD van mijn MB, maar de vraag is WAAR???
    En dus niet in de standaard map “downloads”……

Gr. Paul.

Bijdrager
    Jello

Even tussenvraagje

Hoe groot zijn de films (GB) en in welk formaat is je USB Schijf geformateerd geweest?

Bijdrager
    pch
    ”Jello”

Even tussenvraagje

Hoe groot zijn de films (GB) en in welk formaat is je USB Schijf geformateerd geweest?

6.5 Gb per stuk dacht ik me te herinneren en dat zou kunnen kloppen want ik “mis” zo’n 13 Gb die er minder is op mijn interne MB HDD.
    usb-schijf is HFS+ (niet journaled!) maar mag niks uitmaken want ging eerder al goed met 4.3 Gb dvd’s.
    Ik denk dat je doelt op het feit dat ik hem misschien in FAT32 zou hebben geformateerd en dus niet grotere files dan 4 Gb zou kunnen trekken, maar dat is dus niet het geval.
    Ik snap gewoon niet waar in hemelsnaam die 2 films/downloads gebleven zijn op mijn MacBook HDD.
    Ben benieuwd of er iemand hier op het forum komt met de gouden tip! :D

Gr. Paul.

Bijdrager
    detee61

SABNZB+ maakt altijd! een complete en incomplete map aan. Aangezien je in de voorkeuren “/volumes/FILMS” hebt gezet zal hij eerst zoeken naar een Volume(=HDD) die FILMS heet en dan een map “complete” maken. Als er geen schijf (externe of partitie) aanwezig is die zo heet, zal hij in de map Volumes een map “FILMS” maken en daarin een map “complete”. Je had dus in SABNZB+ config als voorkeur moeten neerzetten: /volumes/(naam van externe HDD)/FILMS. Dan was het wel goed gegaan.

Het “vervelende” van OSX is dat de map “Volumes” in de root standaard verbogen is en het (voor zover ik dat weet) niet zo makkelijk zichtbaar te maken is (dit is overigens om veiligheidsredenen zo, heb ik begrepen). Ik heb zelf ook zo wezenloos zitten zoeken naar een bestand. Uiteindelijk is het mij met het programma Tinkertool (ff Googlen en je vindt het) gelukt om de verbogen bestanden zichtbaar in finder te laten zien (eerste blad “show hidden and system files” aanvinken).

Als je dat gedaan hebt, kan je in de root de map “Volumes” zien en daarin als het goed is een map “FILMS/Complete” en daar zitten je filmpjes in. Verplaats ze naar de externe HDD en vink in Tinkertool weer de optie uit (dan loop je niet het gevaar een belangrijk besturingsbestand per ongeluk weg te gooien).

Vergeet niet in SABNZB+ de juiste opties in te stellen zodat het daarna wel goed gaat. Succes ermee.

Moderator
    Night

Waar je de fout in bent gegaan is om de directory aan te maken in /Volumes. Dit is een systeemdirectory waarin de aliassen komen te staan van de disks die je Mac tot z’n beschikking heeft (gehad). In deze directory kun je normaal gesproken via de Finder ook niet eens komen! Hoogstwaarschijnlijk heeft het aansluiten van je disk ‘Films’ tot gevolg gehad dat de folder ‘Films’ is overschreven.

Waar ze nu gebleven zijn weet ik niet, maar zoek eens op de naam van de film en zorg dat je bovenaan (door op + te klikken) aangeeft “include systemfiles”.

Moderator
    unSOUND

Je zou ook even in de map “Volumes” zelf kunnen kijken.

Ga in de menubalk van Finder naar “Ga > Ga naar map…” en typ daar /Volumes/

Bijdrager
    detee61
    ”unSOUND”

Is ’t zo eenvoudig?:? Zo zie je maar… van een veteraan kan je heel wat leren als noob. :)

@pch: dit is veel eenvoudiger. Doe dit en er staat dan vast een map FILMS in met je downloads.

Bijdrager
    pch
    ”unSOUND”

Zeer veel dank unSOUND!!! 8)
    Ik wist niet dat het zo makkelijk was.

Gr. Paul.

Bijdrager
    pch

De vraag die nu overblijft voor mij is hoe ik nu de map toewijs (FILMS-map op mijn externe HDD) op de juiste manier, dus niet “/volumes/FILMS”, maar hoe dan? (ik heb alleen “/volumes/FILMS” overgenomen omdat ik in VLC zag dat als ik een film vanaf de externe HDD wilde afspelen dat pad zo genoemd werd, dus had ik dat overgenomen).

Gr. Paul.

Bijdrager
    iJust

Het hoort /Volumes/Naam-van-de-externe-HD/FILMS/ te zijn. Tenzij de HD “films” heet uiteraard.

Bijdrager
    pch
    ”iJust”

Het hoort /Volumes/Naam-van-de-externe-HD/FILMS/ te zijn. Tenzij de HD “films” heet uiteraard.

HDD had ik idd “FILMS” genoemd en daarom dus “/volumes/FILMS” gedaan…

Gr. Paul.

Bijdrager
    detee61

Volgens mij moet je nog /complete erachter zetten dus: “/Volumes/FILMS/Complete

O ja vergeet niet de folder FILMS in de volumes map te deleten. Als je namelijk je HDD die FILMS erin plugged als er al een map FILMS in Volumes staat, maakt OSX een map FILMS1 aan die naar je externe HDD verwijst. En dan werkt SABNZB+ nog niet of je moet als folder “/Volumes/FILMS1/Complete” zetten want anders blijft ie naar dat verborgen mapje downen.

Snappie? :mrgreen:

Bijdrager
    MCNONAMUS
    ”unSOUND”

THX, unSOUND ik mistte ook al wat!.

Waar ik niet uitkom is het via Sabnzbd+ uitpakken naar mijn NAS server.

De WIKI van Sabnzbd+ vertelt:

How do I change my download folder to another drive?

Simply enter in the full path, such as D:Downloads
    A tip for OSX users, to save to an external drive, enter /Volumes/nameofdrive/Downloads

To save to a network share, make sure it has write access and enter \NameOfPc\Folder
    You currently cannot use this for the incomplete folder in windows due to a par2 bug.

In mijn config bestand staat STANDAARD het volume op “/Users/IKKE”.
    In de ini file van Sabnzbd staat: complete_dir = Movies/SABnzbd Files/complete

Wat moet ik niu veranderen om sabnzbd uit te laten pakken naar de NAS?

Verschillende opties geprobeerd, helaas blijf ik lokaal uitpakken:(

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.