11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

help waar is mijn nieuwe harde schijf??

leden,

ik heb net een nieuwe WD My Book2 Studio 1TB gekocht… met firewire 800/usb/esata aansluitingen…

na 1x aangesloten via firewire 800 op mijn macbook pro zag ik geen problemen.. alles ging goed.
    Kom ik net thuis nog steeds niet aan de hand, totdat even aan het uittesten ging met mijn nieuwe schijf.
    Lang verhaal kort te maken…. ik heb hem waarschijnlijk 1x niet goed afgekoppeld.. want ik kreeg een waarschuwing in beeld. Nu vind ik dat niet zo erg, maar mijn hele schijf is opeens weg, hij staat nog wel aan, maar er brand geen lampje…

kan iemand vertellen hoe ik hem weer terug krijg… of is hij nu gewoon al kapot?

len

Bijdrager
    Hansi2124

Eerste vraag die bij mij naar boven komt: zitten de stekkers er heel goed in? (aangezien er geen lampje brandt…)

Bijdrager
    Hansi2124

En tweede vraag: staat hij ook in Schijfhulpprogramma?

Bijdrager
    Lennertpichel

uiteraard… voeding en usb/firewire kabel…

maar ik heb het ook ff op een windows pc geprobeerd.. maar helemaal niets..

ik ga hem maar terug sturen

Bijdrager
    Stove Jebs

Tss.. ik heb exact dezelfde externe HD.. 8)
    Heb je dit al geprobeerd: alle kabels uitpluggen (voeding + FW 800). Vervolgens weer aansluiten…

Bijdrager
    Lennertpichel

hij stond in schijfhulp.. maar daarna niet meer

Bijdrager
    Lennertpichel
    ”Stove

Tss.. ik heb exact dezelfde externe HD.. 8)
    Heb je dit al geprobeerd: alle kabels uitpluggen (voeding + FW 800). Vervolgens weer aansluiten…

heb ik geprobeerd… geen resultaat.. naar mijn weten moet het licht toch al branden..zonder dat ik er een pc kabel in heb zitten

Bijdrager
    Stove Jebs

Ehh.. je hebt toch wel de WD software geinstalleerd?

:innocent:

Bijdrager
    Lennertpichel

nou hij is al mac geformatteerd.. opzich hoefde dat niet die software.. toen ik de schijf voor het eerst inplugde kon ik hem gelijk gebruiken.
    aangezien ik ook een andere WD mybook heb (die het wel naar behoren doet) heb ik wel wd drive manager erop staan en voor de rest niets. Ik heb de verdere software toch ook niet echt nodig?

Bijdrager
    Stove Jebs
    ”Lennertpichel”

nou hij is al mac geformatteerd.. opzich hoefde dat niet die software.. toen ik de schijf voor het eerst inplugde kon ik hem gelijk gebruiken.
    aangezien ik ook een andere WD mybook heb (die het wel naar behoren doet) heb ik wel wd drive manager erop staan en voor de rest niets. Ik heb de verdere software toch ook niet echt nodig?

Dat zou je denken.. bij mij werd-ie pas ‘herkend’ na het installeren van alle WD software. Tevens is het verstandig om voor het installeren van de software en de ‘Studio’ de andere FireWire randapparatuur uit te pluggen en de ‘Studio’ als eerste apparaat in de FireWire keten aan de Mac te hangen..

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=113&sid=75&lang=en

Bijdrager
    Lennertpichel

naja.. dit is voor mij ook het eerste ding dat ik met de firewire port doe..
    maar ik heb nu genoeg eraan gedaan denk ik.. ik heb al contact gehad met het bedrijf waar ik hem had besteld, en ik ga hem morgen terug sturen… het is denk ik een intern probleem van de wd schijf..

maar bedankt voor je reacties..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.